Kodiaq vragen en weetjes

Canon-Eye

Forumguru
@EdK , helaas bij de Kodiaq niet. Deze schuift in de hoofdsteun.
Bij mijn Seat blijkt het ook zo te werken. Geen idee hoe ik bij de kale stang-einden kan komen om de hangerhulsjes er omheen te kunnen schuiven, dus kleerhanger teruggegeven aan de winkel en een andere besteld waarvan de steunen gewoon om de stangen heen kunnen worden geklemd. Net als vroegâh...
 
@OttoR in die gevallen rem ik (of laat m uitrollen) meestal zelf omdat mijn auto vaak eerst nog gas bij geeft en dan weer vrij abrupt remt.
Juist in die situaties heeft de ACC wat moeite met soepel rijden.
En bij een verkeerslicht rem ik sowieso beter zelf.

Hier maakt driving mode wel een groot verschil dan. De reden dat ik in stadsverkeer vaak normaal of comfort selecteer, dan rolt hij (in mijn geval een Superb) keurig soepel uit tot stilstand en trekt ook rustig weer op. Beetje gas bij geven na het initiële optrekken anders gaat het wel erg langzaam, maar dan volgt de auto erg rustig de voorganger.

Op de snelweg heb ik een individueel profiel, dat iets onrustiger rijdt in files, dus dan schakel ik ook vaak om naar comfort.
 

Xavier234

Senior Member
Heeft er iemand eigenlijk hier al een kodiaq sportline of staat die al ergens in de showroom ?

Iemand misschien een digitale folder ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

nog geen folder beschikbaar en 1000€ lanceringskorting op de L&K en de sportline was tot en met 04/07
 

krikke5150

Senior Member
Hallo,

Helaas als je gekozen hebt voor ACC is er geen mogelijkheid tot CC. Het is alles of niets helaas. Ook omcoderen naar alleen CC is niet mogelijk

Mensen met de ACC in de Kodiaq, er is een nieuwe update die de minimumafstand tot je voorganger vergroot waardoor je op de autosnelweg tegen hogere snelheid (120km/h) NOG sneller naar het linkse vak moet om een voorganger voorbij te steken... ofwel begreep Skoda het probleem met de ACC niet echt goed, ofwel zijn er een paar Kodiaq rijders die hun voorganger op de 1 of andere manier aangetikt hebben, en is dit een paniekoplossing...
Denk na voor je een update toelaat...
 

johndoe

Forumguru
Roman heeft ook net een video gepost waarin hij het heeft over de laatste software update waarin drie dingen zijn gewijzigd:
Wijzigingen zijn de ACC afstand, het eerder stoppen en weer opengaan van de achterklep bij obstakels en probleem opgelost dat terugspringen naar vorige nummer op iPhone steeds trager werd als je dat vaker deed.
 
Roman heeft ook net een video gepost waarin hij het heeft over de laatste software update waarin drie dingen zijn gewijzigd:
Wijzigingen zijn de ACC afstand, het eerder stoppen en weer opengaan van de achterklep bij obstakels en probleem opgelost dat terugspringen naar vorige nummer op iPhone steeds trager werd als je dat vaker deed.

Met mijn 60k beurt had ik ook een aantal zaken die me opvielen. 1 ervan is dus dat ik het idee had dat de ACC op de kortste stand veel meer ruimte er tussen laat dan voorheen. De garage heeft het getest en zegt dat het niet anders is dan voorheen. Maar Roman bevestigd dus mijn vermoeden. Nu heb ik veel meer last van het feit dat er toch nog auto's tussen schieten als je de ACC op de kortste stand zet. Beetje jammer...
 
  • Leuk
Waarderingen: 907

krikke5150

Senior Member
De laatste dagen, wanneer de wagen gedurende een tijd met de kont in de zon geparkeerd wordt, de park pilot in storing gaat....
Na een reset ,contact af en op, gaat alles opnieuw normaal...
:thumbsdown:
 
Met mijn 60k beurt had ik ook een aantal zaken die me opvielen. 1 ervan is dus dat ik het idee had dat de ACC op de kortste stand veel meer ruimte er tussen laat dan voorheen. De garage heeft het getest en zegt dat het niet anders is dan voorheen. Maar Roman bevestigd dus mijn vermoeden. Nu heb ik veel meer last van het feit dat er toch nog auto's tussen schieten als je de ACC op de kortste stand zet. Beetje jammer...
Dat viel mij ook op.. Wat ik ontdekte was dat tijdens de grote beurt de driving mode van individual naar eco was aangepast. Bij eco houdt de ACC een langer afstand aan dan bij Sport/individual..
 

Ehot

Lid
Ik zit te twijfelen om de zonneschermen van sonniboy voor de kodiaq aan te schaffen. Heeft iemand hier al ervaring mee en zo ja hoe is de pasvorm hiervan. Toch wel lekker voor de kids achterin om minder zon binnen te hebben, maar ook prijzig. De Sunset optie welke ik heb vind ik wat tegenvallen qua verduistering.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijl

CBreedijk

Donateur
Ik heb de CarShades. Bevallen redelijk goed. Alleen naar buiten kijken is “lastig”.

Ik heb naderhand toch ramen laten blinderen. Dat bevalt beter.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Ik zit te twijfelen om de zonneschermen van sonniboy voor de kodiaq aan te schaffen. Heeft iemand hier al ervaring mee en zo ja hoe is de pasvorm hiervan.
Ik heb achtereenvolgens een O2C, een F2C en nu weer mijn Leon ST voorzien van Sonniboys (alle in combinatie met privacy glass) en die zijn er zomer en winter in blijven zitten. Alles bij elkaar nu al zo'n 11 jaar - en dat zou ik niet gedaan hebben als het niet uitstekend was bevallen.

Pasvorm is prima en geen last van zo'n smerige naad in het achterscherm, want bij de SB's is dat uit één stuk.
Is duurder dan bv. Privacy Shades, maar ja - kwaliteit mág wat mij betreft ook iets meer kosten.
 

Rayzman

Actief lid
Ik had gisteren via online update wat kaarten van landen binnengehaald op de Columbus, maar vanochtend gaf het navigatiescherm ineens een melding dat ie een systeem update ging doen. Aan het eind vroeg het systeem om te herstarten. Toen ik dat deed kreeg ik ook een paar keer de melding in de maxidot dat het SOS systeem niet beschikbaar was. Het lijkt er dus op dat die online update meer doet dan alleen het navigatiesysteem updaten.

Weet iemand wat er in die systeem update allemaal zit ( release Notes)?
 

Klaasje

Forumguru
Ik heb slaappakket erbij dan heb je zonneschermpjes automatisch bediend voor de achterramen en speciale hoofdsteunen en voetensteun
 

Ehot

Lid
Ik heb slaappakket erbij dan heb je zonneschermpjes automatisch bediend voor de achterramen en speciale hoofdsteunen en voetensteun

Die optie was er nog niet toen ik mijn Kodaiq ging bestellen. Dat is dan weer een nadeel als je bij de eerste leveringen zit.....
 
Bovenaan Onderaan