Leder inbouw (achteraf) op je OIII

madpilot

Senior Member
Hai, als hetzelfde probleem is: dat mijn zitvlakken voor helemaal niet strak zitten. Het lijkt geenszins op de foto's die ALBA op zijn website heeft. Ik vermoed dat dit lubberen met de jaren alleen maar erger gaat worden. De heer Van Der Wilt is mijn verkoper.

Ja, dat is voornamelijk mijn probleem + slordige afwerking. Ben het ook met je eens dat het er op de site veel strakker uit ziet. Wat ik in je vorige bericht niet helemaal begreep was: "Ik heb ook gevraagd of ze de foto's die van mijn auto gemaakt zijn door te sturen". Waarom wil je die foto's? Heb je de auto inmiddels? Kan je in dat geval eens wat foto's maken en hier plaatsen? Denk dat we samen sterker staan en dat we evt. toch Muntstad een grotere rol moeten toebedelen, uiteindelijk zullen zij met de vuist op tafel moeten slaan, evt. samen met de leasemaatschappij. Het lijkt in ieder geval geen individueel geval te zijn. Hoop natuurlijk dat ik er woensdag zelf uit ga komen met Alba.

Mijn leder gaat bij Leder Inbouw Nederland vandaan komen. Ik zal tzt eens een fototje maken (auto nog niet geleverd, dus ook nog geen leer). Dan kunnen we zien of het aan de mallen ligt of aan de applicateur.

Ben heel erg benieuwd, hopelijk zit het er tegen die tijd bij mij al strak in...
 

woutur

Lid
..... Wat ik in je vorige bericht niet helemaal begreep was: "Ik heb ook gevraagd of ze de foto's die van mijn auto gemaakt zijn door te sturen". Waarom wil je die foto's? Heb je de auto inmiddels? Kan je in dat geval eens wat foto's maken en hier plaatsen? Denk dat we samen sterker staan en dat we evt. toch Muntstad een grotere rol moeten toebedelen, uiteindelijk zullen zij met de vuist op tafel moeten slaan, evt. samen met de leasemaatschappij. Het lijkt in ieder geval geen individueel geval te zijn. Hoop natuurlijk dat ik er woensdag zelf uit ga komen met Alba.
Ik heb mijn auto sinds 3 januari. Ik vond achteraf, dus na het ophalen, dat het leder niet erg strak om de zittingen zat. Daarop ben ik naar de dealer gegaan en heb ik een klacht ingediend. Om de klacht te registreren zijn er bij de dealer foto's gemaakt van de stoelen. Daarvan heb ik verzocht ze ook naar mij te versturen zodat de dealer en ik allebei uitgaan van hetzelfde. Ik kan natuurlijk morgen zelf ook nog even foto's maken. Ik zal even kijken wat ik dan doen.
 

madpilot

Senior Member
Ik heb mijn auto sinds 3 januari. Ik vond achteraf, dus na het ophalen, dat het leder niet erg strak om de zittingen zat. Daarop ben ik naar de dealer gegaan en heb ik een klacht ingediend. Om de klacht te registreren zijn er bij de dealer foto's gemaakt van de stoelen. Daarvan heb ik verzocht ze ook naar mij te versturen zodat de dealer en ik allebei uitgaan van hetzelfde. Ik kan natuurlijk morgen zelf ook nog even foto's maken. Ik zal even kijken wat ik dan doen.

Ah, duidelijk :) Verkoper even bellen helpt vaak ook, is waarschijnlijk geen onwil maar gebrek aan tijd.
 

madpilot

Senior Member
Goed gesprek gehad bij Alba. Ze onderkenden mijn klacht en hebben een oplossing. Het leer zal verlijmd worden met de onderlaag. Hiervoor zal de zitting van beide voorstoelen nogmaals vervangen worden... Ze waren zich bewust van het probleem want het verlijmen is nieuw en de uitkomst van het proberen van verschillende oplossingen (die in mijn geval schijnbaar allemaal zijn uitgevoerd...) Heb het resultaat bij een andere Octavia die op het terrein stond gezien en dat zag er netjes uit. Zal zelf bij de inbouw aanwezig zijn als het leer binnen is. Het kost wat moeite maar hopelijk is het resultaat er straks dan ook echt naar.
 

powerhits

Nieuw lid
Beste heren,
Onlangs ben ik nieuw op dit forum als (trotse) eigenaar van een Octavia 3 Greenline.
Evenals jullie heb ik via de Skoda dealer in Waalwijk het leder achteraf laten inbouwen.
Helaas deel ik de mening van jullie allen, en zit het leer er niet mooi strak in.
Ik deel volledig de mening van @madpilot over de inbouw met name de voorstoelen.
Als ik de foto's over het hele forum terug zie, zie ik de zelfde (mindere) inbouw resultaten.......
Inmiddels contact gehad via de dealer met de vraag hoe dit opgelost kan worden.

Ik zal de foto's spoedig plaatsen!

@madpilot ik ben benieuwd hoe jouw situatie afloopt.
 

powerhits

Nieuw lid
Na de melding bij de Skoda dealer heb ik een verzoek gekregen om de auto nogmaals langs te brengen zodat de leerinbouwer er nog eens goed naar kon kijken.
Het resultaat is super! De voorstoelen en achterbank zijn opnieuw bekleed/gecorrigeerd.
Eind goed al goed....!
 

madpilot

Senior Member
Na de melding bij de Skoda dealer heb ik een verzoek gekregen om de auto nogmaals langs te brengen zodat de leerinbouwer er nog eens goed naar kon kijken.
Het resultaat is super! De voorstoelen en achterbank zijn opnieuw bekleed/gecorrigeerd.
Eind goed al goed....!

Pics or it didn't happen ;)
 
Had het al gemeld in een ander topic, maar bij mij waren de beide voorstoelen, niet door de interne kwaliteitskeuring van Alba gekomen. Resultaat, een week vertraging.
 

madpilot

Senior Member
Had het al gemeld in een ander topic, maar bij mij waren de beide voorstoelen, niet door de interne kwaliteitskeuring van Alba gekomen. Resultaat, een week vertraging.

Ik krijg het idee dat ze bij Alba wakker geworden zijn... Dus eigenlijk goed nieuws, wel jammer van die week vertraging.
 

RefleCs

Forumguru
Zeker wel goed dat het in ieder geval de aandacht lijkt te hebben. Want een dergelijk grote klant wil je niet graag verliezen dunkt mij. Jammer van de week vertraging inderdaad maar ik neem aan dat je het zelf ook graag in 1x goed hebt. Anders had je er weer mee terug gekund en dan ben je er wellicht langer mee bezig.
 

woutur

Lid
Dit is de huidige staat van mijn voorstoelen:
IMG_20140305_080649.jpg


IMG_20140305_080640.jpg


Ik heb de auto nu twee maanden en denk dat dit na vier jaar er niet meer uitziet.
Over de achterstoelen ben ik tevreden, daar zit het leer strakker.

Ik heb nog niets gehoord van de dealer. Maar ik ben zelf ook lui geweest en geen contact gezocht.
 

madpilot

Senior Member
Holy... Wel even actie ondernemen, er is nu een oplossing en dit hoef je niet te accepteren.
 
Laatst bewerkt:

VWim

Forumguru
Ben ik echt de enige die van mening is dat dergelijke plooien inherent zijn aan lederen stoelen. Hoe ziet het bankstel er bij jullie thuis uit?
 

RefleCs

Forumguru
Ben ik echt de enige die van mening is dat dergelijke plooien inherent zijn aan lederen stoelen. Hoe ziet het bankstel er bij jullie thuis uit?

Ik heb geen lederen bankstel en geen OIII maar als je bekleding er bij aflevering al zo uitziet dan klopt het toch niet naar mijn idee. Als het nou is na een half jaar zitten dan lijkt het me wat anders.
 

Remakil

Forumguru
Ben ik echt de enige die van mening is dat dergelijke plooien inherent zijn aan lederen stoelen. Hoe ziet het bankstel er bij jullie thuis uit?
Nee... ;)

Zo zien mijn stoelen er ook uit in de O3HB GLBL en ik vind dat niet anders dan de af-fabriek lederen bekleding in mijn voorgaande auto, de Seat Ibiza ST. Dit geeft juist ruimte bij het zitten, het leer wordt mijns inziens niet opgerekt bij zitten en volgens mij ziet het er na 4 jaar nog bijna hetzelfde uit... ;)
 
Bovenaan Onderaan