Een referendum houden over een ingewikkeld onderwerp als dit, is geen goed idee. De meeste mensen denken toch niet verder dan hun eigen portemonnaie. Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en effectiviteit van de KM heffing. Door deskundigen is positief geadviseerd. Eurlings moet nu dan ook gewoon doordrukken en zijn beleid niet laten bepalen door 'de straat'. Als je daar aan begint kun je in dit land nooit meer iets van de grond krijgen dat ook maar enigszins visionair is.
Ik ben niet bang voor invoeringsproblemen. Ze zullen er zeker komen. Maar moet je er daarom niet aan beginnen? Neem de OV-kaart. Ook een project met veel problemen. Maar over een paar jaar lult niemand daar meer over en is iedereen blij met het nieuwe systeem. Zo zal het met de KM heffing ook zijn. Maar ik ben bang dat wij geen politici meer hebben die de ballen hebben zo'n impopulair project er door te drukken.
Ik ben niet bang voor invoeringsproblemen. Ze zullen er zeker komen. Maar moet je er daarom niet aan beginnen? Neem de OV-kaart. Ook een project met veel problemen. Maar over een paar jaar lult niemand daar meer over en is iedereen blij met het nieuwe systeem. Zo zal het met de KM heffing ook zijn. Maar ik ben bang dat wij geen politici meer hebben die de ballen hebben zo'n impopulair project er door te drukken.