Levertijd New Octavia 16 TDI

levertijd O2 combi ambiente 4X4

Net van de dealer gehoord dat de productiedatum een week vervroegd is. Week 44 i.p.v. 45... :super:
 

rtwee

Senior Member
Ik heb vorige week mijn nieuwe Octavia Combi gekregen. Helaas heb ik 23 weken en 6 dagen erop moeten wachten. Is in mei besteld. MAAAR..... het duurt even, maar dan heb je ook wat!
 

ddejonge

Actief lid
Yes, afgelopen weekend lag er een brief op de mat. Daarin de definitieve bevestiging voor komende vrijdag en inmiddels het kenteken.
Dat wordt een leuk dagje :-) 's-middags meteen door naar de lokale dealer voor de winterbanden.

Heeft uiteindelijk 20 weken geduurd. Ik ben overigens wel benieuwd of mijn O2 nu wordt geleverd met ESP en start-stop-systeem...
Ik zag op http://www.skodabusinessline.nl/ namelijk dat dit tegenwoordig tot de standaard uitrusting behoord.

Update:
Zal wel niet, want ik zie op de bevestiging dat het om een FL gaat :(
 

dodger236

Nieuw lid
'Mijn' Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Businessline Capp.Beige Sunset is door Tighelaar besteld eind september. Vooralsnog is de levertijd gepland voor 14 januari (ca. 16 weken, waarschijnlijk vanwege winterstop van de leasemaatschappij).

Zie zojuist ook dat de standaarduitrusting van de auto is aangevuld met ESP en Start/Stop, terwijl de prijs niet gestegen is. Nu maar hopen dat ik de 'nieuwe' versie mag ontvangen, zeker ESP is een welkome optie.
 

Darkside

Forumguru
Hmm ik zie geen start stop systeem bij de 1.2. Wel zie ik ESP en regeneratief remsysteem. Dit is dan weer niet beschikbaar op de DSG modellen. En daar zit wel weer standaard ESP op.

Daarbij zou skoda vanaf 2011 volgens mij alle modellen standaard uitrusten met ESP. Hoop voor je dat ze de productie al eerder doen en je er nog van kan profiteren
 
het valt me trouwens ook op dat er met de modellenfilter geen greenline versie meer is voor de Combi.

@Darkside: Er zijn idd extra opties bijgekomen. Mijn octavia zou volgens de dealert begin januari gebouwd worden... 't zal er waarschijnlijk net om spannen......
 
Alleen als je nu dus ESP hebt heb je niet ook de Hill Hold optie. Zat wel in het ESP pakket van 2010. Los staat deze er ook niet bij. Is wel iets wat ik graag zou willen hebben. Heb de vraag al uitgezet bij de dealer maar nog niets vernomen.


Gr,

John
 

jurjen

Lid
Gisteren gebeld door de dealer dat mijn OII 1.6 TDI DSG HB Elegance binnen is. Bij bestelling half augustus werd uitgegaan van 16 weken waardoor de leasemaatschappij mij al had voorbereid op januari 2011. Nu kan íe voor 15-11 op kenteken gezet worden en mag de dealer leveren van de LM.

Levertijd is (ik heb de data niet precies) dus een week of 13 geworden.

Ik heb zelf jammer genoeg pas zaterdag tijd om de auto op te halen maar in plaats van de verwachte twee maanden hoef ik nu nog maar een paar dagen geduld te hebben.
 

Nop

Nieuw lid
update levertijd : Octavia Businessline 1.6 DSG : besteldatum 19 november, afleverdatum onder voorbehoud in de week van 5 maart: minstens 15 weken !
 

flip

Lid
Die hill hold zou alleen bij de Scout geleverd worden. Mijn instructieboekje (september 2009 nieuwe 1.6 geleverd) sprak in een bijlage wel over die hill hold. Na veel zoeken moest ik horen dat dit niet in m'n wagen stak. Tenzij het natuurlijk onlangs veranderd is...
 
Zo, eerste post. Deze week is de getekende offerte terug naar de lease mij. gegaan. Nog geen idee van levertijd o.id.
 

oppie

Nieuw lid
1 december besteld (Combi 1.4TSI Ambition Business met wat opties). verwachte levering week 14 (=medio april). Bij een 1.2 TSI zou het nog later zijn. Levering van Amundsen-navi geeft nogal wat vertraging volgens de dealer en door de park-control kwamen er ook nog eens 3 weken bij...
 

Arnoldotje

Forumguru
Eind September besteld, indicatie levertijd was week 5 van 2011.
Ik heb de auto gisteren in ontvangst mogen nemen.
11 weken gewacht dus.
 

tha a

Senior Member
Gister besteld (1.6TDI Greentech Elegance Businessline) Verwachte levering eind maart 2011.
Behoorlijk lang dus.. (vind t ergens nergens over gaan... t is een skoda geen 7-serie...)
 

BarryXX

Actief lid
September besteld. De auto wordt deze week geproduceerd en ze verwachten deze eind van de week of begin volgende week op transport richting Nederland. Aflevering begin januari. :super:

Betreft een Combi Greenline Businessline :24:
 

Mick

Actief lid
Mijn Octavia 1.6 tdi DSG is in september besteld, maar kreeg gisteren een belletje van onze hoofd auto's dat de levering nog niet bekent is. Men ging ervan uit dat hij op 3 januari binnen zou zijn, maar de dealer zegt dat dat niks wordt. hij weet zelfs geen tijd aan te geven wanneer het ongeveer moet gaan worden. Mijn collega die ook een 1.6 met DSG besteld heeft, moet ook langer wachten.
Echter weer een andere collega die een Greenline Octavia heeft besteld, heeft geen belletje gekregen. Oorzaak van langere levertijd de DSG?
Nou ja, afwachten dan maar.
 

hemi24

Forumguru
...of ze zijn 'm gewoon vergeten te bestellen..?!? Als de bestelling geplaatst is, moet er ook een te verwachten levertijd op te vragen zijn!
Of je bent het slachtoffer van een investeringsstop binnen de organisatie!
 

Mick

Actief lid
2 auto's vergeten te bestellen lijkt me sterk. Het zijn wel uitgerekent de 2 wagen die besteld zijn met een DSG bak. En een investeringsstop is ook uitgesloten, aangezien men div. Skoda's en Seat ST's besteld heeft.
Gewoon afwachten maar.
 
Bovenaan Onderaan