Lekkage portieren

Cordoba

Forumguru
Ik heb het bij mijn achterportier heel duidelijk kunnen zien tijdens een natte periode: water loopt langs het raam de deur in (=normaal), in de deur blijft dat water echter niet tussen het plaatwerk aan de buitenkant, en de metalen tussenplaat (en verdwijnt dan via de afvoergaatjes), maar lekt langs die tussenplaat naar de ruimte tussen tussenplaat en deurbekleding. Gevolg is dat de deurbekleding zeiknat wordt, en meestal onder de portierbak begint te lekken naar binnen.

Het water op de dorpel is in principe geen probleem, het is echter wel zo, dat als je lekkage hebt, dat plasje op de drempel verschijnt. Als de afdichting in orde is, zie je dat plasje niet op de drempel. Het plasje op zich is dus geen probleem, het is wel een signaal dat je lekkage hebt.
 

Skodafabia16v

Nieuw lid
Helaas heeft ook mijn Skoda er last van.

Volgens de dealer valt dit niet onder een garantieregeling, al geeft hij wel aan dat het zeer veel voorkomt.
Gevraagd naar de kosten voor het herstel. De Skoda dealer vraagt €86,03!!! incl. BTW per uur aan uurloon. :shocked:

Weet je wat? Ik ga zelf maar eens even aan de gang!

Wat voor kit kan ik het beste gebruiken?
Ik neem aan dat de volgende handleiding alles wel voldoende beschrijft? Of moet ik verder nog ergens op letten? :)

http://fabia1.blogspot.com/2009/11/deur-reparatie.html
 

turboturbo

Forumguru
prijs

Mijn dealer rekent (vaste prijs) 100 euro voor de 2 voorportieren, en 80 voor de 2 achterste. Dat vond ik 'redelijk' hoewel er weinig redelijks aan is, als het een fabricage fout betreft....
 
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort ook actief hier op het forum aangezien ik een Skoda Fabia Combi aangeschaft heb. Helaas zag ik vanochtend ook water op en in de rubbers liggen van de portieren. Vanavond dus ook maar even verhelpen. Inmiddels heb ik al even gekeken, maar ik vraag me alleen af hoe ik de raamslinger los krijg. Voor de rest moet het geen probleem zijn volgens mij.
 
inmiddels is de raamhendel eraf... ging erg soepel. Alleen ben ik nogal bang om e.a. te beschadigen. Ik heb al een beetje zitten duwen en trekken, maar krijg de bovendelen niet echt los van de armsteun. Iemand misschien een tip hoe ik deze los kan krijgen ?
 

Cordoba

Forumguru
Ik zal even kijken of ik het nog ergens terug kan vinden. Ik dacht achterste deel er eerst afschuiven, dan het voorste deel, en dan kun je het onderste deel van de armsteun losschroeven.
Ik heb in elk geval wat foto's, maar ze zijn niet allemaal even goed van kwaliteit:
bekleding.jpg half gedemonteerd paneel.jpg half gedemonteerde armsteun.jpg

Ik kijk nog even of ik snel terug kan vinden hoe ik het precies heb losgehaald. Overigens gebruik ik bij dit soort werk kunststof interieurgereedschap, een complete set kost je iets van 20 euro, maar voorkomt beschadigingen van de kunststof van je auto. (bij metalen interieurgereedschap is de kans op krassen/beschadigen veel groter)
 
Oke dankje ! Ik heb inmiddels wel een afspraak gemaakt bij de dealer, maar die rekent 65,50 per deur !! Duur grapje dus. Ik ga vanavond met al deze info zelf toch ook maar even proberen of het lukken wil... moet volgens mij toch nog wel vrij snel te doen zijn allemaal zo.

voor de geïnteresseerden heb ik op Youtube nog een filmpje gevonden: http://youtu.be/7Km9Hi6P1bU
 
Ben er gisteren avond toch maar even zelf mee aan de slag gegaan. Ging inderdaad vrij simpel. Nu hopen dat het allemaal dicht is, scheelt weer wat centen :) Alsnog bedankt voor alle info!
 
Om op de beslagen voorruit terug te komen, bij mijn auto moet ik ook de airco aanzetten om de ramen wasemvrij te krijgen, volgens de dealer moet je de airco altijd aanzetten? Vreemd wantmijn vorige auto (renault kangoo) hád ik geneens airco en ook geen overdreven beslagen ramen (even blower aan en het was weg) Tip; ik heb een "vochtvreter" voor de auto bij halfords gekocht (pingi.com) en die kun je steeds hergebruiken door hem in de magnetron of felle zon te drogen te leggen. Het lijkt te helpen, iets minder vochtige ramen?
Overigens ben ik verder super tevreden over mijn DSG 7 traps automaat TSI motor
 

Joske

Forumguru
even dit draadje een schopje geven

de Fabia heeft hetzelfde vochtprobleem, ik heb dit aangepakt met het opnieuw afkitten van de achterportieren. Nu als het zeer vochtig weer is, heb ik nog steeds een zeer vochtige voorruit (lees: kletsnat), welke absoluut niet zelf weggaat met gebruik van AC.

iemand nog suggesties wat nog na te kijken aan de wagen welke zoveel vocht kan veroorzaken op de voorruit?

en in tussentijd, heeft iemand ervaring met een pingi? namelijk deze:

http://www.carclean.nl/product/Pingi/Pingi_Auto_Ontvochtiger_300gram_LV_A300_NL_102618

alvast bedankt!
 

EdK

Forumguru
Wel als je een natte jas en paraplu in de kofferbak hebt liggen kan dit al voor vochtproblemen op het raam zorgen.
Dus je hebt de boel wel afgekit maar is de boel ook goed opgedroogd.
Dus is alles onder de matten werkelijk droog ?
En schuif daarvoor ook eens de voorstoelen eens geheel naar voren toe en voel dan ook onder deel waar normaal de voorstoel overheen staat.

Het duurt namelijk langer dan je verwacht voor vocht volledig is verdwenen hoor.
 

Joske

Forumguru
dat is inderdaad een terechte opmerking, ik vermoed dat de bekleding inderdaad achteraan nog nat zal zijn.. (ondanks de aanwezigheid van de gazetten)
 

EdK

Forumguru
ook gazetten moet je vervangen.
ze worden elke dag gebracht aan de deur dus je moet ze elke dag ook verwisselen.
En mooiste is dat je de gazetten onder de matten legt en er dan iets zwaars op legt.
En als je een mobile airco hebt , dan heeft die vaak een ontvochtings stand, wel zet die maar eens in de wagen
en je zal zien hoeveel water hij uit het interieur wegtrekt na een twee uurtjes draaien.
Dat is stukken meer dan wat een aircotje van een wagen doet
 
Bovenaan Onderaan