KM heffing

Kick

Lid
Een referendum houden over een ingewikkeld onderwerp als dit, is geen goed idee. De meeste mensen denken toch niet verder dan hun eigen portemonnaie. Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en effectiviteit van de KM heffing. Door deskundigen is positief geadviseerd. Eurlings moet nu dan ook gewoon doordrukken en zijn beleid niet laten bepalen door 'de straat'. Als je daar aan begint kun je in dit land nooit meer iets van de grond krijgen dat ook maar enigszins visionair is.

Ik ben niet bang voor invoeringsproblemen. Ze zullen er zeker komen. Maar moet je er daarom niet aan beginnen? Neem de OV-kaart. Ook een project met veel problemen. Maar over een paar jaar lult niemand daar meer over en is iedereen blij met het nieuwe systeem. Zo zal het met de KM heffing ook zijn. Maar ik ben bang dat wij geen politici meer hebben die de ballen hebben zo'n impopulair project er door te drukken.

Constant

Erelid
Eurlings krijgt inmiddels keihard op zijn kop omdat hij de Tweede Kamer negeert door de beslissing bij de ANWB te leggen. De Tweede Kamer vertegenwoordigt iedereen, de ANWB een minderheid.

EdK

Forumguru
leuk verhaaltje Kick, niemand praat ook niet meer over het kwartje van kok ! ???
Maar het heeft niets meer met ballen en politici van doen, maar meer met ik ben minister en ik ga het wiel weer uitvinden !
Meest simpele oplossing voor rekening rijden ??
Alle belastingen accijnsen en heffingen afschaffen op en rond de auto en de KM heffing in de brandstof verwerken !!

hoef je je geen zorgen te maken over schending van persoonlijke gegevens etc en de vervuiler betaald !
Simpel toch ??

Kick

Lid
@EdK. Ja, het kwartje van Kok doet mij ook nog pijn, maar dat lijkt me inmiddels echt een gepasseerd station.

Het verwerken van alle belastingen in de benzineprijs is inderdaad een stuk simpeler maar biedt helaas geen oplossing voor het bereiken van een van de belangrijkste doelstellingen van de KM heffing: het terugdringen van de files. Bovendien verwacht ik ook enige ophef in het land als de benzineprijs 2,20 euro per liter wordt.

Je angst voor schending van persoonlijke gegevens deel ik niet. Als je de Telegraaf moet geloven leven we hier in het Rusland van Stalin. Maar het tegendeel is waar. Nederland is een goed georganiseerde rechtstaat met een betrouwbare overheid.

Constant

Erelid
Ja, daarom zitten de telefoontaps van advocaten in strafdossiers en lagen vandaag vertrouwelijke rechtbankstukken gewoon op straat. Beetje gezond wantrouwen en toezicht op de overheid is heel normaal, beetje kritische houding tegen het vastleggen van onze ritten mag best.

EdK

Forumguru
tsja je maakt al in mijn ogen één foute opmerking !
Als je de Telegraaf mag geloven , wel met aller respect voor de telegraaf lezers maar die krant komt me huis niet in !!

En ophef als de benzine prijs 2,20 wordt ? Wel buiten het feit dat dit toch wel gaat gebeuren vroeg of laat ! heb ik er geen problemen mee als de BPM / brandstof accijnsen / wegenbelasting en weet ik wat voor meer shit word afgeschaft en we dan in die fictieve 2,20 de KM heffing hebben zitten ? Wel dan geen probleem voor mij , maar wel voor het bedrijfsleven ben ik bang !?

En tja hoe betrouwbaar is die overheid nu al ?? Als we de grens overgaan worden we al jaren lang gecontroleerd !
Dus BIG peter jan B en zijn onderdanen weten precies wanneer en hoe laat jij duitsland of belgië in rijdt, maar ook weer inrijdt !
Onder welk verhaal wordt dit weer goed gepraat ??

sitechris

Donateur
Voor alle pro-europese partijen geldt dat Europa alleen 1 is als het hen uitkomt.

In Duitsland, Belgie etc etc betalen ze geen BPM en ook al geen km-heffing. Maw.....knal die BPM bij ons eruit en we lopen weer gelijk met onze buren.

En waar ga je het geld vandaan halen om het gat in de begroting op te lossen?
- Bezuinigen op ambtelijk apparaat in NL
- Minder ontwikkelingsgeld (Dagobert Koenders)
- Minder subsidies verstrekken aan allerlei instellingen en verenigingen.

Met andere woorden, dan komen we een heel eind en hoeft niet altijd de automobilist te bloeden voor verspilzuchtige politici.

LenK

Forumguru
Aan de wegen zelf wordt ook geld genoeg verbrast.

Voorbeelden:
Heel Nederland vol gele 100km bordjes, die vervolgens weer weggehaald worden. Dan wordt de 100km aangegeven op hm paaltjes die dan maar meteen overal vervangen worden door andere. Hoeveel zijn er daan niet van? Miljoenen.
Wegwijzers krijgen een ander uiterlijk. Wordt weer een kwestie van alles vervangen.
Al die overbodige verkeersdrempels en andere ongein zoals de overvloed aan rotondes.
Heel Nederland van andere belijning voorzien.
Allemaal "bakken met geld" die onnodig uitgegeven worden.

Kick

Lid
Het maakt wat los, die KM heffing.

@EdK. Voor de goede orde, ik lees de Telegraaf ook niet. Ik verneem via andere media hoe die krant de KM heffing neerzet.

Die 2,20 per liter lost niks op. Omdat je de benzineprijs niet naar tijd en plaats kunt varieren. M.a.w. je kunt de files er niet mee aanpakken. Ik snap niet dat mensen dit zinloze alternatief steeds blijven noemen.

Al die verhalen over de overheid die ons op allerlei manieren in de gaten houdt en daar stoute dingen mee wil, dat is toch onzin. Er zijn voldoende 'checks and balances' in dit land om misbruik van macht te voorkomen.

Maar ja, een kwart van de Nederlanders denkt ook dat de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep een complot van overheid en de farmaceutische industrie is. Ik merk dan op: de helft van de Nederlanders kan Nederland niet aanwijzen op een wereldkaart. Zou er een verband zijn?

Delight

Actief lid
Het verwerken van alle belastingen in de benzineprijs is inderdaad een stuk simpeler maar biedt helaas geen oplossing voor het bereiken van een van de belangrijkste doelstellingen van de KM heffing: het terugdringen van de files.

Terugdringen van de files door km-heffing?
Dat is je reinste onzin.....iedereen zal toch naar de plek moeten waar hij/zij heen moet en dat is allemaal tegelijk naar het werk!
Of het je nou geld kost of niet....je hebt geen keus!

Captain Hook

Forumguru
Al die verhalen over de overheid die ons op allerlei manieren in de gaten houdt en daar stoute dingen mee wil, dat is toch onzin.
Nee, dat is geen onzin!
Even voor de goede orde, ik ben zelf al jaren werkzaam in de ICT en aanverwante security en ik weet wat mogelijk is (en niet). En welke producten al jaren op de markt zijn en allemaal voorzien zijn van backdoors om diverse wereldwijde instanties toegang te geven tot beveiligde c.q. encrypte gegevens.
Dus nee, het is geen onzin! En ja, er wordt wel degelijk gebruik van gemaakt.

Ik merk dan op: de helft van de Nederlanders kan Nederland niet aanwijzen op een wereldkaart. Zou er een verband zijn?
Dat is hetzelfde kul argument dan wanneer je Nederland WEL zou kunnen aanwijzen.

Net zo als al die mensen die altijd roepen "ik heb niks te verbergen" Tuurlijk, mag ik dan NU je pinkode? :winkie:

Even wat achtergrondinfo:
http://www.bigbrotherwatch.org.uk/home/2009/09/in-case-you-missed-itproject-indect.html
http://www.indect-project.eu/
YouTube- Google's MASTER PLAN!

Kick

Lid
Dat is je reinste onzin.....iedereen zal toch naar de plek moeten waar hij/zij heen moet en dat is allemaal tegelijk naar het werk!

Mensen die ervoor hebben doorgeleerd hebben dit onderzocht. De kilometerheffing zal door extra beprijzing tijdens de spits kunnen leiden tot 15% afname van spitsrijders, dit leidt tot een afname van de files met 50%. Wie ben ik om te zeggen dat dit onzin is? Ik heb er niet voor doorgeleerd, jij wel?

Captain Hook

Forumguru
Je angst voor schending van persoonlijke gegevens deel ik niet. Als je de Telegraaf moet geloven leven we hier in het Rusland van Stalin. Maar het tegendeel is waar. Nederland is een goed georganiseerde rechtstaat met een betrouwbare overheid.
Waar heb jij liggen slapen de afgelopen jaren? :icon_smile_dead:
Nederland is één van de landen waar de burger het meest gevolgd/getraceerd/gedetermineerd is!

En de overheid bewijst keer op keer dat zij NIET te vertrouwen is! Want iedere vier jaar komen er weer nieuwe piepeltjes met hun eigen bekrompend doelstellingkjes en willen die perse er doordrukken.
Van belastingregime tot automobilistje pesten, van milieurakkers tot kleurendove planologen. Laat me niet lachen; betrouwbaar? :bye::bye:

sitechris

Donateur
als de overheid te vertrouwen is, wanneer krijg ik dan het kwartje van Kok terug? Was tijdelijk, beloofde men plechtig.

Captain Hook

Forumguru
Mensen die ervoor hebben doorgeleerd hebben dit onderzocht.
Ja, en?
Ik heb ook doorgeleerd (en doe dat nog steeds).

Een gezegde luidt: "Hoe meer je leert, des te meer je weet, hoe weinig je weet" :945:

Wie ben ik om te zeggen dat dit onzin is? Ik heb er niet voor doorgeleerd, jij wel?
'Question everything'!
De een die doorgeleerd heeft geloof je wel en de ander niet? Alleen maar omdat het in jouw denkbeeld past??? Dat geeft inderdaad aan dat je niet hebt doorgeleerd... ;)

Octavia_II

Actief lid

Precies!

Zag je toch ook toen de brandstof zo duur was.
Iedereen bleef toch ook gewoon naar z'n werk rijden?
Alleen op de vrijetijd ritjes werd bespaard...

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan