Leder inbouw (achteraf) op je OIII

Hartelijk bedankt voor de foto's! Mooi interieur! Op de foto's valt het kleurverschil geweldig mee, maar ik weet dus niet of het beige van jouw dashboard, middenconsole en portieren hetzelfde is als bij een Yeti. De Octavia wordt in een andere fabriek gemaakt en er zijn ook niet dezelfde lak kleuren voor beschikbaar. Het zou dus kunnen dat het kleurverschil in een Octavia kleiner is. Is deze bekleding overigens als officiële Skoda-optie geleverd of zelf uitgekozen? Ik vraag me nl. af als ik de officiële Skoda bekleding optie zou nemen of het dan precies past of ook kleurverschil geeft....
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had ooit een zwarte Fabia1 combi met lichtbeige bekleding. Prachtig - toen het nieuw was... :jaja:
Probleem was echter dat het absoluut onmogelijk bleek om het netjes te houden. Met name spijkerbroekenstof laat onuitroeibare sporen achter - mogelijk op stof erger dan op leer, dat weet ik niet. Hoe dan ook, van ellende uiteindelijk maar een setje Lidl stoelhoezen (zwarte!) gehaald voor 8 euro of zo...
En sindsdien altijd voor zo donker mogelijke bekleding gekozen.

Ik geef het maar mee ter overweging - vanzelfsprekend heeft eenieder het volste recht op z'n eigen vergissingen... :D
 
Ik heb zelf zojuist mijn Lancia Lybra verkocht, waar ik 15 jaar lang beige Alcantara in had. Na 13 jaar had ik wat last van pillen (pluisjes), maar verder schitterend: geen vlekje te zien. Maar ik heb geen gezin met kinderen met vuile schoenen en plakkerige handjes. Na de ervaring met de Lancia durf ik het dus op zich wel aan.
 

Canon-Eye

Forumguru
De jongste was toen al 21 en de deur uit - de achterbank zag er dus nog keurig uit, maar de voorstoelen en vooral de bestuurdersstoel waren niet meer om aan te zien.
En ik droeg toen niet eens alle dagen een spijkerbroek...
 

micky

Forumguru
Leer is idd heel goed te onderhouden en schoon te houden/maken

Creme stof, zou ik persoonlijk ook niet doen als je spijkerkleding draagt.
 

micky

Forumguru
Ik heb zelf zojuist mijn Lancia Lybra verkocht, waar ik 15 jaar lang beige Alcantara in had. Na 13 jaar had ik wat last van pillen (pluisjes), maar verder schitterend: geen vlekje te zien. Maar ik heb geen gezin met kinderen met vuile schoenen en plakkerige handjes. Na de ervaring met de Lancia durf ik het dus op zich wel aan.
Alcantara staat er om bekend dat dat goed schoon te maken is, dat kun je niet vergelijken met stoffen bekleding, dat rullen komt idd voor bij alcantara, mijn Lancia Thema had daar na 10 jaar ook last van.
 

EdK

Forumguru
Ach je weet bij net nieuw gekochte spijkerbroeken dat ze kunnen afgeven.
Maar na aankoop was ik ze ook meteen eerst , en leg ze eerst nacht in emmer met azijn oplossing en dan de was in en hierna nooit last gehad dat ze afgeven op bekleding stoelen van wagen of thuis.
Ja vloegel had je nog wel eens spijkerbroeken die zo afgaven dat je benen zelfs blauw werden van de overtollige verf.
Maar dat het zo erg is geweest dat het zichtbaar is op mijn stoelbekleding......nee nooit mogen meemaken.
En je kunt bij mij beter tellen dat ik geen spijkerbroek draag dan dat ik die wel draag ( werk / prive )

Dus tsja als je de bron aanpakt dan voorkom je hiermee een boel ellende waar sommige blijkbaar last mee hebben ( gehad )
 

DVDguy

Forumguru
Het zou dus kunnen dat het kleurverschil in een Octavia kleiner is. Is deze bekleding overigens als officiële Skoda-optie geleverd of zelf uitgekozen? Ik vraag me nl. af als ik de officiële Skoda bekleding optie zou nemen of het dan precies past of ook kleurverschil geeft....

Leer is achteraf ingebouwd door Lederinbouw.nl; daar kun je ook de kleuren vinden, die zij leveren
 
Bovenaan Onderaan