Kodiaq probleempjes.....

Rosinfield

† In Memoriam
Aha. Hypothese: een Peus ter vervanging van de Faab. Kan me niet voorstellen ter vervanging van de beer, gezien de al gedane investeringen.
Of een Peus scootertje, dat kan ook natuurlijk
 

s-line

Forumguru
Alleen toch misschien een keer een anabolen kuurtje er in.
Rijd toch allemaal net ff wat lekkerder met anabolen. Niet echt een must maar toch net ff dat beetje extra
 

vleier

Forumguru
Alles is mogelijk uiteraard. Heb een aantal weken zonder kat gereden en toen had ik heel af en toe een emissie storing, maar die was bij warme motor altijd weg. Nu zit er sinds een week een euro 6 racekat onder en daarna heb ik 1.5 dag / 300km storingsvrij mee rondgereden en daarna is het gedonder begonnen. 4 november pas tijd om uit te lezen helaas.

damn that sucks. wel apart dat het eerst fout vrij gaat
 

DeNnZ

Forumguru
Nou, vandaag weer een klachtje... Komende donderdag ging ik sowieso al naar de dealert voor wat klachten:

*Schurend geluid bij het nemen van een linker bocht
*Af en toe slecht doorstarten (motor moet soms een enkele seconden rond eerdat deze aanslaat)
*DAB vrijwel nooit ontvangst

en nu mag ik eraan toevoegen:
* Koelvloeistof peil laag (klein laagje in reservoir), nog geen duidelijke plek van lekkage gevonden.

Keep you updated!
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik ben benieuwd wat de reacties waren geweest als de VAG groep er als beste uit kwam met de Kodiaq op nummer 1 met de minste problemen.:D
 
Elk merk heeft zo zijn pieken en dalen. Mercedes leverde rond 2000 voor 200.000 gulden* een roestende S-klasse of voor weinig minder een strandende ML. Van 1998 tot 2005 was de pechhulpdienst de belangrijkste dienstverlener voor Opel en afgaande op de vele koelproblemen bij BMW in de afgelopen 20 jaar zou je haast concluderen dat ze beter luchtgekoelde motoren kunnen gaan bouwen.

En nu is de laatste jaren VAG een tikkeltje doorgeschoten in de besparingswoede. En laten we eerlijk zijn; met oliegate, distributiekettingengate, DSG gate, massaal sneuvelende verstuivergate (1.6 TDI) en EGR kleppengate nog vers in het geheugen had toch niemand verwacht dat VAG heel hoog in het klassement zou eindigen?

Met de anderen kwam het ook goed, dus we hopen er het beste van (want ja, ze maken toch nog wel mooie auto's..:pardon:)


*Guldens = alternatieve Euro's waar oude mensen het nog wel eens over hebben :D
 

StefanLK

Senior Member
Nou, vandaag weer een klachtje... Komende donderdag ging ik sowieso al naar de dealert voor wat klachten:

*Schurend geluid bij het nemen van een linker bocht
*Af en toe slecht doorstarten (motor moet soms een enkele seconden rond eerdat deze aanslaat)
*DAB vrijwel nooit ontvangst

en nu mag ik eraan toevoegen:
* Koelvloeistof peil laag (klein laagje in reservoir), nog geen duidelijke plek van lekkage gevonden.

Keep you updated!
Ik had rechtsvoor een schurend geluid bij bochten maar vooral met drempels. Is opgelost door de draagarm rubbers in te vetten, schijnt een bekend kwaaltje te zijn bij de Octavia (en nu dus ook de Kodiaq) ?
 

DeNnZ

Forumguru
@StefanLK, Bij onze OIII is dat inderdaad ook een puntje geweest (vooral bij het aanremmen terwijl er een drempel met de voorwielen genomen) werd), maar dit was meer een krakend geluid.

Ik heb het schurende geluid echt puur bij het nemen van een linker bocht (ongeacht of er geveerd wordt of niet.).
 

csje

Nieuw lid
@StefanLK en @DdNnZ

Schurend geluid ook meer rechtsvoor bij de kodiaq.
Inmiddels terug geweest bij dealer, ook voor deurbeschermers vd deuren rechts, en t schurend geluid ligt volgens de importeur aan het chassis.?????
Met andere woorden, daar kunnen we niets aan doen.
Als ik dan lees dat t bij de octavia ook voorkomt zet ik daar mijn vraagtekens bij.
Klassiek voorbeeld van afschepen en denken dat mensen dom zijn en niet moeten zeuren.
Vwb deurbeschermers ook niets aan gedaan.
 

Bakboord1

Forumguru
@StefanLK en @DdNnZ

Schurend geluid ook meer rechtsvoor bij de kodiaq.
Inmiddels terug geweest bij dealer, ook voor deurbeschermers vd deuren rechts, en t schurend geluid ligt volgens de importeur aan het chassis.?????
Met andere woorden, daar kunnen we niets aan doen.
Als ik dan lees dat t bij de octavia ook voorkomt zet ik daar mijn vraagtekens bij.
Klassiek voorbeeld van afschepen en denken dat mensen dom zijn en niet moeten zeuren.
Vwb deurbeschermers ook niets aan gedaan.

Je hebt er niets aan maar mijn nagelnieuwe Seat Leon heeft ook een schurend geluid. Lijkt me dus een VAG-kwaal.
 
Bovenaan Onderaan