Kodiaq probleempjes.....

jeroen3277

Senior Member
Zet de autohold functie uit en het zal waarschijnlijk wel naar jouw wens zijn.


Kan je zelf geen borden lezen dan? Het is een hulpmiddel, maar volgens mij is het nog steeds de bedoeling dat je onder het rijden naar buiten kijkt en niet alleen maar op je maxidot scherm of navi display :pieker:



Nogmaals, het zijn geen gekoelde stoelen, het zijn geventileerde stoelen ;)

Ik kan heel goed borden lezen en zien. Vandaar mijn opmerking dat het niet klopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Ik kan heel goed borden lezen en zien. Vandaar mijn opmerking dat het niet klopt.
Ja oké maar zie je het ook als een hulpmiddel of ga je prat af op de info die je Navi geeft hiermee ?
Het is net als met de kaartmaterialen, die lopen ook achter met de werkelijkheid en hierdoor moet je weer op je eigen vermogen het laatste stukje naar bestemming zien te bereiken.
En net als met bordherkenning , hoe moet dat bord staan om herkent te worden ?
Hoe vaak worden snelheden aangepast....
Dus simpel gezegt het is en blijft een gadget of hulpmiddel voor de mens en je zult ter aller tijden een controlerende functie houden en moeten corrigeren / aanpassen hierop.

En ik kom uit de techniek en heb in de jaren heel wat mooie dingen kwa techniek in wagens en andere dingen zien verschijnen.
Maar ook dingen zien verschijnen dat ik dacht, mooi dat men het kan maken/ontwikkelen en leuk als gadget, maar is het echt nodig of gaan we als mens hierdoor niet teveel prat op de techniek en nemen we het als blind aan.
Kenteken registratie is ook zo'n mooie ontwikkeling, maar in snelheidscamera'sben ik er zeker niet blij mee, daartegen in toegangscontrole systemen ( poorten/slagbomen) vind ik het weer een ideale toepassing.....
 

DeNnZ

Forumguru
Hmmm, morgen maar weer even in de telefoon klimmen met de dealer..

Het is me opgevallen dat ik vrij vaak de melding "lage accuspanning" krijg via Skoda connect.
Vandaag was het dan zo ver dat de auto nog wel op contact ging, maar starten, ho maar...
Vrijdag +/- 90 snelweg kilometers gereden.
Gisterenavond 25 stads kilometers..
Vanmiddag dus al niet meer willen starten.

Het is inmiddels al de tweede keer dat ik met een bijna platte accu sta en dat er startkabels aan te pas moeten komen.
De eerst keer dacht ik dat het mn eigen fout was daar ik even op contact bezig ben geweest met het updaten van de navigatie (wat uiteindelijk niet lukte).

Het viel de monteur bij de dealer ook al eens eerder een keer op dat de auto vrij snel aangaf dan deze een té lage accuspanning had..

Met de auto worden zo goed als alleen 'lange' stukken gereden, dus daar zal het niet aan liggen..
Wel staat vrijwel altijd van zowel mijn als mijn vrouw haar zetel de stoelverwarming aan..


Oh ja, nadat ik 'm zojuist weer even 'vol' heb gereden heb ik even spanning gemeten:
Met draaiende motor 14,99V
Met de auto van het contact 12,10V

Morgen ochtend maar weer eens even meten..
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Wel staat vrijwel altijd van zowel mijn als mijn vrouw haar zetel de stoelverwarming aan..
Dat mag natuurlijk geen probleem zijn. De dynamo hoort alle af fabriek meegeleverde verbruikers gewoon ruimschoots bij te kunnen benen, dat is toch het minste wat je kunt verwachten.
Dus zolang je niet continu met een extra set van 4 of 6 brandende rallyeschijnwerpers rondrijdt, mag dit niet voorkomen...
 

DeNnZ

Forumguru
Na een nacht weer even gemeten, 11,72V.
En een melding over een te lage accuspanning, het gaat dus niet zo goed..
 

massis

Senior Member
Gisteren voor de 2de maal bij de wagen op de oprit gekomen en gemerkt dat alle 4 de ramen openstaan. Gezellig bij temperaturen rond de 0 en regen. Alles kletsnat vanbinnen :(

Met andere wagens nooit problemen mee gehad, maar kennelijk is de sleutel van de kodiaq bijzonder gevoelig?
Ik heb in elk geval het comfortopenen van de ramen met de sleutel uitgezet nu, hopelijk volstaat dat...
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik kan heel goed borden lezen en zien. Vandaar mijn opmerking dat het niet klopt.
Ook op de Octavia is dat systeem 3 x niks. En als het goed werkt, voegt het niks toe, omdat ik zelf inderdaad de borden lees.;) Vertrouwen op dit systeem is niet slim, ik heb al gehad dat ik van mijn auto 130 mocht, terwijl er toch echt 70 stond aangegeven. Duur foutje als je niet oppast.
Volgens mij moet je echter deze optie nemen als je ook automatisch grootlicht wilt en dat is nou net weer wel erg handig.
 

B.Stuurder

Forumguru
Gisteren voor de 2de maal bij de wagen op de oprit gekomen en gemerkt dat alle 4 de ramen openstaan. Gezellig bij temperaturen rond de 0 en regen. Alles kletsnat vanbinnen :(

Met andere wagens nooit problemen mee gehad, maar kennelijk is de sleutel van de kodiaq bijzonder gevoelig?
Ik heb in elk geval het comfortopenen van de ramen met de sleutel uitgezet nu, hopelijk volstaat dat...
Misschien reageert de auto op andere signalen? Ik heb er nog nooit van gehoord en als ik alles open wil (in een O3, maar dezelfde techniek) dan moet ik behoorlijk lang en nadrukkelijk op het knopje drukken. Dat doe je niet per ongeluk.

Wel gehoord van een achterklep van een Kodiaq die niet meer open wil. Was bij mijn dealer en er kwam iemand (zit ook hier op het formum), die kreeg met geen mogelijkheid zijn achterklep open. Was ook niet zo op te lossen trouwens.
 

Japanese Power

Donateur
Gisteren voor de 2de maal bij de wagen op de oprit gekomen en gemerkt dat alle 4 de ramen openstaan. Gezellig bij temperaturen rond de 0 en regen. Alles kletsnat vanbinnen...
Je bent helaas niet de eerste binnen het forum met deze ervaring...
Had al de optie ruimere broeken toen al aangedragen want ws. zit je sleutel toch klem in je broekzak.
Erg balen allemaal. Denk dat de optie comfortsluiting uitschakelen wel de oplossing is voor je.
 

elsinga

Forumguru
Ik doe de sleutel van mijn O3 altijd bewust met de knoppen richting lichaam (zacht oppervlak ;) ), zodat eventuele andere inhoud van mijn broekzak geen knopjes kan indrukken.
 

massis

Senior Member
Je bent helaas niet de eerste binnen het forum met deze ervaring...
Had al de optie ruimere broeken toen al aangedragen want ws. zit je sleutel toch klem in je broekzak.
Erg balen allemaal. Denk dat de optie comfortsluiting uitschakelen wel de oplossing is voor je.

Ik ben 8kg kwijtgeraakt en draag nog steeds dezelfde broeken, het ligt dus niet aan het strak zitten van de broeken!

Overigens ook nog een leuke vanochtend: bandendrukmonitor gaf aan dat hij drukverlies had in de banden... alle vier de banden...

Vermoedelijk omdat ze vrijdag winterbanden opgelegd hebben en die net wat andere druk hebben gekregen?
 

Japanese Power

Donateur
Overigens ook nog een leuke vanochtend: bandendrukmonitor gaf aan dat hij drukverlies had in de banden... alle vier de banden... Vermoedelijk omdat ze vrijdag winterbanden opgelegd hebben en die net wat andere druk hebben gekregen?
Heb je de sensoren herkalibreerd? Hoort de garage eigenlijk te doen, maar ja...
 

Bakboord1

Forumguru
Het systeem werkt toch via de ABS sensoren en toch niet via sensoren in het ventiel!?
Dat is mij hier op het forum verteld.
 
Bovenaan Onderaan