Levertijd New Octavia 16 TDI

Shadowman

Nieuw lid
Mijn nieuwe octavia ( zwart) besteld op 2 Mei , levering tussen de 8 à 10 weken volgens de dealer. Na een week bestel ik nog elec. spiegels met parkeerfunctie bij , dit ging zonder problemen.Na 14 dagen kreeg ik bericht van de dealer dat de levering van half Juli verzet was naar de 2° week van September , alleen voor die spiegels??
Heeft dat nog al iemand gehad ?:407:
 

ebmc

Lid
Waarschijnlijk is je originele bestelling geannuleerd en hebben ze hiervoor een nieuwe gemaakt. Je komt hierdoor automatisch weer onderaan de lijst te staan en ben je meteen de klos door de fabrieks sluiting en het grote aantal bestellingen van de afgelopen maanden.
 

Faabstra

Nieuw lid
Mijn octavia is besteld rond 1 mei. Levering: week 26 (volgende week dus).
Kreeg deze week te horen dat de productie was uitgesteld. Levering: week 40!!!
Gelukkig had de dealer ook nog een demo-auto in bestelling staan. Die bestelling hebben ze nu aangepast naar mijn wensen zodat ik mijn auto in ieder geval in week 31 krijg... Alsnog een uitstel van 5 weken voor mij, maar gelukkig geen 14 weken...
Weet eerlijk gezegd niet of het verhaal van de dealer klopt ... blijven toch autoverkopers ;)
 

dorstvlegel

Actief lid
Vandaag heb ik ook navraag gedaan over de levering van mijn bestelde 1.6TDI Greenline. Zou week 27 worden. Volgens het systeem wordt het week 41. De dealer gaf aan dat dit komt door de successen van de Fabia. Deze zijn er in de productie tussen geschoven. Ik krijg nog een telefoontje over de werkelijke levertijd van de dealer.
 

Shadowman

Nieuw lid
Het is zoals EMBS schrijft , volgens de dealer kreeg ik een geheel nieuwe bestelbon , de vorig bestelde werd dan een stockwagen , bij navraag of ik die dan niet kon hebben , dus zonder die spiegels ging dat niet , volgens hem maar 1 remedie "geduld hebben"

Besteld Octavia combi zwart
 

Wasmachineman

Forumguru
Je hebt de mogelijkheid om veel aan je auto te veranderen tot 3 weken voor de prod. week. Dit heb ik van mijn dealer. Hier heb ik ook 2 x gebruik van gemaakt !!!

Dan is het vreemd dat je na een wijziging weer helemaal onderaan de lijst komt. Dit lijkt meer erop dat de dealer een andere klant naar voren schuift of een fout gemaakt heeft in de wijziging ?? Prutswerk, vind ik !
 
Ben zelf in afrondende fase voor een O2 Combi EBL 1.6 CR TDI. De dealer noemde mij een levertijd van 4 maanden. Zit er sterk over te twijfelen omdan maar te wachten tot jan. 2011.
 

Wasmachineman

Forumguru
Als ik hem privé zou kopen dan zou ik misschien ook wachten. Maar dan komt al bijna de O3 (2012) eraan ??:crazy: Daarop wachten ?
En je inruilauto wordt minder waard natuurlijk hoe langer je wacht !
Kun je geen voorraad auto overwegen ??
 

Shadowman

Nieuw lid
Vandaag terug naar de dealer geweest en heb dat aangehaald dat er tot 3 weken voor de productietijd nog kon veranderd worden bij sommige dealers , bij hem ging dat niet (volgens hem).Hij had nog wel goed !! nieuws dat hij van eind aug. in verlof was voor 4 weken , dus als de auto vb. begin sep. komt kan ik nog wat langer wachten . Ik tevreden terug naar huis !!!!!
 

flip

Lid
@wasmachinema: 2012 is wel héél vroeg voor de O3! Dat zou de vroegste datum zijn voor de Golf VII, en het jaar erna zou de nieuwe O3 pas komen (zie maar Erlkönige bij AMS). We zitten dus nog eventjes goed met de O2fl
 

Fefor

Nieuw lid
Ook wij hebben nav berichten in dit forum navraag gedaan bij de dealer. Antwoord: afleverdatum week 28 wordt niet gehaald. Wanneer de auto dan wel geleverd wordt is onbekend, omdat er problemen ze problemen met de motor hebben.
Wat moet ik nu geloven..................
 

Shadowman

Nieuw lid
Ja fefor , dan zitten we in hetzelfde schuitje alleen heeft mijn dealer niets over de motor gezegd . Heb jij ook een 16 TDI besteld ?
Hij heeft wel gezegd dat het fabriek 3 weken gesloten is en er daarom nog een grotere achterstand zou zijn .Afwachten he!!
 
Hoi,



Bij mij hetzelfde, mijn auto zou 28-7 afgeleverd worden, maar is nu verzet naar eind Augustus.

één en ander scheen te maken te hebben, met de vakantie van de skoda fabriek.

gr. Eric
 

dorstvlegel

Actief lid
Dan heb je nog geluk. Mijn auto zou per 30 juli afgeleverd worden. De plandatum staat nu voor 30 september. De huidige Octavia heb ik inmiddels in moeten leveren ivm de km stand 185K. Ik heb nu een tijdelijke voorloper gekregen en dit is helaas een Renault.
 

Shadowman

Nieuw lid
Hallo dorstvlegel , We zitten in hetzelfde schuitje , besteld 2 Mei , eerst was het half Juli , nu zou de productiedatum al half September zijn , de auto van mijn vrouw(Fabia van 2007) is ook overgenomen door de dealer met 51000 km , immidels staan er al 55100 km op , ik blijf er mee rijden tot de andere er is , de fout licht niet bij mij .
Besteld octavia 16 TDI
 

lock

Actief lid
Hier hetzelfde probleem, Productie stond op week 25, nu verplaatst naar 33 :1884:
ff 8 weken later. En de reden, Vakantie en productie jaar dat vol zat. Het zal wel maar, vind het wel een slechte zaak. Auto is in week 18 besteld. Hoogst waarschijnlijk zal de levering in week 38 worden. Wat ook raar is want 5 weken vanaf de fabriek naar hier is ook lang.
Het gaat bij mij trouwens om een 02 combi 1.2 tsi dsg EBL
 
Ìk durf het bijna niet te gaan vragen aan de dealer.

- Besteld in week 23, 8 - 10 weken levertijd.
- Week 26 nog stoelverwarming erbij besteld. Was geen probleem om te wijzigen.

Verwachtte productieweek zou week35 worden (ivm met fabrieksvakantie)
Maar als ik dit zo lees, dan gaat het ergens nov/dec worden. (denk dat ie dan maar blijft staan tot 2011 :-) )
besteld O2 EBL 1.6TDI DSG
 

Darkside

Forumguru
mmmm geen mooie berichten.
Deze week is, als het goed is, mijn skoda besteld. Dit is dan wel een 1.2 TSI maar de brief van de LM gaf aan verwachte levertijd week 1 van 2011.
Als ik dit zo lees kan dat nog wel eens waar worden ook. Eind november en december worden er bijna geen auto's meer op kenteken gezet. En wordt het idd 2011.
Had toch wel gehoopt in oktober te kunnen rijden.
 
Bovenaan Onderaan