Leder inbouw (achteraf) op je OIII

Die van mij staat al bijna 4 weken in de wacht voor de ombouw, ook besteld bij Skoda de meern. Dat wordt dus ook Alba begrijp ik, weinig hoopvol. Als ik zie hoe strak de af fabriek lederen bekleding zit vind ik dit toch wel enigszins teleurstellend.

@madpilot, het lijkt ook wel of niet alle stiksels even diep zijn op het zitgedeelte, of zie ik dat niet goed?
 

madpilot

Senior Member
en minst blij met?

Alle gekheid op een stokje. Hebben ze er niks bijverteld over dat het nog moet "zetten" ofzo?

Gewoon bij de dealer opgehaald, (dus) er is niets gezegd over zetten. Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook niet van de dealer.

Die van mij staat al bijna 4 weken in de wacht voor de ombouw, ook besteld bij Skoda de meern. Dat wordt dus ook Alba begrijp ik, weinig hoopvol. Als ik zie hoe strak de af fabriek lederen bekleding zit vind ik dit toch wel enigszins teleurstellend.

Ik ben gewoon eerst in de auto gaan rijden met stoffen bekleding, had destijds geen zin om nog weken te moeten wachten.

@madpilot, het lijkt ook wel of niet alle stiksels even diep zijn op het zitgedeelte, of zie ik dat niet goed?

Hmm, kan aan de foto liggen. Maar 't zou me ook weer niet verbazen (pff ik begin cynisch te worden...).
 

Gieliovd

Forumguru
Ziet er een stuk beter uit, maar snap dat ze het voor je verpest hebben. Ik zit zo ook in elkaar.

Nu ik weet dat het niet 100% is ga ik details zoeken.. links achterin de stoel slecht leder op de bovenkant zijwand, viscose mat niet goed verdeeld onder zitvlak, hoekjes gevouwen... Maar ja, mierenneuker² hier aan de lijn.

Even off topic: wat heb jij nu toch weer voor 2 hendeltjes aan je stuurkolom! Sinds wanneer is de cruise control een separate hendel???
 

madpilot

Senior Member
Ziet er een stuk beter uit, maar snap dat ze het voor je verpest hebben. Ik zit zo ook in elkaar.

Nu ik weet dat het niet 100% is ga ik details zoeken.. links achterin de stoel slecht leder op de bovenkant zijwand, viscose mat niet goed verdeeld onder zitvlak, hoekjes gevouwen... Maar ja, mierenneuker² hier aan de lijn.

Tja, ik ben inmiddels op het punt dat als het er voor 95% netjes uitziet het ook al goed is. En dan verloochen ik mijn karakter enigzins ;)

Er is inmiddels een mail aan Alba gestuurd. Ik heb de dealer voorgesteld dat ik gewoon een keer langsrijd om het persoonlijk met ze te bespreken. Het helpt wellicht ook als er een gezicht bij de klant is. Wordt vervolgd...
 
Nou Madpilot veel succes, ik kreeg net een belletje dat het nog twee weken extra duurt voordat mijn leer erin zit (een totaal van 6 weken). Dan mag het wel superstrak zitten.
 

Falcon

Donateur
Geduld is een schone zaak! En zolang jij gewoon keurig (shirt netjes gestreken uiteraard.. lol @Joske :maakmegek:) in gesprek met ze blijft, dan komt het uiteindelijk goed.
 

madpilot

Senior Member
Nou Madpilot veel succes, ik kreeg net een belletje dat het nog twee weken extra duurt voordat mijn leer erin zit (een totaal van 6 weken). Dan mag het wel superstrak zitten.

Ik help het je hopen... Misschien dat mijn kritiek een positieve uitwerking heeft voor andere klanten. Maarreh, je laat de auto dus niet alvast komen?
 
Neuh, die twee a drie extra weken kunnen er ook nog wel bij. Lijkt me ook niet leuk om er na even in gereden te hebben weer afstand van te doen. Ik knal nog even lekker rond in m'n bedrijfscaddy, heb ik wat om naar uit te kijken.
 

madpilot

Senior Member
Update: Zelf het heft in handen genomen en contact gezocht met de accountmanager van Alba. Woensdagochtend heb ik een afspaak in het hol van de leeuw bij Alba. Hopelijk vinden ze mijn kritiek terecht en wordt het geen welles-nietes. Voel me in ieder geval gesteund door de reacties hier. To be continued!
 

woutur

Lid
Ik heb vorige maand een klacht neergelegd bij De Meern, maar daar heb ik tot nu toe niets van gehoord. Ik heb ook gevraagd of ze de foto's die van mijn auto gemaakt zijn door te sturen. Ook die heb ik niet ontvangen. Tijd voor actie dus.
 

madpilot

Senior Member
Ik heb vorige maand een klacht neergelegd bij De Meern, maar daar heb ik tot nu toe niets van gehoord. Ik heb ook gevraagd of ze de foto's die van mijn auto gemaakt zijn door te sturen. Ook die heb ik niet ontvangen. Tijd voor actie dus.

Hoi Woutur, heb jij hetzelfde probleem? Wie is jouw verkoper bij De Meern? Je moet er soms wel een beetje achteraan zitten. Ga anders woensdag gezellig mee ;)
 

woutur

Lid
Hoi Woutur, heb jij hetzelfde probleem? Wie is jouw verkoper bij De Meern? Je moet er soms wel een beetje achteraan zitten. Ga anders woensdag gezellig mee ;)
Hai, als hetzelfde probleem is: dat mijn zitvlakken voor helemaal niet strak zitten. Het lijkt geenszins op de foto's die ALBA op zijn website heeft. Ik vermoed dat dit lubberen met de jaren alleen maar erger gaat worden. De heer Van Der Wilt is mijn verkoper.
 

Oogje

Senior Member
Mijn leder gaat bij Leder Inbouw Nederland vandaan komen. Ik zal tzt eens een fototje maken (auto nog niet geleverd, dus ook nog geen leer). Dan kunnen we zien of het aan de mallen ligt of aan de applicateur.
 
Bovenaan Onderaan