Kodiaq probleempjes.....

StefanLK

Senior Member
Bij mij is de deurbeschermer (welke naar buiten komt bij het openen van het portier) rechtsachter eraf gevallen.
Ben er al voor bij de garage geweest maar de onderdelen moeten helaas (wederom) uit Tsjechië komen. Daar wacht ik nu al 2 weken op. Het schurende geluid is netjes opgelost door de dealer dmv het insmeren van de draagarmrubber, maar denz heeft waarschijnlijk een ander geluid.
Ik hoor trouwens wel de banden heel duidelijk bij het sturen naar links en rechts maar dat is volgens mij meer een Conti dingetje
 

massis

Senior Member
Mijn kodiaq is donderdag een hele dag binnengeweest om na te gaan vanwaar al die wazige Amundsen dingetjes komen, maar uiteraard hebben ze niets gevonden...

Korte samenvatting van't lijstje:

- “Navigatiegegevens controleren”, navigatie niet beschikbaar gedurende >25km (pas actief na verwijderen & herplaatsen SD1)
- Verbinding telefoon blijft actief, maar geluid (spotify) onderbreekt gedurende 3-4 seconden
- Bij wisselen naar radio (komende van bluetooth) springt radiovolume volledig op 0
- Zowel iphone als auto geven aan dat volume actief is en muziek speelt (spotify op iphone via bluetooth), maar toch niets te horen. Pas opgelost na herstart spotify + herstart infotainment systeem
- Radio staat op normaal volume maar geen geluid te horen. Volume wijzigen helpt niet, pas na wisselen naar DAB spring volume aan en werkt nadien ook op FM
- “infotainment systeem uitgeschakeld” melding in maxidot, terwijl systeem aanstaat. Herstarten infotainment systeem verhelpt melding,
- Verbinding telefoon valt helemaal uit en komt pas na 10-15 seconden plots terug, soms ook tijdens telefoneren
- “Bas volume” bijgesteld naar -9 en niet te wijzigen, niet alle speakers werken, pas opgelost na volledige herstart wagen
- “vorige reisdoelen” (zowel in maxidot als op grote scherm) plots leeg, na herstart wagen wél terug beschikbaar
- Phonebox geeft aan telefoon draadloos op te laden via QI => mijn telefoon beschikt niet over deze technologie…
- “Verkeersbordherkenning momenteel beperkt”
- Tripmeter “lange tijd” plots gereset naar 0 (op km-stand 6345) zonder hiervoor wat te doen?
 

VanRoyal

Forumguru
Zo dan, dat is een flinke lijst @massis. Ik heb ook een Amundsen, maar ben al jouw problemen gelukkig nog niet tegengekomen. Klinkt alsof er iets niet helemaal goed zit bij jouw beer :(

Wat is nu de oplossing van de dealer? Want ook al kunnen ze 'niets vinden', dit zijn allemaal dingen die niet horen te gebeuren.
 

massis

Senior Member
Zo dan, dat is een flinke lijst @massis. Ik heb ook een Amundsen, maar ben al jouw problemen gelukkig nog niet tegengekomen. Klinkt alsof er iets niet helemaal goed zit bij jouw beer :(

Wat is nu de oplossing van de dealer? Want ook al kunnen ze 'niets vinden', dit zijn allemaal dingen die niet horen te gebeuren.

Ze hebben het naar skoda doorgestuurd voorlopig...

Ik neem aan dat ze de Amundsen onder garantie vervangen?

Niet dat ik weet...

Komt nog bij dat de hoedeplank blijft rammelen, en ondanks dubbel antimarter apparaat, waarvan de dealer beweerde nog nooit klachten gehad te hebben, blijf ik toch martersporen vinden (pootjes op motorblok, lege eierschaal, aangebakken eigeel, ...)
 

DeNnZ

Forumguru
- Radio staat op normaal volume maar geen geluid te horen. Volume wijzigen helpt niet, pas na wisselen naar DAB spring volume aan en werkt nadien ook op FM


Dit probleem heb ik dus ook, ik heb dit verder uitgezocht en bij mij komt het omdat DAB geen ontvangst heeft.
Heb jij wél DAB ontvangst? (let wel, je kan dus wel degelijk FM ontvangen terwijl DAB geselecteerd staat! Dit doet het systeem normaal vanzelf als er geen DAB ontvangst is)

Als deze DAB->FM schakeling niet vanzelf gebeurt, dan zit de volume ook vast zoals jij omschrijft..
 
Laatst bewerkt:

DeNnZ

Forumguru
Even een foto ter verduidelijking:
DAB band is geselecteerd, maar auto schakelt automatisch over naar FM (dit is een instelling).
 

Bijlagen

  • IMG_0034.JPG
    IMG_0034.JPG
    357,7 KB · Weergaven: 101

Japanese Power

Donateur
Ik ook!! Hou mij / ons maar op de hoogte aub :)
Update: BC is uitgelezen. Storing zit in de aansturing van de klep die de turbo regelt. Op het moment dat deze storing optreed gaat de motor idd. in de noodloop.

Euvel is niet sindsdien niet meer voorgekomen. Storing is doorgestuurd aan Skoda.

Wel bijzonder dat de storing optrad terwijl ik stapvoets in de file reed. Maar dat terzijde. Wordt vervolgd.
 

CDK

Forumguru
Graag gedaan Corné. Nu jij nog met je noodloop problematiek. Succes!

Ik had er net 2 branden :deuk:
Dus zal zeker katalysator gerelateerd zijn.
Zaterdag staat de auto op de brug en dan zal ik de lambdaspacer die er nog tussen zit van toen er nog geen kat onder zat er tussenuit halen, wellicht dat dat een oplossing geeft.

IMG_0507.JPG
 

Japanese Power

Donateur
Vanmiddag ook even m’n oplaadbare uitneembare kofferbakverlichting na laten kijken. Bedrading doorgemeten en klopt helemaal maar de unit werkt niet. Nieuwe unit is besteld en zodra deze binnen is zullen ze hem vervangen. Kan hem nu wel missen maar hij hoort het nu eenmaal te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

massis

Senior Member
Even een foto ter verduidelijking:
DAB band is geselecteerd, maar auto schakelt automatisch over naar FM (dit is een instelling).

Hij schakelt bij mij niet automatisch over naar FM (geen idee hoe dat zou moeten), sowieso luister ik naar een zender die geen FM variant heeft.

Echter ik stond stil, op een plek waar ik verder ALTIJD DAB ontvangst heb, en ook gewoon weer had 30 seconden later. Als je geen ontvangst hebt komt er ook een icoontje bij te staan heb ik gemerkt, en dat stond er toen niet.
 

elsinga

Forumguru
Als er geen FM tegenhanger is van je DAB zender, dan wordt uiteraard *niet* overgeschakeld. Voorbeeld: Qmusic DAB schakelt netjes terug naar FM, Qmusic Nonstop DAB niet.
 
De line assist bij mij zoekt de randen van de weg op. Ik vind het best eng vooral als er een auto naast mij rijdt. Iemand ervaring hiermee?
 

Bakboord1

Forumguru
Op basis van een proefrit niet nee. Hij bleef goed binnen de lijntjes behalve in een bocht met een afrit. Toen schoof ie een rijbaan op.
 

Canon-Eye

Forumguru
De line assist bij mij zoekt de randen van de weg op.
Dat doet hij toch alleen als je het stuur loslaat? Normaal gesproken zou de lane assist moeten ingrijpen (waarschuwen en/of bijsturen) als je zonder richtingaanwijzer te gebruiken je rijstrook dreigt te gaan verlaten, wat niet gebeurt als je gewoon zelf stuurt én oplet - toch?
 
Als ik de stuur zelf vast hou dan niet, maar ik had begrepen dat line assist de auto midden van de rijbaan houdt. Het is ook niet elke keer dezelfde kant. Ene keer links andere keer recht. Het is af en toe lekker om je handen van de stuur af te halen (lekker op lange stukken weg).
 

maik1

Forumguru
Hier geen problemen met lane assist. Let wel op: de optie bestaat uit twee levels zogezegd. Level 1 is de rijstrookassistent, die stuurt alleen terug als je een lijn nadert, het lijkt erop dat alleen die aan staat bij jou. Je kan echter ook level 2 aanzetten in het uitgebreide menu van de rijhulpsystemen en dat is de adaptieve rijstrookgeleiding, die houdt je wagen zoveel mogelijk in het midden van de rijstrook. Controleer eens of die ook aanstaat? Dit kan je niet aanzetten via de knoppen op het stuur dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijl
Bovenaan Onderaan