Kodiaq vragen en weetjes

massis

Senior Member
Vandaag de Kodiaq precies 1 jaar in bezit:
- 32.000 km gereden
- 1 lekke band
- koelvloeistofslang door een steenmarter voorzien van wat gaten
- een Skoda app welke niet meer werkt

Maar heel tevreden over mijn eerste Skoda.

ik zit nog 2 maanden van een jaar af, nu 27.000km. Zullen er tegen dat jaar ook zo'n 32.000 zijn gok ik.
Nog geen lekke band, wel ook een lekke slang door een steenmarter in de eerste week.
Verder véél gezeik met raar gedrag van de Amundsen unit maar wel bijzonder tevreden over de wagen voor de rest!
 

Rayzman

Actief lid
Bij mij in de buurt zijn er ook nog zeker drie anderen met een Kodiaq en op de weg kom ik ze ook wel dagelijks tegen. Echter van het weekend in Duitsland 0 kodiaqs gezien. Wel wat ateca’s en bergen grijze Tiguans.
 

Eric7

Lid
Even een weetje :jaja:

Voor degenen die graag een gevulde wielkast hebben en aftermarket velgen willen aanschaffen weet ik de perfecte maat :jaja:

Neem minstens 20” ;)
Breedte 9J en ET 25
Leg daar banden omheen met de originele hoogte breedte verhouding zoals onder de Sportline, namelijk 235/45 R20 en dat ziet er dan vervolgens zo uit.

(Velgen zijn ter illustratie en het moet je smaak zijn, binnenkort staan deze overigens in de bazaar.)

Bekijk bijlage 67575

Bekijk bijlage 67576

Bekijk bijlage 67577

Bekijk bijlage 67578


Leuk voorval. Eén van mijn kinderen komt gisteren thuis: pa, ik heb nu een mooie Kodiaq gezien met prachtige dikke velgen; ik heb er een foto van gemaakt. Blijkt het jouw auto te zijn die mooi op de stoep stond te stralen. Complimenten!!
 

CDK

Forumguru
Leuk voorval. Eén van mijn kinderen komt gisteren thuis: pa, ik heb nu een mooie Kodiaq gezien met prachtige dikke velgen; ik heb er een foto van gemaakt. Blijkt het jouw auto te zijn die mooi op de stoep stond te stralen. Complimenten!!

Dat is grappig inderdaad, dank voor de complimenten @Eric7 :bloos: Afgelopen weekend stond hij inderdaad op de stoep voor m’n oprit, de oprit zelf stond vol met pallets nieuwe dakpannen.
 

johndoe

Forumguru
In België is de online configurator al geupdate met de nieuwe 1.5TSI motoren.

Ook opvallend dat de 2.0 TSI niet meer te kiezen is. Volgens mijn Nederlandse dealer zou de 2.0 blijven in het nieuwe modeljaar, maar is deze dan 190pk i.p.v. de huidige 180pk. Ik hoop dat hij inderdaad gelijk heeft en dat het dus niet zo is dat de 2.0 toch vervalt. Ik heb namelijk net mijn bestelling gedaan
 

Tijl

Actief lid
Heeft er iemand eigenlijk hier al een kodiaq sportline of staat die al ergens in de showroom ?

Iemand misschien een digitale folder ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan