Kodiaq probleempjes.....

DeNnZ

Forumguru
Zojuist terug van de dealert...


*DAB problemen: Geen idee wat dit veroorzaakt, om te beginnen word binnenkort de antenne versterker vervangen.
*Schurend geluid bij linkerbocht: Geen idee, het is hetzelfde geluid als een bekend probleem bij de OIII wat daar word veroorzaakt versnellingsbak steun. Dus deze wordt ook vervangen.
*Laag koelvloeistof niveau, dit kan komen door nog rest lucht in het systeem. Geen lekkage te vinden. De hoeveelheid 'Missende vloeistof' over 17.000 km valt reuze mee en zou best lucht geweest kunnen zijn.


Keep you updated.
 

VanBokhoven

Senior Member
Mijn beer gaat over anderhalve week ook terug, mede door de winterbanden. Ik heb 2 zaken waar ik de dealer naar wil laten kijken;
- Volgens mij is mijn middentoon speaker in de bestuurdersdeur naar zijn gootje; hij bromt nog wat maar verder weinig geluid
- Er komt een brom onder het stuur vandaan als ik het gaspedaal op een bepaalde stand heb. Vrijwel altijd boven de 80 km/h en tijdens accelereren. Het vervelende is dat het niet altijd is te reproduceren.

Verder geen klachten. Alweer 23.000 plezierige kilometers..
 

Antera

Donateur
Als ik de stuur zelf vast hou dan niet, maar ik had begrepen dat line assist de auto midden van de rijbaan houdt. Het is ook niet elke keer dezelfde kant. Ene keer links andere keer recht. Het is af en toe lekker om je handen van de stuur af te halen (lekker op lange stukken weg).


Dit kan je bepalen in je menu of hij de lijntjes mag opzoeken of dat hij het midden van de rijstrook aan moet houden :-)

bestuurdhulpsystemen: Lane assist: Adaptief aan is in het midden.

OOPS was al gezegd te laat LoL
 

massis

Senior Member
Update over mijn wagen:
afgelopen vrijdag mailtje van de dealer met de melding dat ze al mijn problemen hadden doorgegeven aan de technische dienst. Van daaruit de vraag gekregen om bij wijze van test mijn telefoon de komende week los te koppelen en te verwijderen uit het menu, om te kijken of de andere problemen zich dan nog voordoen. Kennelijk waren ze daar wat op het spoor.

Betreft de rammelende hoedeplank hadden ze geluidsdempertjes erop geplaatst maar dat hielp niet, dus is nu een nieuwe hoedeplank besteld voor mijn wagen.

prima service weer van de dealer dus.
 

B.Stuurder

Forumguru
@maik1 Ik heb het vinkje gevonden en aangezet. Rijdt nu midden tussen de lijnen. Dank je wel voor de tip:thumbsup:
Enige nadeel, de line assist wordt hier erg nerveus van. Het effect (bij mij tenminste) is dat er constant wordt gecorrigeerd en dat voel je wel. Het alternatief is inderdaad pas een reactie als je bij de lijn bent, wat ook weer niet wenselijk is.
 

CDK

Forumguru
Heb je nog iets van een storingscode kunnen vinden vandaag?
@Antera heeft het gevonden en gefixt, resultaat is terug naar Dirkshorn naar de uitlaatboer :cry: Het kleppen systeem is de boosdoener, de bediening zit aangesloten op het vacuüm systeem van de auto en daar zit kennelijk iets niet goed. Mark heeft dat vandaag uitgeschakeld / gedemonteerd en weg storing en foetsie noodloop :thumbsup: Nu weer de volle 180 pk tot m’n beschikking ;)
 

De Ridder

Senior Member
Iemand bekend met het probleem dat Skoda Connect niet wil starten? Geeft alleen de melding Error Skoda Connect.

De auto koppelt wel met de hotspot op mijn telefoon, maar doet er verder blijkbaar niets meer mee.
Geen actieve verkeersinformatie, en geen connect menu.
 

Rayzman

Actief lid
Dat heb ik ook sinds 3 november. Met Skoda gebeld, eerst was er een probleem bij skoda connect, maar dat is nu opgelost zeggen ze. Ik heb een ticket aan laten maken bij Skoda customer care, maar nog geen oplossing.
 
Ik had hier rond begin november ook last van mogelijk door de storing. Maar ik heb in het menu van skoda connect volgens mij "anoniem/prive" aangevinkt. Dat meld ie zich af van skoda connect en vervolgens vinkje weer uit gezet. Mogelijk ook even via wifi opnieuw verbinding maken tussen telefoon(accespoint) en de kodiaq, dit wil mogelijk ook wel helpen.
 

vulkan

Nieuw lid
Ik ben gisteren langs de garage geweest wegens aanhoudende skoda connect errors. Ze hebben hem moeten "vrijschakelen"... whatever that means.
 

De Ridder

Senior Member
Ok, dan lijkt het me zinvol om er ook eens mee langs de dealer te gaan.
Het in- en uitschakelen van de Prive modus heeft niet geholpen.
 
Bovenaan Onderaan