levertijden octavia lijken terug te lopen

Frankie

Actief lid
Ik heb hem gisteren zien staan bij de dealer...hij ziet er écht chique uit met dat lichte leer! Alleen jammer dat ie toch ook met dat 17" lichtmetaal op terreinstand lijkt te staan ;)

Tja... de totale diameter van het wiel (velg incl. band) is natuurlijk hetzelfde.
 

Frankie

Actief lid
Uhm, weer ff terug naar het onderwerp. Zijn er ondertussen niet veel meer mensen welke nu op een O2 wachten die al bij de dealer staat ook omdat het een nog niet RDW gekeurd '08 model is ? Er zullen toch wel enkele tientallen O2's elke dag worden afgeleverd ? Die van mij staat o.a. daarom al 3 weken bij de dealer. Ben benieuwd.
 
Mijn O2 BE is op 11 juni besteld door de leasemaatchappij bij S-Point.
Nog geen aflever gegevens van de dealer ontvangen maar ik verwacht zelf dat dit eind augustus gaat worden en dat dan de RDW er ondertussen wel uit is :-)
 

Frankie

Actief lid
Mijn O2 BE is op 11 juni besteld door de leasemaatchappij bij S-Point.
Nog geen aflever gegevens van de dealer ontvangen maar ik verwacht zelf dat dit eind augustus gaat worden en dat dan de RDW er ondertussen wel uit is :-)

Ik heb vrijdag nog kontakt gehad met de dealer; volgende week (26) zou e.e.a. gereed zijn en uitgeleverd worden. Dus ik hoop maandag, zodat ik niet weer tot vrijdag hoef te wachten ;)
 

Smakkie

Nieuw lid
Reken er maar niet op. Net bij de dealer geweest. Mijn Octy staat er ook al 10 dagen. Vanaf morgen mogen de 2008 Roomster en Fabia wel op kenteken. Wanneer de typegoedkeuring voor de Octy komt is onbekend.

Grmbl..
 

Frankie

Actief lid
Reken er maar niet op. Net bij de dealer geweest. Mijn Octy staat er ook al 10 dagen. Vanaf morgen mogen de 2008 Roomster en Fabia wel op kenteken. Wanneer de typegoedkeuring voor de Octy komt is onbekend.

Grmbl..

Ik vond het nu eigenlijk al behoorlijk irritant. Alleen omdat ik volgens eerdere berichten VEEL langer had moeten wachten hield ik het die paar extra dagen (nu inmiddels weken) wel uit. Maar als ze volgende week ook al niet zouden halen, dan ga ik me toch een 'ietsje' meer ergeren !!! Dus niet alleen de O2 maar ook Roomster en Fabia hebben echt vertraging ? Ik begrijp nog steeds hoe dat allemaal kan. Alles is tegenwoordig 'just-in-time' produktie en de voorraden in fabrieken zijn zo geregeld. Maar zodra de klant op zijn of haar produkt wacht is het opeens 'nowhere-in-time'.. Echt belachelijk... Mg... ff kalmeren :-/ Hoop dat je dealer ongelijk heeft !! :-)

Mij is dus afgelopen vrijdag nog week 26 'toegezegd' (zie vorig bericht).... Krijg de neiging om zelf eens naar Pon te bellen hierover..

Ps: Bartje, niet alleen lezen, ook registreren !!!! ;)
 

redfoxert

Senior Member
Helaas kan de fabrikant en dus de dealer ook weinig doen aan het feit dat de RDW zo langzaam opereert. Denk dat de dealers onderhand ook hun bestelde voorraad en afgeleverde auto's steeds moeilijker kwijt kunnen.
 

Frankie

Actief lid
Helaas kan de fabrikant en dus de dealer ook weinig doen aan het feit dat de RDW zo langzaam opereert. Denk dat de dealers onderhand ook hun bestelde voorraad en afgeleverde auto's steeds moeilijker kwijt kunnen.

Hmmmm, vraag me af of dit zo klopt:

- Waarom zou de fabrikant de auto pas aan RDW aanbieden op het moment dat deze al aan de klanten kan worden uitgeleverd ?
- Waarom was men bij mijn dealer ook zo verbaasd over de gang van zaken ?
- Als je stelling klopt moeten alle merken hier last van hebben (er komen bij ieder merk immers nieuwe jaargangen uit) en staan er iedere maand echt duizenden auto's letterlijk te wachten op zulk een keuring.

Gaat er bij mij niet in. Mijn dealer wekte de indruk dat dit een 'uitzondelijke' situatie was.

Maar goed... ik bewaar deze week mijn geduld nog...
 

redfoxert

Senior Member
Wellicht hadden ze er niet op gerekend dat door de nieuwe features de type goedkeuring vertraging op zou leveren. Weet het zelf ook niet, mijn bak is pas net besteld maar zoiets kan ik me wel voorstellen. Ik ben het met je eens dat het een erg vreemde situatie is en erg frustrerend als je eigen mooie wagen bij de dealer staat en je er nog niet in kan rijden.
 

Smakkie

Nieuw lid
Hoop dat je dealer ongelijk heeft !! :-)

Mij is dus afgelopen vrijdag nog week 26 'toegezegd' (zie vorig bericht).... Krijg de neiging om zelf eens naar Pon te bellen hierover..

Ik heb de brief samen met de dealer zitten lezen. Ga er maar van uit dat het klopt. Maar goed, "onbekend" kan natuurlijk ook vandaag of morgen zijn.

Mocht je Pon bellen dan horen we natuurlijk graag de uitkomst. :grin:
 

quattie007

Nieuw lid
Hoi,

Ik heb mijn nieuwe Octavia halfweg mei besteld en de dealer gaf me toen mee dat ik hem rond half augustus mocht verwachten.

Dat is lang wachten maar ik ben dus misschien bijna halfweg...

Hopelijk komt hij begin augustus, dan ben ik nog in verlof en kan ik rustig gaan cruisen :worshippy:
 

Hansman

Nieuw lid
Mijn O2 Combi, BE 2.0 TDi DPF DSG, Storm Blue Metalic, Eminent Yvory, met getinte ramen en extra opbergvak in de kofferruimte, staat sinds gisteren bij de dealer. Wordt volgende week afgeleverd. Is besteld in week 15, dus 12 weken tussen bestellen en afleveren.
 

Frankie

Actief lid
Mijn O2 Combi, BE 2.0 TDi DPF DSG, Storm Blue Metalic, Eminent Yvory, met getinte ramen en extra opbergvak in de kofferruimte, staat sinds gisteren bij de dealer. Wordt volgende week afgeleverd. Is besteld in week 15, dus 12 weken tussen bestellen en afleveren.

Heb je die bevestiging van aflevering van je dealer gehoord ? Die van mij staat dus a.s. vrijdag al 3 weken bij de dealer en ik weet nog steeds niets definitiefs..

Ben benieuwd..
 

highandstoned

Nieuw lid
Mijn O2 Elegance op 7 juni besteld (lease), verwachte leverdatum 12 september :(. Zou het aan de vakantie of de opties liggen. Net nog even een mailtje naar de dealer gestuurd om die leverdatum te checken....

Update: dealer zegt 26 augustus....beter maar nog steeds lang...
 

redfoxert

Senior Member
Verwachte leverdatum06-10-2007

Hoezo lopen die levertijden terug ? Das dan nog exclusief de problemen met/bij de RDW. Mag toch hopen dat die tegen die tijd wel opgelost zijn :)
 

Frankie

Actief lid
Verwachte leverdatum06-10-2007

Hoezo lopen die levertijden terug ? Das dan nog exclusief de problemen met/bij de RDW. Mag toch hopen dat die tegen die tijd wel opgelost zijn :)

Misschien moet je voor het gemak ns kijken wanneer het eerste bericht in deze post is geplaatst !!! Tussentijds zijn ze echt wel een keer teruggelopen..
 

redfoxert

Senior Member
Misschien moet je voor het gemak ns kijken wanneer het eerste bericht in deze post is geplaatst !!! Tussentijds zijn ze echt wel een keer teruggelopen..


Klopt maar door de hele post heen was er de laatste paar maanden ook al een tendens van "kortere" levertijden. Helaas nu niet meer door de RDW perikelen maar ik vind 14 weken levertijd voor een auto toch nog altijd best veel.
 

Frankie

Actief lid
baggerzooi, net weer met dealer gebeld en ze hebben nog steeds geen toestemming. Weet ook niet dat als de goedkeuring er wel is men dan pas nieuwe kentekens gaan opleveren of dat ze er zijn maar niet vrijgegeven..

Maar goed, begint me nu wel een beetje te lang te duren..

Moet toch inmiddels om honderden auto's gaan, niet..?
 

redfoxert

Senior Member
Octavia van een collega staat inmiddels ook bij de dealer ... te wachten op een kenteken.

Niemand die een idee heeft wat nu precies het probleem is waarom die kentekens niet uitgegeven worden? Ik hoorde dat Volkswagen er ook last van heeft ... PON heeft zitten slapen of de RDW doet gewoon moeilijk vanwege wat cosmetische aanpassingen?
 
Bovenaan Onderaan