levertijden octavia lijken terug te lopen

ad5000

Actief lid
Hij is vandaag 17 april binnen gekomen na bestelling op 22 februari door de dealer dus net geen 8 weken.... nu alleen nog afleveren.... kan niet meer wachten.
 

Frankie

Actief lid
Laatste nieuws over mijn "aanstaande" O2 BE: Hij wordt volgens een mail aan onze wagenparkbeheerder over 9 weken rijklaar geleverd. Zou zelfs nog iets eerder kunnen zijn. Zelf heb ik nog geen brief van LeasePlan.

Ben benieuwd.... :-)

Zucht... word er een beetje kregelig van. Nu leek de auto besteld, vond het zelf al een beetje vreemd omdat de levering is geswitched van centrale inkoop naar Rotor in Heerlen. Krijg ik vandaag een telefoontje van de dealer: "er staat in de mail van LeasePlan 17 inch velgen", "welke 17 inch velgen moeten dat zijn ??". Ik denk alleen meteen: "SH*T, auto nog niet besteld ?!?"... Later bleek dat de mail van LeasePlan niet goed was gelezen. Rotor zou een offerte uitbrengen aan LeasePlan voor mijn configuratie !?!?! Maar ik heb allang getekend en de prijsafspraak tussen mijn werkgever en LeasePlan is al definitief... ik snap er echt geen fluit meer van hoe dit tegnwoordig gaat.. Heeft iemand soortgelijke ervaringen ?
 
Gisteren binnengekomen (17 april) na bestelling op 20 februari, aflevering zaterdag 28 april. Mag niet eerder van leasemij. Nog even geduld dus
 

Catje

Nieuw lid
Nou, eindelijk bericht gehad. Na eerst een niet al te netjes meegekregen voorloper weer ingeruild te hebben op een betere mag ik dan eindelijk zaterdag 21 april mijn eigen Octavia ophalen. (Rond 14 februari besteld). Dat maakt mijn levertijd ca. 9 weken. Daarna gelijk zondag naar zuid-Duitsland voor cursus. Kan ik hem gelijk in rijden!
 

Niels74

Nieuw lid
Mijn Octavia is eind maart besteld, verwachte aflevering eind juni...:( zou die misschien tich wat eerder kunnen komen, ben mijn basis leonnetje een beetje zat.
 

MarcoF

Lid
Mijn Octavia is eind maart besteld, verwachte aflevering eind juni...:( zou die misschien tich wat eerder kunnen komen, ben mijn basis leonnetje een beetje zat.


Mijn O2 combi 4x4 is rond 15 maart besteld, zonder leasemaatschappijen etc. Bij bestellen zeiden ze 8 weken, laatste nieuws is dat ie waarschijnlijk week 18 of 19 geproduceerd wordt...en dan nog 2 weken voor aankomst in Nederland... 8 weken is 10 mei...ben benieuwd. Qua levertijd komt dat wel aardig overeen.
 

Frankie

Actief lid
Zucht... word er een beetje kregelig van. Nu leek de auto besteld, vond het zelf al een beetje vreemd omdat de levering is geswitched van centrale inkoop naar Rotor in Heerlen. Krijg ik vandaag een telefoontje van de dealer: "er staat in de mail van LeasePlan 17 inch velgen", "welke 17 inch velgen moeten dat zijn ??". Ik denk alleen meteen: "SH*T, auto nog niet besteld ?!?"... Later bleek dat de mail van LeasePlan niet goed was gelezen. Rotor zou een offerte uitbrengen aan LeasePlan voor mijn configuratie !?!?! Maar ik heb allang getekend en de prijsafspraak tussen mijn werkgever en LeasePlan is al definitief... ik snap er echt geen fluit meer van hoe dit tegnwoordig gaat.. Heeft iemand soortgelijke ervaringen ?

Ik hoop dat t nu goed komt en definitief wordt.. Ik heb tenminste een brief ontvangen van leaseplan. Levering in week 25, maar hopelijk eerder. Er is nog steeds ge-emmer over de kosten van omruil Vega naar Pegasus, maar dat zoeken ze maar lekker uit. Ik mag officieel/letterlijk nog 300Km in de huidige O2, maar de wagenparkbeheerder zei dat 181.000 'ofzo' ook geen probleem was. Ik lever de auto dus na volgend weekend in... *snik*
 

oct2be

Nieuw lid
hoe gaat de skoda naar nederland??

Vandaag naar dealer gebelt, mijn ocavia combi BE staat voor volgende op de productieplanning, dan duurt het 2 a 3 weken voordat hij in Nederland aankomt. Vermoedelijk aflevering eind mei begin juni.
De auto is begin maart bestelt. Dat is dus 11 weken.
 

Ernie01

Nieuw lid
De auto staat al een week bij de dealer, uitlevering kan nog 1,5 week duren ivm ontbrekend navigatiesysteem (pioneer avic hd1bt). Mijninziens had dat toch gelijktijdig met de auto besteld kunnen worden. Balen.

Zou even eenbelletje wagen aangezien Pioneer de opvolger beschikbaar heeft, namelijk de HD3BT Daar zijn wat problemen mee opgelost
 
begin deze week een mail van de leasemaatschappij dat in week 19 (7 mei) de auto kan ophalen, http://www.skodaforum.nl/board/images/icons/icon10.gif
Talking

vandaag gebeld met de dealer. auto was vandaag gelost (waar weet ik niet, maar door 30 mei (verlies van extra werkdag) kan ik pas op 10 mei de auto ophalen (in amsterdam). kan dan heerlijk aan de auto wennen.

Veel plezier :xyxthumbs: Ik mag aankomende woensdag gaan ruilen :1761: Kijk er nu wel naar uit.
 

Frankie

Actief lid
Bagger, net brief ontvangen van dealer waarin wordt gezegd dat de gestelde levertijd niet wordt gehaald. Oom van collega (collega heeft O2 besteld op zelfde moment) werkt bij Skoda dealer en heeft al geruchten opgevangen van met 10 weken verlengde levertijden !?!? :(

Dus in het ergste geval zou dat bij mij week 35 worden ipv 25 :-/

So much voor "de levertijden lijke terug te lopen"..
 

Frankie

Actief lid
Bagger, net brief ontvangen van dealer waarin wordt gezegd dat de gestelde levertijd niet wordt gehaald. Oom van collega (collega heeft O2 besteld op zelfde moment) werkt bij Skoda dealer en heeft al geruchten opgevangen van met 10 weken verlengde levertijden !?!? :(

Dus in het ergste geval zou dat bij mij week 35 worden ipv 25 :-/

So much voor "de levertijden lijke terug te lopen"..

Ps: heb nu uit betrouwbare bronnen vernomen dat de vertraging te maken heeft met het feit dat Skoda produktie capaciteit van de O2 switched naar de Fabia en vanwege de komst van de Fabia Combi... Lekker mooi is dat.. Ik ben benieuwd wat een Skoda dealer je nu verteld als je vraagt naar de levertijd van een O2...

Maar goed... Onze wagenparkbeheerder was ook al niet happy met het nieuws. Zitten we veel langer aan onrendabele huurauto's vast.
 

vdijk

Lid
heb vandaag de auto opgehaald !!!!! en mocht lekker gaan genieten van de reis (auto opgehaald in A'dam) naar Breda. Heb bijna alle knoppen en functies nu wel een keer aangeraakt en denk de functie te weten


ik zal in het weekend proberen foto's te maken (als het niet te veel regent)
 

senna

Nieuw lid
Mijn auto is donderdag afgeleverd, precies 8 weken naar dat hij besteld is !
Dealer gaf wel aan dat dit nu niet meer zou gaan lukken ivm zeer veel drukte.
Vele octavia's en Fabia's in bestelling voor de komende tijd. Ze geven op dit moment geen levertijd aan voor de Fabia !
 
R

Rambolito

Nou, ben benieuwd of ik het in 8 weken ga redden. De mijne is vrijdag de 11e besteld en verwachtte leverdatum is 7 juli.
 

Frankie

Actief lid
Nou, ben benieuwd of ik het in 8 weken ga redden. De mijne is vrijdag de 11e besteld en verwachtte leverdatum is 7 juli.

Als ze tegen jou afgelopen vrijdag nog 8 weken hebben gezegd dan:

A- nemen ze jou in maling,
B- is jou dealer niet op de hoogte van de vertraging,
C- is er geen sprake van een ernstige vertraging en doet verschillende info de ronde.

Ben bang dat t toch wel zo is. Ik heb, zoals al gepost, en brief ontvangen met het slechte nieuws.

Succes met wachten :-)
 

Swiss

Actief lid
Besteld de laatste week van maart (begin W13), eind vorige week is hij afgeleverd bij de dealer (eind W19, das dik 6 weken, als ik dan goed natel). Vreemd genoeg zijn de documenten er nog niet (de transporteur is sneller dan de administratie, volgens m'n dealer is het meestal andersom), dus voor eind deze week heb ik geen nummerplaat. Maar ik heb hem al gezien, dus ik wéét dat hij al op de parking staat. Nu is het alleen nog een kwestie van papperassen. En eind deze week zitten we nog maar op dik 7 weken...

Greetz,
Swiss
 
De auto van mij is besteld in week 11 en afgeleverd in week 17 bij de dealer. Dit was 3-4 weken eerder dan de planning :yeah:
 
Bovenaan Onderaan