KM heffing

Constant

Erelid
Het asfalt slijt ook door hybride auto's, dus 100% logisch dat ze meebetalen.

Overigens opmerkelijk, men gebruikt een tabel met fijnstof als meetmiddel om de km heffing te bepalen. Echter een diesel auto betaalt nog steeds meer heffing bij lagere uitstoot dan een benzineauto. Het mileuverhaal klopt dus niet helemaal.

Captain Hook

Forumguru
Al die argumenten zijn EN valide EN onzin. :shocked:

Het asfalt slijt ook door hybride auto's, dus 100% logisch dat ze meebetalen.
Asfalt slijt zelfs als er niet over heen gereden wordt... ZOAB groeit binnen de korste keren dicht met onkruid en dan brokkelt het asfalt af door de de wortels van de planten (kijk maar eens goed naar sommige stukken vluchtstrook)

... Het mileuverhaal klopt dus niet helemaal.
Andere woordvolgorde: "het milieuverhaal klopt dus helemaal niet" :winkie:
Er bestaat niet zoiets als milieuvriendelijk rijden. Zelfs thuisblijven is (uit milieuoogpunt) discutabel. M.a.w. zijn we niet helemaal verkeerd bezig onze energie en intelligentie op de verkeerde dingen te richten?

Wat ik probeerde te zeggen: welk argument je ook gebruikt voor of tegen, je kunt vrijwel alles onderuit halen.

LenK

Forumguru
Het mileuverhaal klopt dus niet helemaal.
Dat heeft nog nooit geklopt. Behalve dat er geen reet waar is van de opwarming door CO2 wordt er met meer maten gemeten.

Zo mogen in het hoogtijdagen van de CO2 waanzin wel CO2 uitbrakende kolencentrales gebouwd worden.

Maar autogebuikers die maar voor een ietsiepietsie voor de hoeveelheid CO2 uitstoot verantwoordelijk zijn leeggeschud worden. Maar dat gaat zo gemakkelijk hè.

Hoop van harte dat de KM heffing door grote maatschappelijke onrust wordt afgeblazen.

Fabia

† In Memoriam
Hoop van harte dat de KM heffing door grote maatschappelijke onrust wordt afgeblazen.

Ben alleen erg bang dat onze regering daar totaal geen boodschap aan heeft. Kijk maar eens naar de CO2 opslag in Barendrecht, iedereen is tegen maar onze regering heeft daar lak aan. De KM heffing is een te mooie bron van inkomsten om daar afscheid van te nemen. En ze zullen zeker nog mooie plannen hebben voor in de toekomst om met de gegevens veel meer te gaan doen. Straks heb je trajectcontrole door het hele land. Eventjes te hard gereden gelijk een bon. Zo hoef je ook niet meer te flitsen langs de weg. Ik geloof het verhaal dat de "gemiddelde" automobilist niet duurder uit zal helemaal niet. Het feit dat je de inkomsten van de bonnen begroot geeft al aan dat je niet met de verkeersveiligheid bezig bent. Er is gewoon een quotum afgesproken die gehaald moet worden.

Delight

Actief lid
Het hele systeem in Nederland klopt nu al niet...
In Duitsland is de brandstof meestal nog goedkoper dan in Nederland, terwijl er daar reeds de wegenbelasting bij in zit....
Dat betalen wij hier nog eens als extra....
Mijn idee...iets duurdere brandstof en weg met die wegenbelasting....
Dan betaal je voor het rijden en niet voor het bezit...en de zuipers betalen het meest...

Aiii

Lid
Het hele systeem in Nederland klopt nu al niet...
In Duitsland is de brandstof meestal nog goedkoper dan in Nederland, terwijl er daar reeds de wegenbelasting bij in zit....
Dat betalen wij hier nog eens als extra....
Mijn idee...iets duurdere brandstof en weg met die wegenbelasting....
Dan betaal je voor het rijden en niet voor het bezit...en de zuipers betalen het meest...

Dat gaat het nooit halen!

Simpele reden, grensstreken.

Ik tank momenteel al in Duitsland RON98 voor 1,32.9 terwijl ik in NL voor 95 al minimaal 1,37.9 kwijt ben.

Als de prijs van benzine omhoog gaat kunnen de Nederlandse pompen langs de Duitse en Belgische grenzen al helemaal inpakken.

LenK

Forumguru
Dat extra belasting nu niet meer bij de brandstofprijzen gepropt kan worden komt doordat er al veel te veel gegraaid is via de brandstofprijzen.
Daarom moet er andere graai manieren gevonden worden.

Weet niet of je van de week het nieuws gevolgd hebt over de manipulatie van klimaat gegevens.

Hoop dat na de internetbubble, de kredietcrisis, de klimaat paranoia nu eindelijk eens doorgeprikt wordt.

Bakkertje

Forumguru
Hoop dat na de internetbubble, de kredietcrisis, de klimaat paranoia nu eindelijk eens doorgeprikt wordt.

Helemaal eens!!
Onzin allemaal over dat milieu geneuzel. De voornaamste reden van de overheden is enkel en alleen om meer geld te kunnen innen.

Captain Hook

Forumguru
KM-Heffing?
Big Brother is al veel verder dan dat we denken!

http://www.denaaktemens.nl/2009/12/17/anpr-het-onbekende-broertje-van-rekeningrijden/

"Goh meneer, wat deed u daar op de A10 om twee uur 's-middags?"
"U heeft daar helemaal niks te zoeken!"
"Uw overtreding is inmiddels gecompenseerd door een automatische afboeking van 50 euro van uw bankrekening"
"Beroep en/of bezwaar tegen deze overtreding is niet mogelijk"

Met vriendelijke groet,

CJIB, Leeuwarden.
------------------------

Is dit de toekomst waar we naar toe gaan? Is dit te ver gezocht? Of zijn we al (bijna) zover?

EdK

Forumguru
Nou als we de media mogen geloven is het er zomaar nog niet doorheen....

Mmmmmm, was dat ook niet met de AOW leeftijdsgrens van 65 naar 67 jaar ??
En is er toen ook niet een leuk spelletje gespeeld door de overheid?
Maw word er nu ook niet gewoon weer een spelletje gespeeld, en uiteindelijk worden we weer in alle gaten gen##id !!!

Al blijf ik wel voor het systeem dat degene die de meeste KM rijdt het meeste betaald !
Alleen de wijze van uitvoering met teveel technologie eromheen zint me totaal niet !

LenK

Forumguru
En ondertussen gaat de brandstofprijs maar weer eens omhoog per 1-1-2010 alsof het nog niet genoeg is. Stelletje rupsen :mad:

Captain Hook

Forumguru
En ondertussen gaat de brandstofprijs maar weer eens omhoog per 1-1-2010
Dat heet voorcompensatie, om vantevoren tegenvallende inkomsten op te kunnen heffen. :winkie:
Ook al is de invoering van de KM-heffing nog lang niet zeker, al die heisa vooraf heeft ook al bakken met geld gekost. Wie denkt je dat dat mot betalen? :icon_smile_dead:

LenK

Forumguru
Grijp je kans dit tot mislukken gedoemde idiote plan te verscheuren:

Als de ANWB de kilometerheffing afwijst, komt de kilometerheffing er niet. Dat verklaart verkeersminister Eurlings.
De ANWB start zeer binnenkort met een ledenraadpleging over de komst van de kilometerheffing. Als die negatief uitvalt, gaat het rekeningrijden niet door. Dat heeft minister Eurlings verklaard na afloop van de wekelijkse ministerraad.

Autoweek

Captain Hook

Forumguru
Ik moet het nog zien, dat het afgewezen wordt...

Het is in onze fantastische democratie al een paar keer eerder gebeurd dat de uitslag van een referendum gewoon terzijde geschoven werd! :crazy:

Constant

Erelid
Grote IT projecten mislukken altijd in NL, de km heffing dat is gewoon weer zo'n megalomaan project dat niet goed kan gaan. In het buitenland heeft men al jaren simpele maar doeltreffende tolpoorten, in NL wil men weer een technische moelijke en dure oplossing waarvan iedereen bij voorbaat als de mislukking ziet aankomen. Bovendien lekt er een paar miljard weg naar de leverancier in plaats van naar de schatkist.

sitechris

Donateur
ik ben sceptisch. Uitkomst kun je zelf sturen, door middel van het stellen van de juiste vragen. Dan krijg je de antwoorden die je zelf wilt. Kan ook een heel smerige truc zijn. Maar ja.....beter iets dan niets.

Bovenaan Onderaan