Kluger Kuga

Fmoon

Forumguru
Ik heb altijd een setje op voorraad liggen wanneer de auto voor een APK moest. Dan checkte ik altijd even een dag ervoor hoe de wissers eruit zagen. Mijn vader heeft bij Toyota eens meer dan €100,- moeten betalen. Hij liet alles door de dealer doen en dat wisten ze blijkbaar al te goed, laatste keer had ik ze een maandje voor zijn APK vervangen, werd hij gebeld dat het weer tijd was voor nieuwe wissers want ze zagen er niet zo goed meer uit. Toevallig waren wij bij het bedrijf ernaast naar een auto voor mij aan het kijken dus tijdens dat gesprek liepen wij naar de auto toe en vroegen wij of we de wissers eens mochten zien…. Je raad het al “oh sorry wij bellen de verkeerde klant”. Toen is eindelijk het kwartje gevallen bij mijn vader.

Later werden wij door de naam houder van deze dealer zelf gebeld met excuses, deze ken ik toevallig dan weer persoonlijk omdat ik in het verleden bij zijn Landrover vestiging heb samengewerkt.
 

Tees

Donateur
Ik heb om die reden altijd een setje ruitenwissers in de achterbak liggen bij de APK keuring. Één keer hebben ze de wissers voor vervangen en die prijs vond ik dusdanig dat ik dat niet nog eens wou. En sinds ik ruitenwissers achterin heb liggen gebeurt het niet meer...toeval of niet?
 

G.P.

Forumguru
Ik zat zo naar die verbruikcijfers te kijken, en ik snap het niet helemaal.


1708609365554.png

Als je volledig elektrisch rijdt, zou je rond 16 kWh/100 uit moeten komen. Je zit op 4,2, dus ongeveer 25% is elektrisch.
Als je volledig hybride rijdt, zou rond 5 liter per 100 uit moeten komen. Je zit op 2,3, dus ongeveer 45% is hybride.

Hoe doe je de resterende 30% ?
 

Captain Hook

Forumguru
Ik zat zo naar die verbruikcijfers te kijken, en ik snap het niet helemaal.
Dat kan kloppen, dat je het niet helemaal snapt.
Pas vanaf begin dit jaar kon ik het precieze verbruik in kWh aflezen en invoeren bij spritmonitor.
Toen had ik pas een goed werkende Shelly PM in m'n privé laadpaal zitten die ik met HA kan uitlezen.

Dus die paar duizend kilometer daarvoor heb ik geen goede elektra verbruikscijfers van.

BTW: het benzineverbruik is wel vanaf het begin correct ingevoerd.
 

MarcoO2

Forumguru
Overigens doet onze Kluger Kuga het gewoon prima. Verder nog niks te zagen.
Dat is gelukkig het belangrijkst. En die prijzen... daar zie ik op het ford focus forum inderdaad ook genoeg klaagzangen over langskomen. Er is daar daarom zelfs een speciaal topic waarin leden onderling hulp bij klusjes en reparaties kunnen vragen en aanbieden (leuk idee voor hier?), en dat loopt prima.
 

Captain Hook

Forumguru
Zoals bij menige (PH)EV auto was ook bij onze Kluger Kuga de actieradius fors teruggelopen met die lagere buitentemperaturen.

Nu de temperaturen weer 2-cijferig worden is het EV-bereik inmiddels ook weer terug op het beginniveau. Afgelopen weekend en vandaag bijna weer 60km met de bescheiden accu die er in de Kuga zit. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Blijkbaar was het geen incidentele waarde. Afgelopen week nog een keertje: KugaRange73.jpg


En als ik dan zie wat het meestal zo kost om op te laden: :D

Voorbeeld; de nacht van 21 maart opladen tussen 02:00h-04:21h. En dan nog heel eventjes om de auto op te warmen, net ff voor half acht. Dan kan ik met een lekker warme Kluger Kuga vertrekken.
In z'n totaliteit 10,5kWh à 0,25/kWh = 2,63€. En daar heb ik dan 50km woon-werkverkeer mee gereden en de auto voorverwarmd. :thumbsup:

SnSpRaNsNutuSyo6xe6u4Qtp.png
 
Bovenaan Onderaan