levertijden octavia lijken terug te lopen

G

gas_zit_rechts

Re: levertijden octavia lijken op te lopen

Door de leasemaatschappij is op 14 maart mijn Octavia besteld en zal naar verwachting op 10 juni geleverd worden. 12,5 weken dus.

Ben reuze benieuwd of hij echt op zondag 10 juni afgeleverd zal worden. Zou getuigen van echt hart voor de klant. Ik hoop het maar reken er niet op.

Het betreft een O2 HB 2.0 TDI DSG DPF Anthracite grey. Verder heeft hij een rond stuur en zo'n pijp achterop die VROEEEEEMMMM zegt....
 
Re: levertijden octavia lijken op te lopen

15 februari besteld, vandaag gebeld en productie is nog niet gestart. Verwachting is nog steeds week 14 bouwen, week 16 a 17 leveren.

koffie.gif
koffie.gif
 
Re: levertijden octavia lijken op te lopen

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ik had een verwachte leverdatum in week 14 (volgende week dus), helaas kreeg ik van de lease maatschappy te horen dat week 14 niet de leverweek was, maar de productieweek.
De leverweek is nu opeens week 19,

Ik heb rond 1 feb de handtekeing naar de lease maatschappy gestuurd (week 5) en krijg hem dus pas in week 19 (totaal 14 weken)

wie of waar de fout is gemaakt, weet ik niet, maar ik baal behoorlijk

[/ QUOTE ]

vDijk.; leasemaatschappij is het probleem, de mijne bestelt bij leasemij. op 30 januari. 5 februari gebruiksovereenkomst in huis, tekenen en retour sturen. Uiteindelijk belde de dealer 15 februari (na aandringen van mijn kant bij leasemij) om de auto nog een keer door te nemen en de bestelling daadwerkelijk te doen, dus bijna 3 weken later! levering uiteindelijk wk 17
mad.gif
mad.gif
 

oct2be

Nieuw lid
Mijn octavia combi BE 1.9tdi is 14 maart wk 11 besteld door de lease en word vermoedelijk 18 mei wk 20 dus afgelverd.
Ben heel benieuwd of dit gaat lukken ik kan niet wachten...
Want ik ben nog niemand op dit forum tegengekomen die in 9 weken zijn octavia op de oprit had staan.
crazy.gif
 
G

gas_zit_rechts

Inderdaad, het is een groot verschil of de bestelling loopt via leasemij of direct.
De leasemij heeft in het algemeen tijd nodig om zowel intern
623.gif
als met jouw werkgever
regels.gif
een en ander af te stemmen. In principe zou dit in een dag kunnen maar het gaat helaas allemaal per post en bovendien ben je niet de enige in de wachtrij
1761.gif
1761.gif
1761.gif
1761.gif
1761.gif
.
De dealer gaf mij aan dat normaliter de levertijd 8 a 9 weken (LET WEL: na bestelling bij de importeur) is. Tel daar maar makkelijk 2 a 3 weken rompslomp
koffie.gif
met de leasemij bij op.
 

ad5000

Actief lid
Ik ben pas gaan tellen vanaf het moment van bestellen door de dealer in het centrale bestelsysteem. Afgelopen week is mijn auto geproduceerd en het ziet er naar uit dat alles nog volgens schema verloopt.

Tel ik vanaf het moment van online bestellen bij leaseplan, moeten er inderdaad nog twee weken worden bijgetelt. Bij mij vind ik dat niet gek want ik was op dat moment nog niet eens in dienst van mijn nieuwe werkgever en vind ik ze nog snel met het zetten van de nodige handtekeningen
471.gif
 
Als je baas inderdaad een beetje meewerkt (die huur auto is ook erg duur) kan het inderdaad een stuk sneller gaan.
Wel vreemd, kun je online je auto bestellen en dan duurt het nog steeds zo lang!
 

Catje

Nieuw lid
Zo voor mij een update... Heb sinds gisteren mijn voorloopauto. Een VW Golf 1.9 TDI. De huurovereenkomst loopt tot 25 april. Als ik het dan goed in mag schatten moet mijn Octavia dan wel klaar zijn... Besteld in week 7 (ca. 14 februari) en dan tegen 25 april ophalen (week 17). Dat houdt dus in dat ie er precies 10 weken over zal doen bij mij...

Als vanaf nu alles goed gaat en blijft gaan dan...
crazy.gif
 

adee

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: oct2be</font><hr />

Want ik ben nog niemand op dit forum tegengekomen die in 9 weken zijn octavia op de oprit had staan.
crazy.gif


[/ QUOTE ]

Ik had mijn wagen binnen zeven weken op de oprit staan. Dat was vanaf de bestelling bij de leasemaatschappij tot aan de levering. Het kan dus snel gaan....
In ieder geval succes met het wachten!
 

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: oct2be</font><hr />

Want ik ben nog niemand op dit forum tegengekomen die in 9 weken zijn octavia op de oprit had staan.
crazy.gif


[/ QUOTE ]
Nou ik had hem anders ook in 9 weken min 1 dag hoor (zie blz. 13 van dit onderwerp) en daar zat de periode Kerst en oud- en nieuwjaar ook bij. Het was een privé bestelling. En inderdaad niet op de (een) oprit, maar gewoon in de straat ....
 

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: adee</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: oct2be</font><hr />

Want ik ben nog niemand op dit forum tegengekomen die in 9 weken zijn octavia op de oprit had staan.
crazy.gif


[/ QUOTE ]

Ik had mijn wagen binnen zeven weken op de oprit staan. Dat was vanaf de bestelling bij de leasemaatschappij tot aan de levering. Het kan dus snel gaan....
In ieder geval succes met het wachten!

[/ QUOTE ]

Please let it be 7 weken of minder !!!
smile.gif
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: oct2be</font><hr />

Want ik ben nog niemand op dit forum tegengekomen die in 9 weken zijn octavia op de oprit had staan.
crazy.gif


[/ QUOTE ]

Klopt: mijn auto 25 januari besteld, 23 maart afgeleverd = 8 weken en 1 dag. Minder dan 9 weken, dat wel....maar ik heb dan ook geen oprit
yeah.gif
 

Jager

Actief lid
Ik kreeg gisteren een belletje van de dealer dat hij de bestelling ging plaatsen, nog even alles nagelopen en bestelling geplaatst.
Vandaag van de ING een brief ontvangen; verwachte levering volgens de dealer is in week 24..dikke 10 week dus wat ze hebben doorgekregen...
Nu nog afwachten dus!
 

ad5000

Actief lid
22 februari besteld en vandaag even gecheckt bij de dealer, maar de auto is nog niet aangemeld in het systeem, terwijl de (verwachte) productieweek week 13 was.

De verkoper kon wel zien dat een demo auto die 17 feb was ingevoerd gisteren gereed was gemeldt. Over een dag of vier nog eens checken.

Kan nu echt niet meer wachten want ik heb nu een voorloop auto die ik niet bijzonder lekker vind. Het is een Opel Corsa 1.3 CDTI 55 KW. Okay nageltje nieuw, dat wel, maar ja... Opel
407.gif
407.gif
407.gif


Het positieve is weer dat het alleen maar beter kan
473.gif
 

VTR_Firestorm

Nieuw lid
Mijn O2 is 23 maart besteld bij de dealer (4 weken na de interne bestelling en alle handtekeningen van directeuren). Ze gaven mij toen aan dat de levertijd ca. 8 wkn zou zijn. Gisteren de dealer opgebeld wanneer hij wordt afgeleverd. Productie in week 14 (deze week) aflevering waarschijnlijk week 16/17. Dat is dus 5 weken levertijd ipv 8 ! ! ! Ik kan haast niet wachten.
cool.gif
 

VTR_Firestorm

Nieuw lid
Ik kreeg vandaag toevallig een brief van leaseplan binnen waarin staat dat ie week 22 wordt afgeleverd. Ik ga er maar vanuit dat ze een standaard levertijd van 10 wkn aanhouden en dat het week 16/17 wordt volgens de dealer.
473.gif
 

senna

Nieuw lid
Nieuw hier, dus ik zal ook eerst maar even mijn verwachte levertijd doorgeven.

Besteld:week 10 Verwachte levering: week 18/19

auto is besteld via Koops lease en geleverd door Van Laar in Rheden.

Het is een Ambiente+, Black magic.
 

tuppertrut

Nieuw lid
Dealer

De auto staat al een week bij de dealer, uitlevering kan nog 1,5 week duren ivm ontbrekend navigatiesysteem (pioneer avic hd1bt). Mijninziens had dat toch gelijktijdig met de auto besteld kunnen worden. Balen.
 

Frankie

Actief lid
Laatste nieuws over mijn "aanstaande" O2 BE: Hij wordt volgens een mail aan onze wagenparkbeheerder over 9 weken rijklaar geleverd. Zou zelfs nog iets eerder kunnen zijn. Zelf heb ik nog geen brief van LeasePlan.

Ben benieuwd.... :-)
 

Matheuwsen

Nieuw lid
Levertermijnen

Ik heb mijn Skoda Oktavia II Combi 1.9 TDI besteld op 3 april en zal 8 weken moeten wachten voor de oplevering.

Black Magic, Pegasus 17 inch velgen, Pack Upgrade en nog een paar andere toeters en bellen erop.

Ik heb de indruk dat de levertijden hier in België iets minder lang zijn dan in Nederland.
 
Bovenaan Onderaan