KM heffing

Aiii

Lid
slecht nieuws voor toyota is in dit geval goed nieuws voor de autoliefhebber!

Hebben jullie trouwens gezien hoe hoog de boetes zijn als je een niet-werkend kastje aan boord hebt, laat staan als je ermee geknoeid hebt...? Normaal moet je minstens een paar ouwe vrouwtjes beroven en half dood slaan wil je voor dit soort straffen in aanmerking komen...

Naar ik begrijp MOET je een kapot kastje binnen 8 uur melden, anders ben je de Sjaak. Gaat het ding 's avonds op de parkeerplaats stuk rond een uur of 11? Hallo boete.

Heb me bovendien afgevraagd hoe dit precies moet kunnen, ik parkeer in de ondergrondse garage bij mijn woning, waar dus duidelijk geen GPS ontvangst is, krijg ik dan iedere dag ruzie met de overheid als ik weer een nacht geen signaal heb verzonden?

We kunnen alleen maar hopen dat we na de volgende verkiezingen dit nog kunnen terugdraaien, maar ik ben er erg bang voor.

Constant

Erelid
Om die kastjes in 2012 te kunnen invoeren, zouden ze nu al klaar moeten zijn. Dat zijn ze niet, er zitten teveel nieuwigheden in. Want waarom zou je bewezen tolpoort technologie (USA, Frankrijk, etc) gebruiken als je kunt hobbyen met iets nieuws? Kijk maar naar het tienjarige OV Chipkaart project en C2000 (naam zegt het al, had in 2000 werkend moeten zijn).

Neptukker

Forumguru
Om die kastjes in 2012 te kunnen invoeren, zouden ze nu al klaar moeten zijn. Dat zijn ze niet, er zitten teveel nieuwigheden in. Want waarom zou je bewezen tolpoort technologie (USA, Frankrijk, etc) gebruiken als je kunt hobbyen met iets nieuws? Kijk maar naar het tienjarige OV Chipkaart project en C2000 (naam zegt het al, had in 2000 werkend moeten zijn).
De regering moest lijdzaam toezien hoe het niet meer de monopolie heeft op geld verslindende projecten. De gemeente Amsterdam is baas boven baas. Dit laten we niet gebeuren als regering; we moeten daadkracht tonen! Dat wil de kiezer van ons, we hebben twee jaar geslapen en nu gaan we aan de bak!
Betuwelijn is af dus in die punt kan geen geld meer. De HSL is bijna af dus daar kunnen we ook niet geld aan opfikken. Onwikkelingshulp nogmaals verhogen pikt de burger niet meer. Eureka, de oplossing: We beginnen een geldverslindend automobilisten project en het is totaal niet erg als het uit de hand loopt. We laten ze gewoon nog meer betalen dus het budget is in princiepe onbeperkt! Camiel, vertel jij het die domme burgerpaupers even?

En ik moet zeggen het is onze eigen schuld. Jarenlang laten wij als burger dingen laten gebeuren zonder echt in verzet te komen. Als je alle milieu-onzin hoort de laatste tijd. Als het niet veel geld zou gaan kosten zou je het lachwekkend kunnen vinden.

** opgewonden burgermodus off **

MinT

Lid
Tot nu toe is het altijd als volgt geweest :
Als er iets in hoge aantallen er is en de mensen willen dit niet dan zal er altijd wel weer een ander kastje of foefje gemaakt worden wat dat ongewenste kastje weer saboteert.

Ik noem :
- betaalzenders,
- flitskasten,
- (vroeger filmnetkastjes),
- kilometers terugdraaien bij auto's,
- speelcomputers die "ineens" "backup-dvd"'s kunnen afspelen,
- GSM telefoons met SIM-lock die geen SIM-lock meer hebben (of device-lock)
- iphones die "opeens" andere -al dan niet illegale- software kan draaien,
- IBM compatibele pc's (zeg je het zo ?) die OS-X kunnen draaien terwijl je hiervoor eerst je bios naar EFI moet omzetten,
- tomtoms die "opeens" andere/nieuwere landkaarten kunnen gebruiken,
- mio's en niet tomtom-merk apparaten die "opeens" tomtoms kunnen draaien
- beveiligde DVD's die je weer wel kan copieren
etc..

moraal van het verhaal : er zal vast iemand opstaan die er een ander gebruik aan kan geven bij die kastjes. Hoe goed ze die ook zouden willen beveiligen dan nog zal dit (dankzij het weerstand bij de bevolking en de hoge aantallen) gekraakt worden.
Dan is het een kwestie van tijd om er zulke dingen mee te doen waarvan de regering het niet verwacht heeft.

Voorbeeld :
- misschien kan je het zelf gebruiken om je garagedeur mee te openen
- waarom moet ik me aanmelden / betalen bij het parkeren : laat het parkeervak zelf maar uitlezen dat ik daar - zo lang gestaan heb en mij een factuur sturen.
- betaalvormen bijv. bij schiphol etc.

Aiii

Lid
De regering moest lijdzaam toezien hoe het niet meer de monopolie heeft op geld verslindende projecten. De gemeente Amsterdam is baas boven baas. Dit laten we niet gebeuren als regering; we moeten daadkracht tonen! Dat wil de kiezer van ons, we hebben twee jaar geslapen en nu gaan we aan de bak!
Betuwelijn is af dus in die punt kan geen geld meer. De HSL is bijna af dus daar kunnen we ook niet geld aan opfikken. Onwikkelingshulp nogmaals verhogen pikt de burger niet meer. Eureka, de oplossing: We beginnen een geldverslindend automobilisten project en het is totaal niet erg als het uit de hand loopt. We laten ze gewoon nog meer betalen dus het budget is in princiepe onbeperkt! Camiel, vertel jij het die domme burgerpaupers even?

En ik moet zeggen het is onze eigen schuld. Jarenlang laten wij als burger dingen laten gebeuren zonder echt in verzet te komen. Als je alle milieu-onzin hoort de laatste tijd. Als het niet veel geld zou gaan kosten zou je het lachwekkend kunnen vinden.

** opgewonden burgermodus off **

Je maakt een goed punt, maar ook nu verdenk ik de heren regeringspartijen ervan dat dit puur gedaan wordt om een bom te leggen onder de volgende coalitie. Vooral de PvdA gaat flink verliezen de volgende verkiezingen en wie gaat straks aangekeken worden op de vele fouten tijdens en na invoer van de KM-heffing? Juist, de regering die dan zit en niet de regering die het geheel bedacht heeft. Resultaat? De oppositiepartijen van dat moment kunnen weer zetels gaan winnen door heel hard "boe" te roepen vanuit hun pluche.

Maar goed dat patroon zien we in ons geweldige "poldermodel" van coalitieregeren en onzinnige partijen die in de kamer kunnen komen natuurlijk al jaren.

LenK

Forumguru
Ik wil die berekeningen wel eens zien waaruit blijkt dat 60% goedkoper uit is dan nu.
Misleiding 1 schijnt al te zijn dat er uitgegaan wordt van minder km rijden dan nu.

Beste mensen onze koffie wordt 10 % goedkoper dan die nu is. Blijkt er nog maar 400gr in een pak te zitten :1439:

Zo kan ik de boel ook belazeren Emieleke :473:

hemi24

Forumguru
Beste mensen onze koffie wordt 10 % goedkoper dan die nu is. Blijkt er nog maar 400gr in een pak te zitten :1439:

Een goede deal voor de half-ponds verpakking..! :D

Nou snap ik ineens die vergelijking met een Golf voor de prijs van een Polo (of was het nu weer andersom)??? :rolleyes:

Ook ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat er hier maar heel weinig mensen mee op vooruit gaan!

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Ik heb even 18 berichten verwijderd die niks met het topic te maken hebben. Graag ontopic blijven mensen!
[/moderatorbreak]

LenK

Forumguru
Dat doet me deugd. Eindelijk weer gelijkheid en geen voortrekkerij meer van die lelijke nep-milieuspaarders.
Kijken hoe gauw het marktaandeel van die mobiele triestheid verschrompelt :489:
Nu lees ik weer dat die hokken weliswaar KM heffing zouden moeten gaan dokken maar slechts 1 ct per km. Blijven ze nog steeds die dingen voortrekken. Jakkes.
Alleen spits-toeslag zou wel voor alle pkw hetzelfde worden.
Zo wordt mijn netvlies nooit ontlast.

EdK

Forumguru
De eerste gegadigden melden zich al aan voor de rijgegevens uit het kastje van de Km heffing.
Enwel de lease bedrijven zodat ze het gedrag van hun afnemers van de leasewagen kunnen beoordelen !!
BIGGIE BROTHER !! en das pas t begin, let op mijn woorden !

MarcoO2

Forumguru
Ton Roks heeft in de nieuwste Autovisie ook een uiterst kritisch voorwoord (de stuurkolom) aan gewijd... lezenswaardig!

LenK

Forumguru
De oostenrijkers vinden het ook maar niks, dat nederlandse systeem.
Een aanslag op de vrijheid van mobiliteit!
Oostenrijk moet hier niet al te hard over zeuren.

Je betaalt een vignet voor Oostenrijk en vervolgens zijn allerlei wegen die je niet kunt vermijden om in een andere regio te komen ook weer met tol.

Je blijft daar betalen. Beperkt de mobiliteit ook behoorlijk.

Wasmachineman

Forumguru
hybride = miskoop achteraf ??

DEN HAAG - Eigenaren van een hybride voelen zich gepakt. Ze kochten hun 'groene' auto omdat die is vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Over een paar jaar betalen ze toch voor kilometerheffing en spitstoeslag.
Dat staat in het AD.

Bezitters van hybride-auto's, zoals de Toyota Prius en Honda Civic Hybrid, zijn vanaf 1 januari vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Dat lokkertje van de overheid moet ervoor zorgen dat veel mensen hybride gaan rijden, ook al is de auto duurder in de aanschaf.

Bij invoering van de kilometerheffing gaan de ruim 30.000 eigenaren echter wél een kilometertarief en spitstarieven betalen. De belastingvrijstelling vervalt. Het nadeel is, afhankelijk van het aantal gereden kilometers, enkele honderden euro's per jaar. AD-lezers met een hybride- auto hebben afgelopen dagen massaal gereageerd op de plannen en voelen zich bekocht.

En.....

DEN HAAG - Nergens in Europa worden zoveel hybride, energiezuinige auto's verkocht als in Nederland.
We zijn koploper, zei Jan Kees de Jager van Financiën maandag bij de behandeling in de Tweede Kamer van zijn Belastingplan.

In Nederland is 4 procent van alle auto's van een hybride model zoals de Toyota Prius of de Honda Civic. Het Europese gemiddelde ligt op 0,49 procent. Van alle Civics die Honda in 2009 in Europa verkocht, kwam 70 procent in Nederland op de markt. Ook Toyota verkocht nergens anders in Europa zoveel Prius-auto's als in Nederland, blijkt uit onderzoek van Automotive, het vakblad van de autobranche.

De Jager verklaart de populariteit van de hybride auto's onder meer door de gunstige belastingmaatregelen die hij voor energiezuinige auto's heeft ingevoerd. Een op de drie hybride auto's werd aangeschaft door een particulier, tweederde was bedoeld voor de leasemarkt. (ANP)

Dit is dus verleden tijd !!!

Bothje

Heel gewoon lid
Bij de vraag en antwoord sectie van het ministerie staat het volgende:

Wat gebeurt er met hybride auto's die nu geen wegenbelasting betalen?

De korting op de wegenbelasting geldt niet alleen voor hybride auto's maar voor alle auto's met een zeer lage CO2 uitstoot. Voor benzine geldt die korting voor auto's met een uitstoot van 110 g/km of minder, voor diesels is dit 95 g/km of minder. Op deze auto's geldt in 2009 dat ze een kwart van de motorrijtuigenbelasting betalen en vanaf 2010 een vrijstelling krijgen. Op dit moment heeft de zuinigste benzineauto een CO2-uitstoot van 103 g/kilometer en de zuinigste dieselauto heeft een CO2-uitstoot van 81 g per kilometer.

Auto's met een zeer lage CO2-uitstoot krijgen te maken met een minimumtarief voor de kilometerprijs. De minimumgrens is vastgesteld op 80 gram/kilometer. Op deze manier betalen deze auto's ook mee aan het gebruik van de wegen. Ook deze groep automobilisten heeft baat bij het beleid om de doorstroming op de Nederlandse wegen te verbeteren. In het eerste jaar van invoering is het minimumtarief 0,4 cent per kilometer. Als de kilometerprijs volledig is ingevoerd geldt een minimumtarief van 0,8 cent per kilometer. Dit minimumtarief loopt geleidelijk op, net als het gemiddelde tarief voor de kilometerprijs voor andere personenauto's. Het gemiddelde tarief van personenauto's ligt op 3.0 cent in 2012 en dat loopt op tot 6,7 cent in 2018.

sitechris

Donateur
DEN HAAG - Eigenaren van een hybride voelen zich gepakt. Ze kochten hun 'groene' auto omdat die is vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Over een paar jaar betalen ze toch voor kilometerheffing en spitstoeslag.
Dat staat in het AD.

Bezitters van hybride-auto's, zoals de Toyota Prius en Honda Civic Hybrid, zijn vanaf 1 januari vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Dat lokkertje van de overheid moet ervoor zorgen dat veel mensen hybride gaan rijden, ook al is de auto duurder in de aanschaf.

Bij invoering van de kilometerheffing gaan de ruim 30.000 eigenaren echter wél een kilometertarief en spitstarieven betalen. De belastingvrijstelling vervalt. Het nadeel is, afhankelijk van het aantal gereden kilometers, enkele honderden euro's per jaar. AD-lezers met een hybride- auto hebben afgelopen dagen massaal gereageerd op de plannen en voelen zich bekocht.

En.....

DEN HAAG - Nergens in Europa worden zoveel hybride, energiezuinige auto's verkocht als in Nederland.
We zijn koploper, zei Jan Kees de Jager van Financiën maandag bij de behandeling in de Tweede Kamer van zijn Belastingplan.

In Nederland is 4 procent van alle auto's van een hybride model zoals de Toyota Prius of de Honda Civic. Het Europese gemiddelde ligt op 0,49 procent. Van alle Civics die Honda in 2009 in Europa verkocht, kwam 70 procent in Nederland op de markt. Ook Toyota verkocht nergens anders in Europa zoveel Prius-auto's als in Nederland, blijkt uit onderzoek van Automotive, het vakblad van de autobranche.

De Jager verklaart de populariteit van de hybride auto's onder meer door de gunstige belastingmaatregelen die hij voor energiezuinige auto's heeft ingevoerd. Een op de drie hybride auto's werd aangeschaft door een particulier, tweederde was bedoeld voor de leasemarkt. (ANP)

Dit is dus verleden tijd !!!

Dat is dan het enige positieve. Dat er minder van die spuuglelijke hybrids gaan rondrijden. Bah, wat zijn die krengen (Prius, Insight) toch lelijk!

Captain Hook

Forumguru
Dat is dan het enige positieve. Dat er minder van die spuuglelijke hybrids gaan rondrijden.
Ach, er zijn ook spuuglelijke benzineslurpers. En 'beauty is in the eye of the beholder'. Sommigen kijken naar de buitenkant (zoals blondjes op hoge hakken met cup D), sommigen kijken naar de technologie erachter/erin en weer anderen zal het allemaal worst wezen.

Dus tja, wat is mooi? :koffie:

Het wordt onderhand een CO2 maffia, die overheid van ons. :mad:
Alles onder het mom van...
Deze hele KM-heffing idioterie. De verkeersminister met de zachte lieve 'g' heeft het er niet over, wat de invoering, productie, onderhoud en instandhouding van die hele absurditeit wel niet aan milieu impact heeft...

Eerst was het zure regen, toen werden het cfk's en nu weer andere hysterie. Of het klimaat nou verandert of niet, so what? We moeten echt niet denken daar een substantiele invloed op uit te kunnen oefenen. Zolang de hoeveelheid mensen exponentieel blijft toenemen, is het allemaal dweilen met de kraan open.
Het enige wat helpt is een paar miljard mensen minder, maar ja, da's onbespreekbaar. We beginnen al tegen de 7 miljard (!) aan te komen, da's gewoon absurd.
http://www.peterrussell.com/Odds/pop.php

LenK

Forumguru
Dat is dan het enige positieve. Dat er minder van die spuuglelijke hybrids gaan rondrijden. Bah, wat zijn die krengen (Prius, Insight) toch lelijk!
Alleen zal het minder hard afnemen want in dat zelfde AD stond dat hybriden wel de heffing gaan betalen maar slechts een symbolische 1ct per km.
Nog steeds flink bevoordeeld boven de echte auto's.

Bovenaan Onderaan