Kodiaq vragen en weetjes

cloink

Actief lid
Folders van de Sportline nog niet beschikbaar. Wel al configureerbaar op de Belgische site dus (kan je ook de standaarduitrusting bekijken).

Vreemd detail: tot 28/6 (euh, ja, dus tot overmorgen) is er een lanceringsaanbod in België: 1000€ extra korting. Bizar toch, aangezien de lancering blijkbaar slechts "half" is gebeurd ofzo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijl

907

Senior Member
Voor die het niet was opgevallen....
Bij ACC ingeschakeld komt soms even in het scherm tussen de tellers de melding dat er een voorligger is herkend (dat wist ik al).
Maar het viel mij pas na 10k km op dat “ACC aan” 2 symbooltjes heeft.
1 = ACC ingeschakeld en geen voorligger herkend
2 = ACC ingeschakeld en voorligger herkend
 

Bijlagen

  • 9EBC4170-4D98-41EE-80D9-D8E8D8CB5FBA.jpeg
    9EBC4170-4D98-41EE-80D9-D8E8D8CB5FBA.jpeg
    366,5 KB · Weergaven: 134
  • 8C80A59E-A41D-4319-A41E-386D79147BB6.jpeg
    8C80A59E-A41D-4319-A41E-386D79147BB6.jpeg
    507,5 KB · Weergaven: 122

CDK

Forumguru
Weetje: Voor de Kodiaq’s met adaptief onderstel (DCC) is er nu een KW DDC variant beschikbaar, dit is een adaptieve schroefset die gewoon via Columbus / Amundsen te bedienen is.
 
@907 ik rijd al een half jaar en had dat nog nooit waargenomen. Zal vanavond maar eens goed opletten. :pieker:

Is ontzettend handig als je op een (semi) stilstaande auto af rijdt om te controleren of de radar hem wel of niet gezien heeft. Bijvoorbeeld bij een verkeerslicht, kruising of file.
 

Bakboord1

Forumguru
@OttoR in die gevallen rem ik (of laat m uitrollen) meestal zelf omdat mijn auto vaak eerst nog gas bij geeft en dan weer vrij abrupt remt.
Juist in die situaties heeft de ACC wat moeite met soepel rijden.
En bij een verkeerslicht rem ik sowieso beter zelf.
 

Sk_Hans

Forumguru
Hallo, ik heb een vraagje over de computer van mijn Kodiaq. Het is een Ambition Business uitvoering met een 8" Amundsen systeem.

Een van de opties is CAR waarbij je dan ook de rijgegevens (afstand, rijtijd, gemiddeld verbruik etc etc) kunt zien. Daarbij zijn drie opties:
-sinds lange tijd
-sinds tanken
-sinds start

De optie sinds lange tijd liet altijd heel mooi de gegevens zien vanaf het moment dat de auto nieuw afgeleverd werd. Gisteren zag ik ineens dat de gegevens bij deze stand gereset waren. Althans alles was weer vanaf nul begonnen met tellen. Ik weet niet wanneer dat gebeurd is (zelf heb ik er helemaal niets aan gedaan), maar het moet ongeveer vanaf de stand 6500km gebeurd zijn. Dat vind ik heel jammer.

Intussen heb ik al van alles geprobeerd en gezocht. Maar ik vind nergens een optie om de gegevens weer vanaf het begin te laten zien. Hebben jullie dit ook ooit meegemaakt? Heeft deze optie maar een bepaald maximaal geheugen en wordt het dan automatisch gereset? Kan dat handmatig? Hoe kan het gebeurd zijn (onder het rijden) als ik niets aangeraakt heb?

Het liefste zou ik op deze stand de rijgegevens blijven zien vanaf het moment dat de auto nieuw was. Zou dat op de een of andere manier nog terug te krijgen zijn?
 

Japanese Power

Donateur
De optie sinds lange tijd is niet vanaf dat je hem geleverd hebt gekregen. Ik ben daar destijds ook achter gekomen. Hij verspringt op een gegeven moment. Je kunt je ODO trip bekijken in je klokkenhuis, of een Spritmonitor account bijhouden met al je tankbeurten, of even in je Skoda Connect app kijken bij Wagen/status. Daar staat bij mij nu keurig 21150 KM.
 

marang73

Forumguru
@Sk_Hans
Bij een O3 begint 'lange tijd' na 100 uur opnieuw. Ik neem aan dat dat bij een Kodiaq hetzelfde is.

(En waarom na 100 uur en niet na bijvoorbeeld 347 uur, vraag ik me dan af).

Bij Skoda is de definitie van 'lange tijd' 100 uur en dus geen 347, 348, 349 of 234 uur (zal niet alle mogelijkheden noemen) ;)
 

CDK

Forumguru
Ik voel stiekem een modificatie aankomen

Tot eind september is er een kortingsactie van 350,- dus het is wel interessant, al ben je nog steeds ruim 2k kwijt inclusief montage en uitlijnen
Als iemand mijn huidige Eibach set wil overnemen dan zou het wel het overwegen waard zijn inderdaad :jaja:
 

EdK

Forumguru
rugleuning geheel naar achter doen en dan het klipje bij één van de stangetjes indrukken en hoofdsteun omhoog trekken totdat hij geheel los is.
Beugel er omheen en hoofdsteun weer terug drukken.
En daarna rugleuning weer terug in oude positie zetten...
 

CBreedijk

Donateur
Als iemand mijn huidige Eibach set wil overnemen dan zou het wel het overwegen waard zijn inderdaad :jaja:

Sorry ik wil niet lager. Eerder hoger ;)
5c25d7eca80f10b8fbdbcbcb8f7b2d89.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Arjann

Forumguru
Hoofdsteun verwijderen.

Voor mijn kledinghanger moet de hoofdsteun eraf, hoe en kan het überhaupt ?

Bij de Karoq zit er in het midden aan de achterkant van de rugleuning een soort van knop in de leuning, ongeveer 10 a 15 cm vanaf de bovenkant. Weet niet zeker of dat bij de Kodiaq ook zo is, maar ga even op de achterbank zitten en probeer het eens.
 
Bovenaan Onderaan