Levertijd New Octavia 16 TDI

ddejonge

Actief lid
Dan ben ik heel erg benieuwd hoe mijn aflevering er voor staat...
Heb de auto op 25 juni besteld, ik kreeg een verwachte aflever datum teruggekoppeld in de week van 24 september (13 weken).
Ben benieuwd of ze dit nog gaan halen, de O2 moet er in ieder geval voor midden oktober zijn, want dan heb ik een tripje naar Parijs gepland.
 

Hlsmn

Nieuw lid
Via de leasmij een Octavia Combi Greenline Businessline 1.6 tdi, Cappuccino Beige metallic, Sunset, Bluetooth, Stoelverwarming, Electr. ramen achter, Trekhaak vast besteld. Dit was op 9 augustus. Na 14 dagen heen en weer gebel over wel of niet in 2009 leveren, was de levertijd half november geworden. Daardoor zou de kentekening naar 2011 gaan. Ik heb toen besloten te wachten met bestellen.

Na wat zoeken in de Vooraadkijker http://skoda.voorraadselectie.nl/C30COM (pas op alleen ronde bedragen zijn verse auto's) via de dealer opzoek gegaan naar een Octavia. De dealer kwam echter met een betere oplossing. Hij had een Octavia in bijna de juiste configuratie in bestelling (demo) en die mocht ik wel hebben. Maar er moesten wel wat zaken achteraf gemonteerd worden en die zijn iets duurder. (echter geen bijtelling) Bluetooth en stoelverwarming. Electr ramen achter kan echter niet achteraf. Kleur is zoals ik het wil.

De offerte naar de leasemij en op 25 augustus de bestelling geplaatst.

Wat denk je, verwachte levering week 39 (eind september) De auto staat sinds afgelopen week bij de dealer en zal waarschijnlijk eind week 38 of begin week 39 afgeleverd worden.

Wat een geweldig snelle service. Overlegen met een dealer die zijn klanten begrijpt werkt dus wel.
Ik kan niet wachten.
 

Gysman

Actief lid
En de dealer is weer slim van zijn demo auto af gekomen.

Het betreft geen demo auto, het betreft een auto die besteld was om als demo dienst te gaan doen. 0 km op de klok dus. Dealer zal nu gewoon opnieuw een demo gaan bestellen. Meedenken van dealer dus, geen sprake van "slim van demo afkomen".
 

rbo

Senior Member
Het is net hoe je het bekijkt, klant tevreden dan dealer goed zijn best gedaan.Jaloers? nee niet op een Skoda.
 

RuudGreenline

Nieuw lid
Eindelijk na 4 maanden een afspraak voor aflevering. maandag 18 oktober moet het gebeuren. hopelijk gaat hiet het gezegde op; " al het goede komt van ver..."

Octavia combi 1.6 tdi businessline :super:
 

Darkside

Forumguru
Mijn auto zou duur drukte ook vertraging oplopen. Verwachte levertijd zou 4 1/2 maand zijn. Maar zoals het er nu naar uit ziet gewoon beschikbaar binnen 12 weken.
Alleen mag ik er dan nog niet in rijden omdat mijn contract nog tot eind oktober loopt van mijn huidige auto.
 

Darkside

Forumguru
@foxzman. Bekende handtekeninig :) allen huidige auto is anders.
Maar volgens mijn dealer is door de populariteit de productie tijd enorm gestegen.
Toch lijkt het erop dat die van mij wel op tijd geleverd word.
Het is erg raar en vervelend. Vindt zelf 3 maanden normaal en acceptabel.
4 kan eventueel door wat probleempjes. Maar 5 is idd wel lang (als het niet door de LM veroorzaakt wordt).
 
Vindt zelf 3 maanden normaal en acceptabel.
4 kan eventueel door wat probleempjes. Maar 5 is idd wel lang (als het niet door de LM veroorzaakt wordt).

Precies, 3 maanden is acceptabel, waarbij 2 weken vertraging door problemen ook nog eens te overzien valt.
5 maanden is in mijn ogen echt veels te lang, dan plakken ze maar het skoda logo op een VW Golf Variant!

Ik las laatst trouwens dat de levertijd op een Audi 6 maand was, ook niet normaal !! ( zie http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/...2010/39/0930_1115_leveringsproblemen_audi.xml ). Als je nu besteld heb je kans op een audi modeljaar 2012 .......


@ Darkside: Mijn auto heeft een turbo ;)
 

fire

Nieuw lid
snelheid van leveren

lezers wat is nu een paar weken, collega heeft deze week een polo blue motion gekregen levertijd bijna 11 maanden dus 3 mnd is best wel acceptabel mag zelf niet klagen mijn O2 wordt donderdag geleverd.
 

Mark

Banned
Toen de Dacia MCV pas op de markt kwam konden ze de bestellingen ook niet bijhouden, wachtijden tussen bestelling en aflevering van meer dan 12 maanden waren geen uitzondering. Ook op bepaalde modellen van VW en Audi zit momenteel tussen bestellen en aflevering meer dan 6 maanden.
 
Bovenaan Onderaan