Kodiaq probleempjes.....

Ik heb tot nu toe de volgende mankementjes:
- SOS doet het wel/niet wel/niet wel/niet... Erg irritant om elke 5-10 min een melding te horen. Heb van de dealer begrepen dat dit een bekend mankement is en ong. 45 min duurt om het op te lossen
- Ontgrendel hendel 2de zitrij linker kant ongrendelt niet (aan de boven van van de stoel). Via de flexibele lus en hendel achterin lukt het wel.
- Vanochtend kon ik geluid niet harder zetten, alleen zachter. Heeft zich opgelost binnen 10 min.
 

marang73

Forumguru
Ik vind dat bij een koude motor het schakelen van de 1e naar de 2e versnelling beetje hakerig gaat. Meer die dit ook vinden?
 

Toet toet

Senior Member
Vandaag met melding of ik van “houder” account wilde wisselen.

Verder steeds de melding dat er een fout is.

Tich maar eens de garage bellen..
 

DeNnZ

Forumguru
Zojuist terug van de dealert...


*DAB problemen: Geen idee wat dit veroorzaakt, om te beginnen word binnenkort de antenne versterker vervangen.
*Schurend geluid bij linkerbocht: Geen idee, het is hetzelfde geluid als een bekend probleem bij de OIII wat daar word veroorzaakt versnellingsbak steun. Dus deze wordt ook vervangen.
*Laag koelvloeistof niveau, dit kan komen door nog rest lucht in het systeem. Geen lekkage te vinden. De hoeveelheid 'Missende vloeistof' over 17.000 km valt reuze mee en zou best lucht geweest kunnen zijn.


Keep you updated.

*DAB versterker is vervangen maar heeft niet geholpen. Tevens is de bekabeling doorgemeten, hierbij zijn ook geen problemen gevonden. Fabrikant is ingelicht en wachten nu op verdere instructies van hen.
*Versnellingsbak steun is vervangen, schurende geluid lijkt hiermee opgelost te zijn (ik heb nog niet heel veel linker bochten hoeven maken, dus meer zekerheid komt er nog :)
 
  • Leuk
Waarderingen: 907

massis

Senior Member
Mijn amundsen issues blijven zich maar opstapelen. Gisteren weer een leuke: het balkje voor het volume verscheen wel (zowel bij stuurknop op de maxidot, als bij de de draaiknop op de navi zelf), maar was volledig grijs en werd nooit groen, ook al veranderde het volume wel...

Slaat volkomen nergens op.
 

Toet toet

Senior Member
Inmiddels komt de beschermstrip bij de bestuurdersdeur los.
Heb de neiging nog even te wachten met dealer bellen om eerst af te wachten of de rest van de auto nog voor problemen gaat zorgen.
Wel grappig al die nieuwe zaken zoals Connect en deze strips, maar nooit ellende gehad met Octavia en Superb en nu allerlei dingen.
 

massis

Senior Member
Inmiddels komt de beschermstrip bij de bestuurdersdeur los.
Heb de neiging nog even te wachten met dealer bellen om eerst af te wachten of de rest van de auto nog voor problemen gaat zorgen.
Wel grappig al die nieuwe zaken zoals Connect en deze strips, maar nooit ellende gehad met Octavia en Superb en nu allerlei dingen.
Bij mij steken ze alle 4 nogal ver uit, ik kan mijn vinger meestal tussen de strip en de deur doorsteken. Sterker nog: al meermaals gemerkt dat ik met de deur van de wagen, de wagen langs mij zou kunnen raken, naast de strip door, net omdat die niet op z'n plek klikt..
 

jeroen3277

Senior Member
Bij mij is er al 1 strip uitgeklikt, maar die was eenvoudig terug te klikken. De strip bleef buitenboord hangen bij het dichtmaken van de deur.

Andere problemen die ik ervaar:
Die verkeersbordherkenning is absolute bagger. Veel borden ziet of herkent het systeem niet. Dan rij je op de snelweg en geeft het systeem maximaal 50 kilometer aan. Erg irritant. En zonde van het geld.

En ik vind dat de Kodiaq wat stotterend remt, zeker bij het laatste stukje.

En de koelte uit de voorstoelverkoeling vind ik zwaar tegenvallen. De verwarmde stoelen werken prima, maar het koelen is tegenvallend.

En Skoda connect gebruik ik niet. Wat een nutteloze uitvinding. Dan liever Android Auto. Sneller en betrouwbaarder.

Oh,,, en de Mijn Skoda app geeft vooral aan dat ik bij de minst zuinige 20% rijders behoor.
 

CDK

Forumguru
En de koelte uit de voorstoelverkoeling vind ik zwaar tegenvallen. De verwarmde stoelen werken prima, maar het koelen is tegenvallend.
Het zijn ook geen gekoelde stoelen, ze zijn geventileerd, er draait 1 of meerdere ventilator(en) onder de zitting, dat is het, niet meer en niet minder. In de zomer is dat toch echt prettig, met het huidige weer heeft deze optie niet veel nut. Het blaast geen koude lucht, maar het zuigt de warme lucht af.

Al je andere kritiekpunten herken ik totaal niet. Stootstrips zitten degelijk vast, remmen doet de auto zoals het moet. Verkeersbord herkenning werkt in 95% van de gevallen zoals zou moeten en over Skoda Connect heb ik ook geen klachten. Zuinig rijden daar heb ik een fiets voor, als ik daar op moet gaan letten stop ik met autorijden.
 

De Ridder

Senior Member
Het Connect-probleem heeft zich spontaan opgelost. Ineens doet hij het weer.
Raar verhaal.
Ik heb al een afspraak staan bij de dealer, maar vanochtend meldde de auto ineens dat hij twee online reisdoelen had geimporteerd, (die ik inderdaad al 2 weken geleden had doorgezonden).
Probleem opgelost.
 

jeroen3277

Senior Member
Het zijn ook geen gekoelde stoelen, ze zijn geventileerd, er draait 1 of meerdere ventilator(en) onder de zitting, dat is het, niet meer en niet minder. In de zomer is dat toch echt prettig, met het huidige weer heeft deze optie niet veel nut. Het blaast geen koude lucht, maar het zuigt de warme lucht af.

Al je andere kritiekpunten herken ik totaal niet. Stootstrips zitten degelijk vast, remmen doet de auto zoals het moet. Verkeersbord herkenning werkt in 95% van de gevallen zoals zou moeten en over Skoda Connect heb ik ook geen klachten. Zuinig rijden daar heb ik een fiets voor, als ik daar op moet gaan letten stop ik met autorijden.

Mooi dat jij die kritiekpunten niet herkend. Jij rijdt ook in een andere Kodiaq dan ik. De auto remt inderdaad, maar het laatste stuk kan wat mij betreft soepeler (ben ik bij andere merken wel gewend).

En in 95% van de gevallen doet hij het volgens jou goed. Dat is een foutpercentage van 5%. Ik hoop dat jouw chirurg een lager foutpercentage heeft.

Ik zeg niet dat ik klachten heb over het functioneren van Skoda Connect (was er overigens wel bij het aansluiten, ook garage kwam er niet uit)... ik zie er de toegevoegde waarde niet van in. Ik ben meer tevreden met Android Auto dan met Skoda Connect. Het is zeker niet iets waar ik maandelijks voor zou willen betalen.

Ik heb al met de gekoelde stoelen gereden toen het 25 graden buiten was (in oktober van dit jaar toen het ineens ging nazomeren). En vergeleken met een type stoel in de VS met vergelijkbare stoelen vond ik het effect minder. Mijn vrouw zegt dat het in haar stoel wel werkt, dus ik moet eens van stoel wisselen en ervaren of er verschil is.
 

marang73

Forumguru
Ik zeg niet dat ik klachten heb over het functioneren van Skoda Connect (was er overigens wel bij het aansluiten, ook garage kwam er niet uit)... ik zie er de toegevoegde waarde niet van in. Ik ben meer tevreden met Android Auto dan met Skoda Connect. Het is zeker niet iets waar ik maandelijks voor zou willen betalen..

Helemaal mee eens. Gebruik veel Waze als navigatie ivm met realtime traffic info met Andoid Auto. Werkt perfect. Doordat mede weggebruikers zelf meldingen kunnen maken weet je sneller of er ergens een file staat of ongeluk is gebeurd. Daarnaast bied hij betere alternatieve routes dan de standaard navigatie of Google Maps.
 

CDK

Forumguru
De auto remt inderdaad, maar het laatste stuk kan wat mij betreft soepeler (ben ik bij andere merken wel gewend).
Zet de autohold functie uit en het zal waarschijnlijk wel naar jouw wens zijn.

En in 95% van de gevallen doet hij het volgens jou goed. Dat is een foutpercentage van 5%. Ik hoop dat jouw chirurg een lager foutpercentage heeft.
Kan je zelf geen borden lezen dan? Het is een hulpmiddel, maar volgens mij is het nog steeds de bedoeling dat je onder het rijden naar buiten kijkt en niet alleen maar op je maxidot scherm of navi display :pieker:


Ik heb al met de gekoelde stoelen gereden toen het 25 graden buiten was (in oktober van dit jaar toen het ineens ging nazomeren). En vergeleken met een type stoel in de VS met vergelijkbare stoelen vond ik het effect minder. Mijn vrouw zegt dat het in haar stoel wel werkt, dus ik moet eens van stoel wisselen en ervaren of er verschil is.
Nogmaals, het zijn geen gekoelde stoelen, het zijn geventileerde stoelen ;)
 
Bovenaan Onderaan