KM heffing

Net even het nos journaal, gezien en daar word aangegeven dat de provincies het geld wat zij mislopen in de motorrijtuigenbelasting mogen compenseren, zo betaald niet de automobilist maar nu de huiseigenaar/huurder

geloof me, wij gaan er allemaal onder de streep er op achteruit, typisch nederland zeg maar...........

Wasmachineman

Forumguru
Net even het nos journaal, gezien en daar word aangegeven dat de provincies het geld wat zij mislopen in de motorrijtuigenbelasting mogen compenseren, zo betaald niet de automobilist maar nu de huiseigenaar/huurder

geloof me, wij gaan er allemaal onder de streep er op achteruit, typisch nederland zeg maar...........

Reden des te meer om te emigreren ? 6 jaar terug hadden mijn vrouw en ik het er al over en over 6 jaar hebben we het vast er nog over ? Durven niet ! 6 Jaar terug hadden we ons huis verkocht dus dat was de kans....
Alleen geen baan, wat moet je doen daar in Italie bijvoorbeeld ? Is het daar niet slechter ? Canada, Australie, allemaal ver weg voor de familie hoor je dan. Pech voor ze zou je denken !

Als mijn baas vraagt om ergens anders te gaan werken doen we het, moet wel een leuk land zijn ! Afghanistan zie ik niet zitten....:1439:

Beetje :ot:

Bijtelling

Maar hoe zit het met de bijtelling? Niemand die daar over rept.
De fiscale waarde gaat naar beneden? Dan de bijtelling dus ook? Of niet dan?

En die Belgen hebben al nauwelijks bijtelling!!

Eigenlijk is het de bijtelling die me interesseert. Of die kilometerheffing nu uit de lengte of de breedte komt maakt niet mij niet uit maar mijn baas wel.

Wasmachineman

Forumguru
Ik ga ook voor de bijtelling. Vele doen dat denk ik.
En leuk dat het gecombineerd kan worden met een mooie ruime wagen en topuitrusting !

sitechris

Donateur
Eurlings vergelijkt de nieuwe situatie met Belgie. Dat wij ook een Golf kunnen kopen voor de prijs van een Polo. Een klein verschil: in Belgie hebben ze geen km heffing. Sukkels zijn wij dat we er iedere keer weer intrappen.

redrohX

Nieuw lid
En een Polo kan ik nu ook niet betalen, dus als een Golf deze prijs zal krijgen, dan maakt dan geen moer uit, een nieuwe auto is gewoon niet te betalen voor veel mensen. Ja een Dacia ofzo, maar dan ga ik liever lopen ;)

Dan maar een lekkere stinkende diesel van voor '87, die zijn gevrijwaard van de KM heffing (las ik op een ander forum).

Constant

Erelid
Ik ga ook voor de bijtelling. Vele doen dat denk ik.
En leuk dat het gecombineerd kan worden met een mooie ruime wagen en topuitrusting !
Voor de BPM heb ik al flink gelapt en die krijg ik niet terug bij invoering van de km heffing! Op deze manier wordt heel slinks dubbel gevangen door de overheid. Ik zou zeggen, bpm (deels) retour actie na invoering van de km heffing.

Bakkertje

Forumguru
Maar hoe zit het met de bijtelling? Niemand die daar over rept.
De fiscale waarde gaat naar beneden? Dan de bijtelling dus ook? Of niet dan?

De verminderde inkomsten door het afnemen van de fiscale bijtelling wordt gewoon gecompenseerd door het verhogen van het bedrag per km. Het vervelende is dat dit bedrag voor iedereen geldt en dat leaserijders over het algemeen in schonere auto's rijden en daarmee het km bedrag relatief lager is dan voor iemand die gewoon een prive auto rijdt en geen nieuwe (schonere) auto kan betalen. Mede omdat je huidige auto ineens een stuk minder waard wordt omdat nieuwe auto's een stuk goedkoper worden.

In feite wordt er gewoon weer extra geld verdiend aan mobiel Nederland. Met de huidige accijns op brandstof betaald de gebruiker al meer dan de niet gebruiker. Alles wat er nu veranderd wordt kost geld en dat moet ook weer terug verdiend worden!

Captain Hook

Forumguru
de provincies het geld wat zij mislopen in de motorrijtuigenbelasting mogen compenseren, zo betaald niet de automobilist maar nu de huiseigenaar/huurder

Dit wordt gewoon het kwartje van Kok (dat we ook niet meer hebben teruggekregen), maar dan in het kwadraat! :icon_smile_dead::mad:

En dat de provincies hun opcenten gaan missen, daar verzinnen ze wel weer iets anders voor. Net zoals laatst dat berichtje dat een gemeente herfstbladeren ging belasten. :crazy:

Nog even en je betaalt belasting per ingeademde liter lucht.

Want stel je eens voor dat we ECHT zuinig reden met z'n allen, en veel minder kilometers maakten en de auto's veel minder snel vervangen werden?
Wat gaat er dan mis bij de overheid? Er komt gewoonweg geen geld meer binnen!
-minder BTW, minder accijns, minder kilometerheffinggeld, minder BPM, minder winstbelasting van al die bedrijven die verdienen aan bovengenoemde zaken, minder boetegeld, etc, etc. Dan gaan we failliet... M.a.w. de vicieuze cirkel kan/wil men helemaal niet doorbreken.

Wasmachineman

Forumguru
Belgie doet mee !!!

België wil ook kilometerheffing (bron www.ad.nl)

media_xl_81522.jpg

BRUSSEL - De Belgische staatssecretaris voor Verkeer wil over twee à drie jaar kilometerheffing gaan invoeren voor vrachtwagens en later voor personenwagens. Staatssecretaris Etienne Schouppe gaat daarover in overleg met de gewesten.
Schouppe wil de automobilisten in zijn land afrekenen op het aantal kilometers, maar ook op de vervuilingsgraad van de wagens en het tijdstip van het weggebruik.

De Vlaamse politiek reageert alvast erg geïnteresseerd op het Nederlandse systeem dat in 2012 in werking treedt. De partij Groen wil woensdag een spoeddebat houden om aan te sluiten bij de techniek. Bart Tommelein, fractievoorzitter van de liberalen in de senaat en voorzitter van het Beneluxparlement, wil Benelux-overleg om de verschillende systemen op elkaar af te stemmen. Tommelein wil ,,een compatibel systeem voor wegentol in de lage landen'', meldde hij zaterdag op zijn website.

De populaire oppositiepartij Lijst DeDecker (LDD) vraagt de Vlaamse regering echter niet mee te doen met het Nederlandse rekeningrijden. De kilometerheffing is een asociale maatregel. Ze treft vooral de actieve, werkende Vlaming met een laag of gemiddeld inkomen'', aldus Lode Vereeck, fractieleider van de LDD. ,,Een hogere heffing tijdens het spitsuur is trouwens pure Kafka, aangezien de overheid de files eerst heeft veroorzaakt door jaren onvoldoende te investeren in weginfrastructuur.''

De Belgische deelstaten vatten enkele jaren geleden het plan op tot een wegenvignet. Daarbij moest iedere automobilist een kaartje kopen om een bepaalde tijd over de Belgische wegen te mogen rijden. Dat leidde tot veel protest in Nederland. Nederlanders zeiden de Belgische steden en pretparken te gaan mijden en voortaan om België heen te rijden op weg naar de Franse camping. Na overleg met premier Jan Peter Balkenende meldde de toenmalig premier Yves Leterme dat het plan niet doorging.

In het Nederlandse plan staat dat Belgische wagens pas in 2018 hoeven te betalen als ze over Nederlandse wegen rijden. Dat is zes jaar later dan wagens met Nederlandse kentekens. Buitenlandse wagens moeten met een ander systeem afrekenen dan het gps-systeem voor Nederlandse auto's.

Nog onbekend is of veel Nederlandse automobilisten stukjes willen omrijden door België of Duitsland, om de Nederlandse kilometerheffing te omzeilen.(ANP)

14/11/09 20u16

EdK

Forumguru
Op gereden kilometer heffen is theoretisch een mooi verhaal, en de vervuiler betaald dan ook het meest. Dus wat dat betreft kan ik hiervoor alleen maar positief denken, en mag het van mij morgen ingevoerd worden !
MAARrrrrr, de BPM wordt ineens afgeschaft welliswaar in stappen en gebeurd dit als ik het goed al op dit moment !
Maar degene die een wagen hebben gekocht voor 2012 hebben ter aller tijden de éénmalige BPM heffing betaald en als ze hun wagen verkopen na 2012 voor een nieuwe dan krijg je een aardige afschrijving voor de kiezen !
Want meneer Eurolings mag dan zeggen dat de nieuwe wagen stukken goedkoper zal uitvallen maar mijn wagen van voor 2012 is ineens ook stukken goedkoper geworden en dat geld zie IK niet meer terug maar meneer eurolings heeft het wel gevangen van mij voor 2012 ! En hoe we in dat verhaal omgaan met de gedupeerde , daar hoor of lees je niets over !!

Dan mbt het GPS systeem ( het kastje ) momenteel wordt dit alleen in nederland dan ingebouwd , en dit zal echt niet gedaan worden door de fabrikanten !
Dus zal het gedaan worden door leveranciers in nederland ??
Wat worden hiervoor de extra kosten ?
En hoe froudegevoelig is dit stukje elektronica ? en hoe groot is de kans dat het gehackt gaat worden en een crimineel dan rijdt met mijn gegevens en dus ik de rekening krijg ?
Of jij rijdt je wagen totallos en komt op de sloop terecht ? Krijgen we daar dan een weelderige handel in die hardware ?

En wat betreft het te hard rijden zoals door sommige van jullie geopperd, daar maak ik me minder zorgen om ! Enwel om volgende reden, alle snelheidsapparatuur die men nu vanuit regeringszijde gebruikt is ge-ijkt , en wordt elk jaar opnieuw geijkt !
De apparatuur die bij ons zou ingebouwd worden zal zeker niet geijkt zijn , en dus voor de kleine snelheidsovertredingen kunnen ze nooit een bekeuring sturen !
En voor de grovere snelheidsovertredingen alleen een bekeuring wegens te hard rijden en niet op het aantal kilometers !
En dit basser ik puur op gegeven dat we met ongeijkte apparatuur rond rijden !
Want als jij nu met je navigatie rijd en die snelheid rijdt en je wordt staande gehouen wegens te hard rijden , en je geeft op aan meneer de agent van ik reed precies 120 op me GPS, dan krijg je als antwoordt dat dit niet rechtsgeldig is !

Affijn mijn conclusie is dat we er uiteindelijk financieel met de Km heffing echt niet voordeliger uit komen, maar ik ben het wel met de heren in D'haag het er mee eens dat heffen op gereden Km een eerlijker verhaal is !

MennoW

Forumguru
ik snap niet dat ze het niet zoals in Duitsland doen geen bpm en of wegenbelasting.
maar alle belastingen in de brandstof. geen dure gps systeemen. iedereen die veel rijd betaald veel, een dikkere auto verbruikt meer dus betaald meer. het meest eerlijke lijkt mij en geen spionage achtige gps systeemen in je auto.
maar ja dan komt een liter diesel vast op een euro of 5 en ze zijn veel te bang dat ze van 1000 automobilisten de belastingen mis lopen om dat die de moeite nemen om over de grens te tanken

het zijn gewoon een stelletje mafkezen!

Captain Hook

Forumguru
De enige die hier aan gaan verdienen, zijn de bedrijven die alle spullen gaan leveren! :407:

Die staan al handenwrijvend in de rij om de overheid een poot uit te draaien! En raad eens wie uiteindelijk de rekening betaald? Juist ja, jij en ik! :eek: Alleen al de systemen moet een paar miljard gaan kosten! Dus voordat al het break-even punt bereikt is, moeten er al miljoenen kilometers afgelegd zijn.

Constant

Erelid
Aangezien de privacy is gewaarborgd (kastje registreert alleen de afstand) is achteraf een gespecificeerde rekening niet mogelijk. Dus bewijs maar eens je gelijk als je een spookfactuur hebt ontvangen.

Bakkertje

Forumguru
Schouppe wil de automobilisten in zijn land afrekenen op het aantal kilometers, maar ook op de vervuilingsgraad van de wagens en het tijdstip van het weggebruik.

Ik snap die overheden echt niet. Mensen betalen al per gereden km door de accijns op brandstof. Daarin zit ook versleuteld dat een grote, milieu onvriendelijke auto meer kost simpelweg omdat deze meer verbruiken. Door de mrb gewichtsafhankelijk te maken wordt daar nog een schepje bovenop gedaan. Het is dus allemaal al geregeld.

Dus bewijs maar eens je gelijk als je een spookfactuur hebt ontvangen.

Dat zet me ook aan het denken, ik gok dat er aardig wat extra ambtenaren nodig gaan zijn om het allemaal te controleren / beheren..

Het hele circus rondom de km heffing is enkel en alleen om nog meer geld uit de automobilist te trekken, simpel zat.

Bovenaan Onderaan