levertijden octavia lijken terug te lopen

Sandeman

Nieuw lid
Hou nou op mensen, ik kan al bijna niet meer wachten :D
Zo word ik alleen maar ongeduldiger :laugh:

Ook S-Point hierzo...
 
De mijne is rond 26 juni besteld. Begin van de week de garage gebeld hoe het er mee stond. De auto was al geproduceerd en hij kan hem elk moment verwachten. Heb hem waarschijnlijk binnen 2 weken :) :) :)

Kan niet langer wachten....
 

redfoxert

Senior Member
Week 35 is mijn Octaaf geproduceerd, vorige week dus (we leven nu in week 36). Dealer verwacht levering in week 39 of 40.

Vreemd dat de ene auto dan eerder van Tsjechië > Nederland (Leuven - Pon) > S-Point gaat dan de ander.
 

Koekie

Lid
Ik denk dat dit aan de dealer ligt. Hoe snel zij hem rij-klaar hebben.

Volgens de site van skoda is het transport van de fabriek naar NL maar 1 dag.


Volgens de dealer gaat de auto eerst naar een andere plaats.
Daar kijken ze of er transport schade is zoals krassen, kapotte spiegel etc.
Mocht dit het geval zijn dan wordt dat daar ter plaatse gemaakt en vervolgens gaat de auto naar de desbetreffende dealer.
Dus mocht er wat gerepareerd moeten worden, dan komt daar extra tijd voor bij ...
 

highandstoned

Nieuw lid
Net door de dealer gebeld. Auto is 30 Mei 2007 besteld bij de LeaseMij, week 34 is ie geproduceerd en hij staat nu op 'verladen'. Nog twee weekjes volgens de dealer en dan eindelijk mijn s(ch)aab kwijt! :yeah:
 

Koekie

Lid
Net door de dealer gebeld. Auto is 30 Mei 2007 besteld bij de LeaseMij, week 34 is ie geproduceerd en hij staat nu op 'verladen'. Nog twee weekjes volgens de dealer en dan eindelijk mijn s(ch)aab kwijt! :yeah:

De mijne is besteld op 11 juli, geproduceerd in week 34 en volgens de dealer nu onderweg.
Hij verwacht 'm begin volgende week of in de loop van volgende week.
Als ie in het begin is, dan rij ik er aan het einde van volgende week mee :super:
 
Ik was vandaag bij de dealer om mijn autoradio te brengen die ingebouwd moet worden. Bleek de Octavia gisteren net binnen te zijn gekomen.

Als het goed is wordt ie a.s. vrijdag gebracht :cheer:
 

redfoxert

Senior Member
Nou das dan hopen dat ze me volgende week bellen dat ie klaar staat :)

Zaterdag "even" op en neer naar A-dam om mn auto om te ruilen.
 
Heb jij je Skoda ook bij S-point besteld Michel76? Zo ja, dan moet ik volgende week ook nog eens even een tussenstand opvragen. Komt nu wel heel dicht bij allemaal.
 
Die van mij is rechtstreeks bij de importeur besteld (lease) en wordt afgeleverd door Van Laar in Rhenen.

Heb jij je Skoda ook bij S-point besteld Michel76? Zo ja, dan moet ik volgende week ook nog eens even een tussenstand opvragen. Komt nu wel heel dicht bij allemaal.
 

redfoxert

Senior Member
S-Point is ook van de importeur (Pon) maar de aflevering bij jou is ergens anders inderdaad :) Maakt volgens mij ook verder niet zoveel uit voor de levering van de auto's maar in het geval van S-Point krijg ik het idee dat ze wat ... langzamer werken :tongue:
 

quattie007

Nieuw lid
Ik heb mijn auto ongeveer rond 15 mei besteld en tegen eind deze week zou hij moeten geleverd worden, dat zal dus 4 maanden geweest zijn.

Ik vind dit persoonlijk behoorlijk lang.
 

kobayashi

Nieuw lid
Ik heb mijn O2 op 12/06 besteld en hij staat sinds vorige week vrijdag bij de dealer...
Hij heeft dus 3 maandjes op zich laten wachten, al leek het wel een eeuwigheid ;)

De nummerplaten zijn vandaag aangekomen en morgenmiddag mag ik 'm dan eindelijk gaan halen!

:489:
 

redfoxert

Senior Member
Gister nog eens gebeld met S-Point:

- Auto staat bij PON in Leusden.
- Volgens de receptioniste is er niet elke dag "transport" waardoor de auto nog even in Leusden blijft staan.
- Bij binnenkomst moet de auto nog rijklaar gemaakt worden (accessoires monteren, poetsen, vloeistoffen bij-/navullen, aftanken etc etc etc)

En daarna istie pas klaar en dat zou volgens haar week 39 of 40 worden. We leven nu in week 37 dus nog zeker 2-3 weken voordat ze daar een auto rijklaar gemaakt hebben. Vraag me af hoeveel koffie ze daar drinken...
 

Koekie

Lid
Zojuist gebeld door de dealer. De auto is binnen. :super::yeah::yeah::yeah:
Nu nog bijna een weekje wachten voor rijklaar maken en kenteken bewijs.
Daarna volgende week donderdag en vrijdag naar de Autoshop om alle technische snufjes in te laten bouwen.
En dan volgend weekend, lekker rijden ..
 
Dat duurt inderdaad lang.

Die van mij was afgelopen vrijdag afgeleverd bij de dealer en komende vrijdag kan ik hem ophalen. Het wachten was alleen op kenteken zetten (duurt 3 dagen).

Gister nog eens gebeld met S-Point:

- Auto staat bij PON in Leusden.
- Volgens de receptioniste is er niet elke dag "transport" waardoor de auto nog even in Leusden blijft staan.
- Bij binnenkomst moet de auto nog rijklaar gemaakt worden (accessoires monteren, poetsen, vloeistoffen bij-/navullen, aftanken etc etc etc)

En daarna istie pas klaar en dat zou volgens haar week 39 of 40 worden. We leven nu in week 37 dus nog zeker 2-3 weken voordat ze daar een auto rijklaar gemaakt hebben. Vraag me af hoeveel koffie ze daar drinken...
 
Gister nog eens gebeld met S-Point:

- Auto staat bij PON in Leusden.
- Volgens de receptioniste is er niet elke dag "transport" waardoor de auto nog even in Leusden blijft staan.
- Bij binnenkomst moet de auto nog rijklaar gemaakt worden (accessoires monteren, poetsen, vloeistoffen bij-/navullen, aftanken etc etc etc)

En daarna istie pas klaar en dat zou volgens haar week 39 of 40 worden. We leven nu in week 37 dus nog zeker 2-3 weken voordat ze daar een auto rijklaar gemaakt hebben. Vraag me af hoeveel koffie ze daar drinken...
2 a 3 weken van Leusden naar rijklaar in A'dam is wel lang inderdaad.

Zou het kunnen dat er nog veel opties door de dealer moeten worden ingebouwd/aangebracht waardoor het langer duurt?
 

redfoxert

Senior Member
2 a 3 weken van Leusden naar rijklaar in A'dam is wel lang inderdaad.

Zou het kunnen dat er nog veel opties door de dealer moeten worden ingebouwd/aangebracht waardoor het langer duurt?


Sterker nog ... wij MOGEN niet eens opties bestellen! Privacy Glass werd al gelijk afgekeurd, alleen de Stream radio (Af-fabriek !!) werd goedgekeurd ipv het standaard Pioneer radiootje wat er in zou komen.

De auto moet standaard dus afgeleverd worden, al heb ik naderhand nog een nabestelling gedaan op eigen rekening van de alu dorpel beschermers. 8 strips plakken duurt echt geen 2-3 weken m.i.


Dus die vlieger gaat in mijn geval ook niet op. Overigens, de BE is wat dat betreft toch al loaded met opties dus echt spannend is het ook niet dat ik niet nog meer opties kon bestellen :tongue:


Laat maar eens weten wat ze jou vertellen als je belt :)
 
Bovenaan Onderaan