Kodiaq vragen en weetjes

filas

Lid
De vanaf-prijs is nu hoger voor de Kodiaq dan voor de Superb.
Vorig jaar niet. Weet iemand waarom ?
De vanaf prijs van de Style Business 1.4(1.5) TSI is per 1-8-2018 € 1.000,- omhoog gegaan, terwijl er aan de configuratie niets is gewijzigd. Gewoon een prijsverhoging die PON meer geld oplevert.
 
Weten jullie wat een 30000 km beurt kost? En wat wordt er voor gedaan? Dit is de eerste inspectie bij mijn auto, dus
heb die ervaring nog niet. Kan je op deze beurt wachten? Alvast bedankt voor de reacties.
 
Beste mede gelukkige kodiaq eigenaren of de mensen die in blije verwachting zijn.

Bij deze even een update na 15.000 km / 3 maaanden in bezit.

Ik heb 11 maanden moeten wachten voor ik de sleutel in ontvangst mocht nemen, ik heb hem nu drie maanden.
En ik kan alleen maar zeggen wat een fijne wagen, de km vliegen voor bij en heb met veel plezier met mijn gezin er 4500 km bij mogen rijden naar onze vakantie in Spanje,

Ik heb een TSI 1.4 DSG 6, en ik vindt die combi perfect, normaal voor mijn werk is dit meer dan genoeg, hij rijd vlot in het verkeer, ik rij meestal in eco mode.

Op vakantie was de auto volgeladen, 5 personen, 660 Liter dakkoffer en 4 fietsen.
De weg naar het zuiden was zonder problemen, af en toe bij diverse bergen dat hij zijn snelheid niet kon aanhouden, of dat hij hoog in de toeren ging waar je bijna niks van hoort trouwens. (acc op 130 op de Peage) en verbruik gem 10 ltr op 100 km

Het viel mij op want ik rijd altijd s'nachts naar het zuiden in de vakantie, hoe wakker ik nog was de volgende morgen en veel minder vermoeid was als vroeger, als ook de rest van mijn gezins leden hebben ruimte genoeg voor zich zelf en ook om te rusten.

( ter vergelijking dit is de eerste keer dat ik met mijn firma wagen op reis ga, ik heb prive een Chrysler 300C Touring met een 3.0 ltr V6 diesel met 280 PK ) en natuurlijk dat houd zijn snelheid in alle omstandigheden met de zelfde belading. en ook hier 10 Ltr op 100 km).

Eind conclusie voor mij zelf is top, top auto, top comfort, ik ben 2 mtr, en heb ruimte genoeg als ook de rest van mijn gezin. ik heb geen problemen met niks, dus ben een tevreden Skoda rijder.

Enigste puntje is verbruik, ik rij door de weeks eigenlijk alleen maar snelweg, weliswaar een drukke snelweg, dus kan niet vaak lang een constante snelheid aanhouden met acc op 132 km per uur. toch geraak ik niet of nauwelijks onder de 9 ltr, soms 8. ( terwijl ter vergelijk ik met mijn chrysler gemakkelijk 7,5 haal op 100)
 

907

Senior Member
Ik kom net uit UK en Schotland. De gemiddelde snelheid in UK ligt iets lager dan hier, in Schotland nog lager. Met een volle 1.4 dsg6 4x4, zelfs 12V compressor i.p.v. thuiskomer mee, uitgekomen op 8ltr in UK en 7,6 in Schotland.

Koplampen voor “links verkeer” aangepast in het menu. ACC houdt dan met verkeer rechtsvoor rekening!!
1x in t donker gereden, geen van de tegenliggers seinde, ook was te zien dat de bundel rechts korter was dan links. Normaal wordt de berm/vluchtstrook een stuk verder uitgelicht.

Wel had ik de 1e 20km terug in Frankrijk nog last van t feit dat de ACC nog steeds met rechtsvoor rekening hield. Dat kon ik zien in mijn matrix display. Loste zich vanzelf op.

1x greep frontassist in toen ik van een helling 15-20% met 30km/h op een catlegrid afreed onder aan de helling.

Een stuk of 6 keer had ik storing frontassist/ACC (geen sensoren/camera). Maar alle loste zich binnen 10km op.
In NL nog nooit last van gehad in 12k km.
 
Laatst bewerkt:

907

Senior Member
Bij het updaten van de kaarten op de Columbus navi had ik problemen met de omliggende (deel) kaarten rond NL. Wel online downloaden via de SIM in de auto maar vervolgens niets. Toen alleen B-LUX 215Mb geselecteerd, maar na 1h nog steeds 100% zonder vervolg... Updaten van NL eerder ging wel goed.

Toen maar via de laptop op updateportal.skoda-auto.com de blok van 24Gb zijnde alle kaarten binnen gehaald.
Downloaden duurt 1h, uitpakken naar SD duurt ook 1h. Installeren in de auto vanaf die SD was iets van 1/2h (ze waarschuwen op de site voor 4h).

Ik had 2018 kaarten en heb nu 2018/2019 kaarten.
 
Laatst bewerkt:

steege2

Senior Member
Ja dat updaten via online is idd een ramp. Als het om de een of andere reden niet afgemaakt wordt begint hij weer helemaal opnieuw met downloaden en alles. Idd via sd gedaan ook , duurt effe maar dan werkt het wel eindelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: 907

filas

Lid
Beste mede gelukkige kodiaq eigenaren of de mensen die in blije verwachting zijn.

Bij deze even een update na 15.000 km / 3 maaanden in bezit.

Ik heb 11 maanden moeten wachten voor ik de sleutel in ontvangst mocht nemen, ik heb hem nu drie maanden.
En ik kan alleen maar zeggen wat een fijne wagen, de km vliegen voor bij en heb met veel plezier met mijn gezin er 4500 km bij mogen rijden naar onze vakantie in Spanje,

Ik heb een TSI 1.4 DSG 6, en ik vindt die combi perfect, normaal voor mijn werk is dit meer dan genoeg, hij rijd vlot in het verkeer, ik rij meestal in eco mode.

Op vakantie was de auto volgeladen, 5 personen, 660 Liter dakkoffer en 4 fietsen.
De weg naar het zuiden was zonder problemen, af en toe bij diverse bergen dat hij zijn snelheid niet kon aanhouden, of dat hij hoog in de toeren ging waar je bijna niks van hoort trouwens. (acc op 130 op de Peage) en verbruik gem 10 ltr op 100 km

Het viel mij op want ik rijd altijd s'nachts naar het zuiden in de vakantie, hoe wakker ik nog was de volgende morgen en veel minder vermoeid was als vroeger, als ook de rest van mijn gezins leden hebben ruimte genoeg voor zich zelf en ook om te rusten.

( ter vergelijking dit is de eerste keer dat ik met mijn firma wagen op reis ga, ik heb prive een Chrysler 300C Touring met een 3.0 ltr V6 diesel met 280 PK ) en natuurlijk dat houd zijn snelheid in alle omstandigheden met de zelfde belading. en ook hier 10 Ltr op 100 km).

Eind conclusie voor mij zelf is top, top auto, top comfort, ik ben 2 mtr, en heb ruimte genoeg als ook de rest van mijn gezin. ik heb geen problemen met niks, dus ben een tevreden Skoda rijder.

Enigste puntje is verbruik, ik rij door de weeks eigenlijk alleen maar snelweg, weliswaar een drukke snelweg, dus kan niet vaak lang een constante snelheid aanhouden met acc op 132 km per uur. toch geraak ik niet of nauwelijks onder de 9 ltr, soms 8. ( terwijl ter vergelijk ik met mijn chrysler gemakkelijk 7,5 haal op 100)
Dat is nou het verschil tussen diesel en benzine....
 

Eric7

Lid
Net terug van vakantie in Oostenrijk. Met vol beladen auto (1.4 125 pk, handgeschakeld) gemiddeld verbruik 7,7 liter per 100 km. En met 1 tank door heel Duitsland heen gereden (ruim 700 km met een tank, snelheid zo´n 120 a 130 km p/u); dan vermijd je gelukkig die smerige (en dure) tankstelles langs de autobahn. Meer dan voldoende power in de bergen. Echt een heerlijke reiswagen!! In Oostenrijk opvallend veel Kodiaqs gezien: in een straal van een paar km rond ons chalet telde ik er al zomaar 5 Nederlandse, 3 Duitse en 2 Oostenrijkse (veel in een witte kleur overigens). Soms stonden er gewoonweg 3 te pronken op het parkeerplaatsje bij de supermarkt :jaja:. Het wordt/is heel mooi met al die Kodiaqs op de weg.
 

massis

Senior Member
Net terug van vakantie in Oostenrijk. Met vol beladen auto (1.4 125 pk, handgeschakeld) gemiddeld verbruik 7,7 liter per 100 km.
uitgerekend of volgens boordcomputer?

Mijn 2.0TDI 150pk deed op 3000km naar spanje en terug 5.9L/100km volgens boordcomputer. In praktijk eerder 6.2. Puur de heenreis zat ik op 5.6L/100 km volgens BC (5.9 volgens mijn berekening)
Meestal 4, soms 5, man in, volle 410L dakkoffer & volgeladen tot de hoedeplank. Heenweg over autoroute du soleil, terugweg voor een stuk met omweg via St Claude in de alpen.
Viel me al bij al goed mee, heb ondertussen meermaals 950km op een tank gehaald. 1000 moet ook doenbaar zijn als't verkeer wat meezit...
 

Eric7

Lid
uitgerekend of volgens boordcomputer?

Ik houd zelf in Excel het verbruik bij door de benzinebonnetjes in te voeren. Dan kan ik heel precies meten wat het werkelijk verbruik per rit is (steeds volledig vol tanken). Boordcomputer is niet helemaal zuiver.
 

hemi24

Forumguru
Sorry, door ziekte niet meteen kunnen reageren:bloos:
In de door jou genoemde tarievenlijst, staat als eerste "longlife onderhoudsservice" , is daar ook de olie inbegrepen?
of komt daar nog de olieservice bij? En misschien ook nog de inspectieservice. Aangezien niemand meldt wat het kost, ga ik er maarvan uit dat het geheel € 279 kost. Klopt dit?

Als je vooraan was begonnen met lezen:

Longlife Onderhoudsservice
Dankzij moderne technieken is er minder vaak onderhoud nodig. De boordcomputer
van uw ŠKODA herinnert u automatisch op het juiste tijdstip aan de volgende
Longlife Onderhoudsservice. De Longlife Onderhoudsservice dient bij maximaal
2 jaar of 30.000 km uitgevoerd te worden, afhankelijk van gebruik en rijstijl.
De onderhoudsservice bestaat uit een olieservice en een inspectieservice.
Uw boordcomputer geeft een melding wanneer dit onderhoud nodig is.




Nog geen cent per km, dat is toch géén geld..!
 
Laatst bewerkt:

907

Senior Member
Is het iemand hier opgevallen?
Na de update vanaf SD naar kaart 2018-2019, zijn mijn bijzondere reisdoelen niet meer te kiezen in het menu.
Wel de standaard (beginnend vanaf “aardgas stations”). Ook niet als ik al mijn bijzondere reisdoelen wis en een nieuw bestand klaar zet (een zelfde versie wil ie niet 2x laden).
De reisdoelen zijn als icoontjes nog wel zichtbaar in de kaart zelf.
 
Als je vooraan was begonnen met lezen:

Longlife Onderhoudsservice
Dankzij moderne technieken is er minder vaak onderhoud nodig. De boordcomputer
van uw ŠKODA herinnert u automatisch op het juiste tijdstip aan de volgende
Longlife Onderhoudsservice. De Longlife Onderhoudsservice dient bij maximaal
2 jaar of 30.000 km uitgevoerd te worden, afhankelijk van gebruik en rijstijl.
De onderhoudsservice bestaat uit een olieservice en een inspectieservice.
Uw boordcomputer geeft een melding wanneer dit onderhoud nodig is.




Nog geen cent per km, dat is toch géén geld..!
@Huib 190pk DSG-7 4x4 SB als je op de onderstaande link je kenteken en kilometrage invuld krijg je een compleet onderhouds schema voor je beer. https://www.skoda.nl/service/onderhoudsprijzen

Bedankt voor de reacties. Het is mij nu duidelijk.
 

portefam

Actief lid
Heeft u een vraag over deze webshop, onze service, uw online bestelling of een product en kunt u het antwoord niet vinden tussen de veelgestelde vragen? Neem dan contact op met de klantenservice van de ŠKODA webshop. Aldus de tekst op de Skoda webshop.

Stuur ik een mail met een inhoudelijke vraag over een product… krijg ik onderstaand antwoord…

Geachte heer …,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Binnen de ŠKODA-organisatie vervullen de officiële ŠKODA-dealer en de importeur hun eigen rol:
- de merkdealer is de leverancier van de auto aan de consument.
- de importeur is dienstverlener van de ŠKODA-dealer. In die rol past algemene informatievoorziening met onder meer onze ŠKODA-website, brochures, marketing en distributie.

Ik adviseer u om contact op te nemen met uw ŠKODA-dealer. Deze is namelijk uw eerste aanspreekpunt als het gaat over product- en prijsinformatie, verkoop en service & onderhoud.

Via onze website www.skoda.nl/dealers kunt u snel en eenvoudig uw dichtstbijzijnde officiële ŠKODA-dealer vinden; vul uw postcode of woonplaats in en u vindt uw dichtstbijzijnde dealer.


Met vriendelijke groet,

Sefanja Cook
ŠKODA Customer Care


Kan dus net zo goed nooit meer een vraag stellen aan de webshop. Over service gesproken…
 

Sk_Hans

Forumguru
Viel mij ook al op dat als je via e-mail een inhoudelijke vraag stelt over een Skoda bij hun klantenservice, je ofwel gewoonweg geen antwoord krijgt ofwel na weken een nietszeggend antwoord.
 

hemi24

Forumguru
Viel mij ook al op dat als je via e-mail een inhoudelijke vraag stelt over een Skoda bij hun klantenservice, je ofwel gewoonweg geen antwoord krijgt ofwel na weken een nietszeggend antwoord.

Zelfde ervaring bij Peugeot: zijn als het ware ordinaire callcenter medewerkers.
Kunnen alleen standaard antwoorden oplezen van het scherm en verder doorverwijzen naar de dealer...
 
Bovenaan Onderaan