KM heffing

Kick

Lid
Nee, dat is geen onzin!
Even voor de goede orde, ik ben zelf al jaren werkzaam in de ICT en aanverwante security en ik weet wat mogelijk is (en niet). En welke producten al jaren op de markt zijn en allemaal voorzien zijn van backdoors om diverse wereldwijde instanties toegang te geven tot beveiligde c.q. encrypte gegevens.
Dus nee, het is geen onzin! En ja, er wordt wel degelijk gebruik van gemaakt.

Tsja, het is allemaal een kwestie van vertrouwen in onze rechtstaat. Ik heb dat vertrouwen wel en jij niet.

Dat is hetzelfde kul argument dan wanneer je Nederland WEL zou kunnen aanwijzen.

Ik bedoelde hiermee te zeggen dat dezelfde mensen die volledig ongefundeerd en slecht geinformeerd overal een mening over hebben vaak dezelfde mensen zijn die te stom zijn om Nederland.., etc.

EdK

Forumguru
inderdaad naar plaats en tijd kunnen we niet meer berekenen !
Maar is dat dan nodig ? Ook weer zo'n verzinsel ! Of ik gigameer meer vervuil in de grote steden tov het platteland ? Of dat ik meer vervuil rond spitstijden tov de normale tijden !!??
Wie heeft een deel van de hedendaagse file's gecreeerd ??
Mijn inziens voor een groot deel ook weer door die regering !
Want we gaan even terug in de tijd dat een ieder in de grote steden en vlak bij zijn werk woonde !
We moesten allemaal verhuizen naar de slaapsteden en maar per openbaar vervoer naar onze werkplekken !
Alleen werd er minimaal geinvesteerd in openbaarvervoer dus iedereen stapte in die koekblikjes op 4 wielen !
Als ik in Pénd toendertijd woonde en werkte op schiphol oost was het voor mij niet haalbaar om 7 uur op lokatie te zijn, dus tja dan is het een heellllll klein rekensommetje waar het uiteindelijk op uitkomt !

Maw als we nu gaan investeren in goed openbaar vervoer dan zien we het effect er pas van over een 10 a 20 jaar !
Maw dat is de minimale tijd dat je nog in file's zal staan indien er goed geinvesteerd wordt !
En dat los je niet op met variabele prijzen met KM heffing , dus blijft er nog één item over mbt kilometerheffing en dat is het Milieu, en dan blijft de simpelste wijze om alle belastingen en accijnsen en kwartjes en noem maar op nu in één keer op te heffen en dan de KM heffing belasten op de brandstof !

Dan hebben we ook geen dure apparatuur hangen die tijdens sneeuwstormen opeens de geest geven , want dat gaat gebeuren !! (men kan niet eens een wissel ijs en sneeuwvrij houden in dit land !)
En heeft men ook geen torenhoge onderhoudskosten die wij met zijn allen toch weer moeten bekostigen !
En hoeven er geen kastjes ingebouwd te worden die weer hackers gevoelig zijn !

En als men dan toch een controle systeem op de weg wil, er zijn vandaag de dag al kentekenregistratie camera's op de markt die perfect werken en inclusief de software !
Hang dan deze krengen boven de wegen !! maar ga in hemelsnaam niet weer het wiel opnieuw uitvinden met dingen die toch niet gaan werken of ongelooflijk fraudegevoelig zijn !
Want dan moet het worden ingevoerd omdat een minister geen gezichtsverlies op wil lopen maar het werkt nog van geen kant !!

Kick

Lid
Ja, en?
Ik heb ook doorgeleerd (en doe dat nog steeds).

Een gezegde luidt: "Hoe meer je leert, des te meer je weet, hoe weinig je weet" :945:

'Question everything'!
De een die doorgeleerd heeft geloof je wel en de ander niet? Alleen maar omdat het in jouw denkbeeld past??? Dat geeft inderdaad aan dat je niet hebt doorgeleerd... ;)

Ben je verkeersdeskundige? Denk het niet he. Juist als je doorgeleerd hebt zou je je beperkingen moeten kennen.

Captain Hook

Forumguru
Juist als je doorgeleerd hebt zou je je beperkingen moeten kennen.
Idd. Hoe meer je weet, deste meer je beseft wat de beperkingen van mensen en technologie zijn.

En nu houd ik op, want als jij blindelings de overheid vertrouwt, dan hoop ik voor jou dat je nu of later, niet heftig teleurgesteld zult worden...
Keep on dreaming. :yeah:

Constant

Erelid
Mensen die ervoor hebben doorgeleerd hebben dit onderzocht. De kilometerheffing zal door extra beprijzing tijdens de spits kunnen leiden tot 15% afname van spitsrijders, dit leidt tot een afname van de files met 50%. Wie ben ik om te zeggen dat dit onzin is? Ik heb er niet voor doorgeleerd, jij wel?
Ik ben ook maar een leek, maar heb bij een eerdere werkgever gewerkt met mensen die zich op academisch niveau bezig hielden met verkeersvoorspellingen en dat probeerden te vertalen naar rekenkundige formules. Het is een weinig nauwkeurige wetenschap die zich nog in de kinderschoenen bevindt.

Niet gehinderd door kennis van zaken is dit mijn mening:
Gezien de huidige spitsellende is het al zo dat iedereen die zich eraan kan onttrekken (door bijv thuis te werken of het OV te pakken daar waar het kan) dat al doet. We staan niet uit eigen keuze elke dag een uur of langer met de auto in de file, daar verandert een heffing niets aan. Als er een goede OV dienst was naar het werk, dan maak je er graag gebruik van. Jarenlang in de trein gezeten, maar voor veel locaties ben je met de auto sneller, zelfs na een uur in de file. En soms moet je voor je werk zoveel spullen meenemen, dan is alleen een auto een optie.

Kick

Lid
inderdaad naar plaats en tijd kunnen we niet meer berekenen !
Maar is dat dan nodig ? Ook weer zo'n verzinsel ! Of ik gigameer meer vervuil in de grote steden tov het platteland ? Of dat ik meer vervuil rond spitstijden tov de normale tijden !!??
Wie heeft een deel van de hedendaagse file's gecreeerd ??
Mijn inziens voor een groot deel ook weer door die regering !
Want we gaan even terug in de tijd dat een ieder in de grote steden en vlak bij zijn werk woonde !
We moesten allemaal verhuizen naar de slaapsteden en maar per openbaar vervoer naar onze werkplekken !
Alleen werd er minimaal geinvesteerd in openbaarvervoer dus iedereen stapte in die koekblikjes op 4 wielen !
Als ik in Pénd toendertijd woonde en werkte op schiphol oost was het voor mij niet haalbaar om 7 uur op lokatie te zijn, dus tja dan is het een heellllll klein rekensommetje waar het uiteindelijk op uitkomt !

Investeren in openbaar vervoer alleen, is de oplossing voor de vervoersproblematiek niet. Alleen een gecombineerde oplossing (kilometerbeprijzing en investeren in openbaar vervoer) biedt voldoende soelaas. Bovendien komen de middelen voor investeren in openbaar vervoer ook niet uit de lucht vallen. Moeten we ook gewoon met z'n allen betalen.

En als men dan toch een controle systeem op de weg wil, er zijn vandaag de dag al kentekenregistratie camera's op de markt die perfect werken en inclusief de software !
Hang dan deze krengen boven de wegen !!

Denk je niet dat ze dat zouden doen als dat de oplossing zou zijn?

n.b. Je hoeft niet elke zin af te sluiten met een !. Je argumenten zijn duidelijk.

Kick

Lid
Idd. Hoe meer je weet, deste meer je beseft wat de beperkingen van mensen en technologie zijn.

En de beperkingen van jezelf, toch?

En nu houd ik op, want als jij blindelings de overheid vertrouwt, dan hoop ik voor jou dat je nu of later, niet heftig teleurgesteld zult worden...
Keep on dreaming. :yeah:

Ik vertrouw de overheid niet blindelings maar ik ben ook niet verblind door wantrouwen.

Bothje

Heel gewoon lid
Back on topic.

De Anwb peilt vanaf nu uw mening betreffende de kilometerprijs.

[SIZE=+1]
[SIZE=+1]Welkom bij de ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs. Leuk dat u meedoet![/SIZE]

Dit voorjaar discussieert de Tweede Kamer over de kilometerprijs. Voor een goed besluit over het wetsvoorstel moet de mening van onze leden zwaar meewegen. Via de ANWB ledenpeiling zorgen we ervoor dat de politiek u hoort!

Waarom meedoen?
De politiek moet weten wat u van het wetsvoorstel vindt. Zij bepaalt namelijk of de wet wordt afgekeurd, veranderd of goedgekeurd. Daarom vragen wij uw mening over alle belangrijke onderwerpen van de kilometerprijs. We vragen niet om een ‘voor’ of ‘tegen’, maar vooral naar uw argumenten. Die argumenten brengen we onder de aandacht van de politiek, met als doel dat zij het wetsvoorstel aanpassen waar nodig. Als de discussie in de Tweede Kamer gevoerd is, zal de ANWB een oordeel geven over het definitieve plan.

Hoe werkt het?
Wij hebben voor u alle belangrijke onderwerpen op een rij gezet. Daaronder staan argumenten die wij hebben verzameld uit alle reacties die bij de ANWB zijn binnengekomen. Per onderwerp geeft u uw mening over een aantal argumenten die daar genoemd staan. Als ‘uw’ argument er niet bij staat, kunt u dat natuurlijk zelf toevoegen. Sommige woorden zijn onderstreept. Als u met uw muisaanwijzer hier overheen gaat, verschijnt er een nadere toelichting. Het duurt ongeveer 15 minuten om de ledenpeiling
[/SIZE]

Kick

Lid
Ik ben ook maar een leek, maar heb bij een eerdere werkgever gewerkt met mensen die zich op academisch niveau bezig hielden met verkeersvoorspellingen en dat probeerden te vertalen naar rekenkundige formules. Het is een weinig nauwkeurige wetenschap die zich nog in de kinderschoenen bevindt.

Dit is een goed punt. Hoe betrouwbaar is zo'n onderzoek? Als het goede onderzoekers zijn, bouwen ze voldoende veiligheidsmarges in. Een project als dit is omgeven met onzekerheden. Maar het is verdomd innovatief en we zullen het tot een goed einde brengen! Waar is toch die VOC mentaliteit gebleven? :grin:

Niet gehinderd door kennis van zaken is dit mijn mening:
Gezien de huidige spitsellende is het al zo dat iedereen die zich eraan kan onttrekken (door bijv thuis te werken of het OV te pakken daar waar het kan) dat al doet. We staan niet uit eigen keuze elke dag een uur of langer met de auto in de file, daar verandert een heffing niets aan. Als er een goede OV dienst was naar het werk, dan maak je er graag gebruik van. Jarenlang in de trein gezeten, maar voor veel locaties ben je met de auto sneller, zelfs na een uur in de file. En soms moet je voor je werk zoveel spullen meenemen, dan is alleen een auto een optie.

Ook niet gehinderd door enige kennis van zaken denk ik niet dat iedereen die dat kan zich al aan de files onttrekt. Een vermindering van 15% weggebruikers in de spits lijkt mij best een reele aanname. Bovendien denk ik dat bedrijven, die hun werknemers voor het spitsstarief zullen gaan compenseren, allerlei initiatieven gaan ontplooien om mensen buiten de spits te laten reizen.

Zo, en nou kap ik er even mee. Ik heb vandaag wel voldoende gedaan voor een regering die ik niet eens steun.

Constant

Erelid
Dus 15% van de weggebruikers staan doelloos hun tijd te verdoen in de file, hebben hier nooit goed over nagedacht en hebben een spitsheffing nodig om hiervan te genezen? Ik denk dat deze aanname eerst moet worden onderzocht alvorens over te gaan tot spitsheffingen :biggthumpdown:. Verder worden veel files in de ochtendspits veroorzaakt door ongelukken, onhandige invoegsituaties, van 3 naar 2 rijbanen, etc, daaraan verandert een spitsheffing niets.

EdK

Forumguru
@Kick

Je hoort mij niet zeggen dat alleen investeren in OV heiligmakend is, maar was het maar wel meer gedaan. Het beleid van de laatste jaren was we schreeuwen dat we investeren maar doen ff niets.
Voorbeelden ten over, busdiensten die eerst om het half uur reden rijden nu om het uur of 2 uur of geheel niet meer omdat het niet rendabel is. Mmmm niet rendabel ? moet je dan niet iets in je beleid aanpassen zodat het wel rendabel wordt ? volgens mij iets waar een beetje ondernemer continu naar kijkt.

Denk je niet dat ze dat zouden doen als dat de oplossing zou zijn?

Ben bang van niet, want zoals je al zelf zegt zijn het heren en dames die doorgeleerd hebben ! maw ze hebben totaal geen kaas gegeten van techniek, en dus op technisch vlak alles of bijna alles wijs te maken. En tja een grote fabrikant zal liever een nieuw iets verkopen wat alleen theoretisch bestaat dan een bestaand iets.
Want op het eerste gaat hij uiteindelijk veel meer verdienen, en dus met mooie powerpoint precentaties maken ze de heren alles wijs.

Tja en dan wordt er vaak geopperd met de ontwikkeling van die nieuwe techniek , ja maar dat kunnen we ook weer doorverkopen naar het buitenland en hierdoor halen we onze kosten terug. Wel welk land wil die technologie hebben op de flitspalen na die we verkopen aan de belgen.

Maar laten we wel weer even voorop stellen dat ik evengoed een voorstander ben van de vervuiler betaald. Dus als ik veel Km rijdt dan betaal ik hier ook naar !
Maar de manier waarop het nu gaat gebeuren wordt een groot fiasco technisch gezien. En dat is niet erg als door zo'n fiasco mijn belasting niet omhoog gaat, maar helaas is dat wel het geval !
Dus hou het gewoon simpel en breng die brandstof naar die 2,20 eurie !
Hoeven er ook een boel mensen niet door te leren en geld komt toch binnen bij de heren DenHaag.

En ikzelf ben een persoon van de praktijk waar ik me geheel niet voor schaam. Maar voorheen stonden die mensen die in jouw ogen hadden doorgeleerd wel dichter bij de praktijk. Maar heden ten dagen komt het in mijn tak van beroepsuitvoering veel voor dat de theoretische mensen totaal vervreemd zijn van de techniek, en als er dan eens shit aan de knikker is dan lopen ze zelfs weg van een project omdat ze het niet meer weten en mogen wij van de praktijk het probleem oplossen.
Bijkomstigheid is dan ook vaak nog dat wij van de mensen die geleerd hebben de verwijten en verwensingen in ontvangst mogen nemen ( wel gratis )

Nee een groot probleem vandaag de dag is dat we niets meer van elkaar aannemen en allemaal denken van ik WEET het en jij niet !
Maar als we eerst eens mekaar weer eens in onze waarde lieten zoals iemand is, dan komen we met ZIJN allen een stuk verder en kost het de economie ook een stuk minder en mij dus ook een stuk minder belastinggeld.
En dus ook weer terugkomend op de Km heffing, maak het niet zo complex en duur als het ook simpel en goedkoop kan met als bijkomstigheid dat het zeer transparant is !

En het geloof in de regering mbt mijn persoonsgegevens in welke vorm dan ook , wel dat geloof ben ik al jaren geleden helaas verloren.
En zoals hierboven door een ander forumlid ook al verkondigd, hoop ik dat je het vertrouwen nog lang houdt maar indien je het tegendeel tegenkomt hierin dat het niet al te hard voor je aan zal komen.

Fabia

† In Memoriam
Ik blijf het heel vreemd en zeer ondemocratisch vinden dat men over zo'n belangrijk onderwerp alleen mee mag doen als je ANWB lid bent. Schrijf dan een referendum uit zodat iedereen mee kan doen.

LenK

Forumguru
Het is vreemd dat een minister dit doet. Hij is dus erg onzeker van zijn zaak.
Overigens stond vandaag in de krant dat ANWB ook niet-leden wil laten stemmen.

Ik ben trouwens voor de km heffing maar alleen als:

- de accijns op brandstof verdwijnt
- ik mijn BPM terug krijg
- de MRB verdwijnt
- de verkapte BPM verdwijnt (CO2 toeslag)
- als de opbrengst van de km heffing alleen maar wordt besteed aan het wegverkeer

Fabia

† In Memoriam
En dat de km heffing niet als een melkkoe door de regering gaat gebruikt worden om de begrotings tekorten te verminderen.

LenK

Forumguru
Ik heb hem net ingevuld. Iedereen kan hem invullen, je hoeft geen lid te zijn.
En het is een flinke kluif aan vragen die je krijgt.

Delight

Actief lid
Mensen die ervoor hebben doorgeleerd hebben dit onderzocht. De kilometerheffing zal door extra beprijzing tijdens de spits kunnen leiden tot 15% afname van spitsrijders, dit leidt tot een afname van de files met 50%. Wie ben ik om te zeggen dat dit onzin is? Ik heb er niet voor doorgeleerd, jij wel?

Wat is doorgeleerd?
Is er een opleiding om dit te kunnen onderzoeken?
Hier hoef je niks voor te leren....dat heet logica.
Als iedereen tussen half 8 en 9 op z'n werk moet zijn, zitten we ook allemaal tegelijk op de weg....dat veranderd echt niet door km-heffing!
Mijn baas zegt echt niet...ach jongen moet jij spitsheffing betalen?
Nou, dan kom je toch gewoon een uur later....
Dus ook hier wordt er maar weer eentje beter van het idee....en dat is Den Haag zelf!

Bovenaan Onderaan