Kinderziektes Octavia III?

Wesly

Senior Member
Ja, bij schuin oprijden, klopt.
Maar ben volgens mij de enige die dit bevestigt ;).
Ik ga denk ik niet zomaar wat inspuiten met wat olie (wat voor olie?): lijkt me zo'n bende worden...
Hahaha, gewoon wd40 oid. In mijn werkplaats heb ik ook andere smeermiddelen maar die zijn niet zo in de winkel te koop. Ik zou gewoon even langs de dealer gaan, volgens mij is dit een probleem wat bij iedere auto wel kan voorkomen.
 

Mik19

Lid
Vandaag bij de garage geweest. Boven de 125 km een trillend geluid vanaf de bijrijderskant. Bij de garage herkende de monteur gelijk het euvel. Op de voorruit bij de motorkap zitten aan beide zijden plastickapjes op de ruit. Deze geven de trilling bij bepaalde snelheden. Kapjes voorzien van plaktape en probleem opgelost. De monteur had dit al vaker meegemaakt en nog geen reactie van de fabriek gekregen.
 

MaRco2

Forumguru
Hier ook een paar kinderziektepuntjes/euveltjes ontdekt de laatste dagen:

* Lane Assist Storing, is ook niet in te schakelen
* R.v. portier chroomlijst bovenaan te lang, wijkt iets/zit iets over die van het r.a. portier. Rest nog controleren.
* Plastic bekleding achterste raamstijl binnenkant los

Is een van de eerste NL levering (juni), dus zou kunnen.

Even verzamelen en dan aan de dealer melden met foto's.
 

AdB

Senior Member
Yep, bij mij ook een krakend geluid(je) bij de eerste meters. Hoop dat het met een druppie olie opgelost wordt..
 

MaRco2

Forumguru
Vanavond motoroliepeil na het wassen (en droogmaken incl.motorruimte) even gecontroleerd en ben me rotgeschrokken... stond op het minimum.

Of hij heeft een liter in 4.000 km opgeslobberd of in 1.500 km als er bij het klaarmaken wel naar gekeken is. Ik zal nog wel even zoeken of open een nieuw topic.

Ben dit niet gewend. Outlander deed ook bij 190.000 km 1:23.000 km!
 

CoesDoes

Forumguru
Vanavond motoroliepeil na het wassen (en droogmaken incl.motorruimte) even gecontroleerd en ben me rotgeschrokken... stond op het minimum.

Of hij heeft een liter in 4.000 km opgeslobberd of in 1.500 km als er bij het klaarmaken wel naar gekeken is...

Volgens mij is wat olieverbruik normaal bij een nieuwe motor, alles moet een beetje inslijten en alle "gaatjes en kiertjes" moeten met olie gevuld worden.
(Daarnaast kan peilen met warme motor voor een lagere peil dan bij een koude motor zorgen omdat er nog olie in de motor zelf zit).
 

MaRco2

Forumguru
I know. Hopelijk blijft het hierbij.:)

Stond al een paar uur stil. Doorgaans is het na 5 minuten al teruggelopen, zeker als het warm /vloeibaar is.

Voor hetzelfde geld had ik over 1,5 week voor de vakantietrip pas gekeken (kan soms zomaar 2.000 km of meer zijn in deze tijd)!
 

CDK

Forumguru
enig verbruik van olie is idd normaal bij een nieuwe auto, vooral bij TSI EN TDI motoren, na de inrij periode van pakweg 3000km zou het olie én brandstof verbruik lager moeten worden, mijn vorige S2 2.0TDI verbruikte in de 1e 4000km ook een dikke liter, daarna nooit meer bij hoeven vullen tussen de beurten, bij mijn huidige FSI motor staat het oliepijl na 18000km nog keurig in het midden.

Greetz Corné
 

ertromp

Forumguru
Nee, oliedruk blijkbaar goed. Geen idee of er een peilindicatiemogelijkheid is.
Moet er wel inzitten:
If the warning icons
s007SK
and
a008SR
are lit, the engine oil level is too low.

The following message is shown in the information cluster display.

s287SK

Oil level: top up oil!
s286SK

TOP UP OIL
 

AdB

Senior Member
Heb toch maar even voor de zekerheid het oliepeil gecontroleerd. Mijn auto heeft inmiddels 6000 km gereden waarvan een flink aantal met de caravan er achter. Oliepeil was prima. Klopt ook wat Corné schrijft: een nieuwe auto verbruikt zeker in het begin vaak wat meer olie en dus kan het geen kwaad dit extra goed in de gaten te houden en niet alleen te vertrouwen op de controlelampjes. :)
 

cDree

Lid
Benzinemotoren VW 504 00
(inhoud l) 4,0

1,2 l/63 kW TSI
1,2 l/77 kW TSI
1,4 l/103 kW TSI
1,8 l/132 kW TSI 5,2

Dieselmotoren VW 507 00
(inoud l) 4,6

1,6 l/77 kW TDI
2,0 l/110 kW TDI
 
Bovenaan Onderaan