Kodiaq probleempjes.....

EdK

Forumguru
Overigens ook nog een leuke vanochtend: bandendrukmonitor gaf aan dat hij drukverlies had in de banden... alle vier de banden...

Vermoedelijk omdat ze vrijdag winterbanden opgelegd hebben en die net wat andere druk hebben gekregen?
Tsja hierover staat in een boekje wat is meegeleverd met de wagen en waar je ook serieus geld voor hebt betaald een heel verhaaltje ! :lezen:
Wat je moet doen bij wissel van banden en om de zoveel tijd ook nog eens moet doen ivm die bandendruk monitor

Dit vind ik daardoor ook niet onder de probleempjes vallen maar eerder onder gebruikersfoutjes.......:pieker:
 

massis

Senior Member
Oei, minpuntje voor de dealer...

correctie: voor de bandencentrale. Heeft niks met de dealer te maken.


Tsja hierover staat in een boekje wat is meegeleverd met de wagen en waar je ook serieus geld voor hebt betaald een heel verhaaltje ! :lezen:
Wat je moet doen bij wissel van banden en om de zoveel tijd ook nog eens moet doen ivm die bandendruk monitor

Dit vind ik daardoor ook niet onder de probleempjes vallen maar eerder onder gebruikersfoutjes.......:pieker:

Dat mag jij vinden. Ik vind het toch maar verdacht dat het 3 dagen en 400+km duurt vooraleer die melding komt...
 

Japanese Power

Donateur
correctie: voor de bandencentrale. Heeft niks met de dealer te maken.
Ligt eraan wie je bandenwissel doet. In mijn geval altijd de dealer. Maar aan de andere kant kan een bandenboer ook niet elke auto instellen via de menu’s omdat dit per auto weer anders is. Even melden bij het ophalen zou overigens wel prettig zijn in het kader van meedenken.
 
Laatst bewerkt:

massis

Senior Member
Ligt eraan wie je bandenwissel doet. In mijn geval altijd de dealer. Maar aan de andere kant kan een bandenboer ook niet elke auto instellen via de menu’s omdat dit per auto weer anders is. Even melden bij het ophalen zou overigens wel prettig zijn in het kader van meedenken.
Uiteraard, in mijn geval was het dus de bandenboer...
 

EdK

Forumguru
Tsja het staat al in de RTFM.....
En dan plaatsen ze hem op die plek .... terwijl je weet wat er met sneeuw kan gebeuren op die plek....
Maar moet zeggen dat ik net ff boodschappen aan doen ben geweest en er geen last van heb gehad..
Misschien ff goed schoonmaken en met rainX behandelen of iets anders dat er voor zorgt dat sneeuw bende geen grip heeft ??
 

VanBokhoven

Senior Member
Het irritante bij het wegvallen van Front Assist is dat de cruise control helemaal niet meer werkt en dat je constant met een aantal waarschuwingslampjes aan rijdt.
 

EdK

Forumguru
Het irritante bij het wegvallen van Front Assist is dat de cruise control helemaal niet meer werkt
Tsja, ik wil met deze sneeuwval helemaal niet dat soort hulpmiddelen gebruiken....
Dan wil ik zelf het gas en de rem en koppelings pedaal in eigen handen hebben.
Het ABS mag wel blijven werken daar ik dit een goed hulpmiddel vind in dit soort situatie's
 

CDK

Forumguru
ACC werkt niet bij sneeuwval inderdaad, en dat is maar goed ook. Als de lichtjes op je dashboard niet zouden branden zou dat weer onduidelijkheid scheppen. Prima zo wat mij betreft :) Hier momenteel ook een kerstboom op het dashboard en de aandrijving op “snow” Heerlijk rijden nu met 4x4 en Quatrac 5 bandjes :thumbsup:
 

EdK

Forumguru
Dus ik snap niet zo goed dat een Kodiaq last heeft van wat sneeuw op de grille...
Misschien omdat die kodiaq's wat hoger op hun pootjes staan tov de Octavia en Fabia
Maw bij ons spoelt het er weer makkelijker vanaf omdat we meer sneeuwblubber van weg af er tegen krijgen
En die Kodiaq staat stukje hoger en krijgt er alleen maar verse sneeuw op.
Dus maar een koplamp sproeier voor de radarkop maken met uiteraard voorverwarmde ruitenvloeistof
 
Bovenaan Onderaan