Kluger Kuga

Japanese Power

Donateur
Ik vind het wel netjes dat je deze zaken afdekt.

Ik heb net zelf maar even gekeken met in en uitstappen hoe dat bij mijn Enyaq zit. Eerlijk gezegd nog nooit gezien, laat staan aan gestoord. Mijn portieren zitten over het algemeen gesloten.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik stoor me er ook niet aan, want idd, portieren zijn als het goed is, dicht.

Maar ik vond het gewoon consequenter; net alsof er bezuinigd is op een paar simpele afdekkapjes. Want op vele andere plaatsen is het wel netjes afgewerkt met, hetzij meegelakt in de carosseriekleur, hetzij afgedekt met een kunststof dopje/kapje.
 

EdK

Forumguru
Tsja mij boeit het ook niet die kapjes.
Maar goed ik monteer weer mudflaps en regen deflectors, en dat vinden anderen weer onzin of oerlelijk......
Dus Erik lekker doorgaan waar je mee bezig bent, als je het zelf maar leuk en nuttig vind
 

hemi24

Forumguru
Waarom die factor 0,25 bij de berekening van de kosten van het opwarmen? Of geven ze bij Ford het verbruik weer als een gemiddeld vermogen en niet als verbruikte energie?
 

Captain Hook

Forumguru
@hemi24 Zoals @Tees al aangaf; 0,25 = kwart(ier) uur.

Hier zie je de inschakelpiek van de Kluger Kuga:

1700337530524.png


Om ff na achten moest de Jura espresso machine opwarmen.
Daarna vrijwel niks meer.
En ff later begint de Kluger Kuga op te warmen en energie te slurpen. Ik had 'm ingesteld dat het om 08:45h warm moest zijn.
Vlak daarna heb ik nog ff de oven aangezet; voorverwarmen voor de rijsstand.
Ik heb (nog) geen specifieke meetsensor in het circuit van de laadpaal zitten, maar ik heb het totaalverbruik genomen van die periode en het stationaire/sluipverbruik van dat moment in mindering gebracht. Vandaar die 3,4kW.
 

MarcoO2

Forumguru
23 cent voor een warme wagen: heerlijk in de winter. Leuk dat je dat zo kunt berekenen: bij mijn toekomstige Focus wordt dat een stuk lastiger ;)
 

ertromp

Forumguru
Dat zal bij de Focus aanzienlijk meer zijn omdat daar de motor moet lopen en niet zo'n klein kacheltje gevoed hoeft te worden met brandstof.....
 

marco_b

Forumguru
Over afdekkapjes gesproken: zwager heeft een 2022 Kuga PHEV gekocht en blijkt dat daar standaard geen afdekkap bij de motor wordt geleverd. Is dat bij jouw Kuga ook?

IMG_0365.jpeg
 

Captain Hook

Forumguru
@marco_b En hoe zou dat er dan wel uit moeten zien?
BTW: onder de motorkap moest ik pas twee keer zijn; om de ruitenspoeiervloeistof bij te vullen en zelf ff oliepeil te checken.
Is me (nog) niet opgevallen dat er iets zou ontbreken.

Ik zal in de loop v.d. middag ff kijken.

Als ik dit zo lees:
wordt sinds een aantal jaren er geen afdekking meer (mee)geleverd.

[update]
net ff gekeken; er zit geen kunststof afdekkap o.i.d. over het geheel.
 
Laatst bewerkt:

marco_b

Forumguru
Moeten is een groot woord, maar bij de Ford Focus en de T-Roc die ik had zat daar een plastic afdekplaat over. Zag er net wat opgeruimder uit. Bij de Tucson overigens ook geen afdekplaat

IMG_0373.jpeg

begreep dat zo’n cover rond de € 150,00 zou kosten.
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Duur stukkie plastic...
BTW: het schijnt vanaf bepaalde jaartallen voor de diverse auto's gewoon wegbezuinigd te zijn. Dus waarschijnlijk heeft een fabrieksnieuwe Focus het (ook) niet meer.

Ik begreep trouwens dat de Ford dealers dit niet kunnen (willen?) leveren als ik zo de diverse forumreacties in Duitsland en Engeland lees.

En wat, behalve het esthetische, is het voordeel van die kap?
 

JeSko

Forumguru
En wat, behalve het esthetische, is het voordeel van die kap?

Wellicht zal het ietwat schelen in geluid dat tot in de cabine komt, al denk ik dat dat zo minimaal is dat je er eigenlijk heel weinig van zal merken als het überhaupt al merkbaar is. De grootste geluiddemping gebeurt toch door de isolatie aan het schutbord en onder de motorkap zelf. Dit oogt "mechanischer" als je de capeau opent, maar of dat esthetisch minder knap is is subjectief, ikzelf vind zo open nog wel iets hebben en voor de mechanieker is het weer net dat beetje minder werk.
 

Rallye

Forumguru
is puur omdat het mooier lijkt. Dat is dan ook meteen het nadeel als hij er wel op hoort, maar er niet is: het ziet er slordig uit. Bij de Golf nog extra omdat de montagepunten er nog wel gewoon zaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Captain Hook

Forumguru
Dat van die montagepunten is ook wel grappig. Op een duits forum zag ik een opmerking waarbij iemand vond dat de garage nu maar korting moest geven op de onderhoudsbeurt. Het scheelde immers wat tijd als ze er bij moesten; nu hoefde die afdekkap niet verwijderd te worden... :giggle:
 

Canon-Eye

Forumguru
De motorkap is op zichzelf toch al een prima afdekking met esthetische aspecten? :)
Ik zie werkelijk niet in waarom dat dan nóg een keer zou moeten als die klep opengaat. Dat kan alleen maar in de weg zitten voor wie er moet gaan sleutelen.
 

ertromp

Forumguru
De motorafdekking houdt ook al een deel vuil/vocht tegen en ongedierte zoals marters wordt het moeilijker gemaakt en vaak ook een stuk geluidreductie. Misschien voor jou allemaal niet nodig Kanonskogel maar er zitten meer aspecten aan dan alleen esthetisch.
 
Bovenaan Onderaan