levertijden octavia lijken terug te lopen

Frankie

Actief lid
Octavia van een collega staat inmiddels ook bij de dealer ... te wachten op een kenteken.

Niemand die een idee heeft wat nu precies het probleem is waarom die kentekens niet uitgegeven worden? Ik hoorde dat Volkswagen er ook last van heeft ... PON heeft zitten slapen of de RDW doet gewoon moeilijk vanwege wat cosmetische aanpassingen?

YES !! uurtje geleden toch weer gebeld door dealer. O2's zijn eindelijk vrijgegeven. Kentekens zijn in de maak. Ik krijg de mijne naar verwachting a.s. dinsdag !! Voor de anderen; succes met wachten, zal niet meer zolang duren dus !! :-)
 

Hansman

Nieuw lid
Heb je die bevestiging van aflevering van je dealer gehoord ? Die van mij staat dus a.s. vrijdag al 3 weken bij de dealer en ik weet nog steeds niets definitiefs..

Ben benieuwd..

Ik heb een afspraak om de auto dinsdag 3 juli op te halen. Dus kenteken zal er dan wel op zitten. ik weet alleen niet of ik al de nieuwe aanpassingen er op heb. Da's nog even een verrassing.

Hansman
 

Koekie

Lid
De mijne wordt komende week besteld vanuit de leasemaatschappij naar de dealer. Gisteren bij de dealer geweest. Die vertelde mij dat aflevering hoogstwaarschijnlijk dan eind oktober zal zijn.
Dit omdat de fabrieken in Augustus ook dicht gaan (vakantie periode).

Dat wordt dus 4 maanden wachten :shocked::shocked::shocked:...
 
Vrijdag de dealer eens gebeld voor een stand van zaken. Want m'ne O2 is gebouwd in KW25.
Hij zei mij dat hij in één van de volgende dagen geleverd zal worden :489::489:
Dan is het lange wachten eindelijk voorbij (nu 8 weken en 2 dagen) :1761:

Meer nieuws volgt nog!

Grtz :bye:
 

redfoxert

Senior Member
Dat valt dan nog reuze mee in vergelijking met de huidige levertijd van 3-4 maanden.

Hoe weet je dat hij in week 25 is gebouwd ? Kan je dat ergens nagaan of moet je dat van de dealer horen ?
 
Dat valt dan nog reuze mee in vergelijking met de huidige levertijd van 3-4 maanden.

Hoe weet je dat hij in week 25 is gebouwd ? Kan je dat ergens nagaan of moet je dat van de dealer horen ?

De dealer kan dit via z'n computersysteem opvragen en zien !

grtz :bye:
 

redfoxert

Senior Member
Ik had bij S-Point nog gevraagd of er geen "gaatje" in de planning zat voor de productie van mijn O2 Combi BE maar dat was niet het geval. Ik kreeg echter ook niet echt de indruk dat hij probeerde te kijken voor een gaatje overigens. Helaas pindakaas maar ik ben bang dat ik toch tot begin oktober moet wachten indien ze zelf niets doen en alles gewoon zn beloop laten.
 

Rayzman

Actief lid
In zo'n productieproces zitten geen gaatjes want dat kost de fabriek geld. Als ze jou auto eerder moeten produceren moeten ook alle onderdelen die er voor jou auto nodig zijn eerder bij de leveranciers vandaan krijgen, weet je hoeveel werk dat is?
Ze kunnen echt niet omdat je op vakantie wil jou auto voorrang geven.
 
De mijne wordt komende week besteld vanuit de leasemaatschappij naar de dealer. Gisteren bij de dealer geweest. Die vertelde mij dat aflevering hoogstwaarschijnlijk dan eind oktober zal zijn.
Dit omdat de fabrieken in Augustus ook dicht gaan (vakantie periode).

Dat wordt dus 4 maanden wachten :shocked::shocked::shocked:...

Wat een onzin, ze gaan maar 1 week dicht hoorde ik van mijn dealer, dan kan het toch geen vertraging van 1 tot 2 maanden opleveren!
 

redfoxert

Senior Member
In zo'n productieproces zitten geen gaatjes want dat kost de fabriek geld. Als ze jou auto eerder moeten produceren moeten ook alle onderdelen die er voor jou auto nodig zijn eerder bij de leveranciers vandaan krijgen, weet je hoeveel werk dat is?
Ze kunnen echt niet omdat je op vakantie wil jou auto voorrang geven.

Ik ga niet op vakantie, raar dat je dat zomaar aanneemt maar dat heb ik nergens gezegd. De reden dat ik die auto liever sneller heb is vanwege de waardeloze *#(@ stoelen in mijn huidige Golf waar ik behoorlijk last van heb tijdens het rijden. Voor die korte periode een andere stoel aan laten meten is geen optie. De Skoda stoelen zijn in ieder geval een stuk beter, dit heb ik zelf al gemerkt tijdens een paar ritten in een Octavia (en ja, langer als een kwartiertje).

Daarnaast worden er ook auto's geproduceerd die veel verkocht worden maar niet direct besteld zijn en dus "vrij" zijn en eventueel door mijn dealer gereserveerd kunnen worden.

De fabriekssluiting is 2 weken volgens S-Point, vertragingen van 1-2 maanden vind ik inderdaad ook veel maar bij veel vraag zal de levertijd altijd wel oplopen natuurlijk aangezien de fabriek ook een maximum capaciteit kent.

Anyway ... ik baal een beetje van de levertijd. En dat is niet vanwege een vakantie oid.
 

Hansman

Nieuw lid
Ik heb een afspraak om de auto dinsdag 3 juli op te halen. Dus kenteken zal er dan wel op zitten. ik weet alleen niet of ik al de nieuwe aanpassingen er op heb. Da's nog even een verrassing.

Vanmorgen werd ik gebeld door de dealer. Door de problemen met de type goedkeuring, was er nog geen kenteken. De typegoedkeuring zou volgens de dealer afgelopen vrijdag definitief geworden zijn. Aflevering gaat nu op 5 juli plaatsvinden. Ik heb dus ook model 2008. Ben benieuwd nar de kleur van de dakrails.
 

Smakkie

Nieuw lid
Vanmorgen werd ik gebeld door de dealer. Door de problemen met de type goedkeuring, was er nog geen kenteken. De typegoedkeuring zou volgens de dealer afgelopen vrijdag definitief geworden zijn. Aflevering gaat nu op 5 juli plaatsvinden. Ik heb dus ook model 2008. Ben benieuwd nar de kleur van de dakrails.

Mijne komt in de loop van de week. Ik heb er al even in gezeten :worshippy: De dakrails van mijn Elegance zijn gelukkig zwart.
 

Frankie

Actief lid
Vanmorgen werd ik gebeld door de dealer. Door de problemen met de type goedkeuring, was er nog geen kenteken. De typegoedkeuring zou volgens de dealer afgelopen vrijdag definitief geworden zijn. Aflevering gaat nu op 5 juli plaatsvinden. Ik heb dus ook model 2008. Ben benieuwd nar de kleur van de dakrails.

Dat begrijp ik niet helemaal; ik dacht dat je n.l. al een afspraak had voor 3 juli, gemaakt met je dealer. Waarom doen ze dat als ze nog niet definitief weten wanneer jou auto gereed is ? Dat van die type goedkeuring is ook geen nieuws, want daar heb ik al (te :-) vaak over geschreven. Waarom dachten ze vorige week dat t 3 juli zou worden en nu opeens weer 2 dagen later ?
 

Rayzman

Actief lid
Sorry was waarschijnlijk in de war met post van iemand anders die hem graag voor de vakantie wilde hebben
 
De dealer heeft juist gebeld. Mijn O2 is geleverd en kan morgen afgehaald worden !!! :yeah:!!!:cheer:!!!:1761:!!! Merken jullie dat ik blij ben ?!
Ik heb dan 8 weken en 6 dagen moeten wachten (van 4 mei tot 5 juli).
Dit wordt dus een slapeloze nacht (en eindelijk van die vervangwagen verlost = Hyundai Lantra)

Grtz :bye:
 

Frankie

Actief lid
De dealer heeft juist gebeld. Mijn O2 is geleverd en kan morgen afgehaald worden !!! :yeah:!!!:cheer:!!!:1761:!!! Merken jullie dat ik blij ben ?!
Ik heb dan 8 weken en 6 dagen moeten wachten (van 4 mei tot 5 juli).
Dit wordt dus een slapeloze nacht (en eindelijk van die vervangwagen verlost = Hyundai Lantra)

Grtz :bye:


Congrats Gevo !!!! Maarre, heb je in Belgie ook iets al RDW, een instituut/orgaan dat auto's van andere technische specs eerst moet keuren ?
 
Congrats Gevo !!!! Maarre, heb je in Belgie ook iets al RDW, een instituut/orgaan dat auto's van andere technische specs eerst moet keuren ?

Daar ben ik niet van op de hoogte. Volgens mij komen de Skoda's van Tsjechië per trein naar D'Ieteren (= centrale hoofdverdeler in België van Skoda / VW/ Audi / Seat / Porsche / Yamaha ...) Wat er daar nog moet gebeuren voor het gelijkvormigheidsattest bijvoorbeeld weet ik niet. Vanuit D'Ieteren worden ze dan per vrachtwagen naar de respectievelijke verdelers gebracht.
Het verschil met Nederland is dat in Nederland de auto's met nummerplaat geleverd worden en deze nummerlplaat blijft de hele "levensduur" van de auto bij deze auto, ook bij verderverkoop.
In België behoort de nummerplaat tot een bepaalde persoon en zijn auto. Bij het kopen van een andere auto (nieuw of 2dehands) blijft deze nummerplaat bij deze persoon of kan hij ze laten schrappen en een nieuwe aanvragen. De auto wordt dus zonder nummerplaat geleverd. => Dit maakt misschien het verschil met Nederland.

Grtz :bye:
 
Bovenaan Onderaan