Kinderziektes Octavia III?

Dennis Nijholt

Forumguru
hmmzz daar heeft de Citigo ook last van, als het regent beginnen de ruiten te beslaan, moet dan met de airco aan rijden om het beslaan tegen te gaan, is dit een euvel waar ik even mee naar de garage moet gaan ?
 
Helaas... Airco staat altijd aan. Beslagen ramen werden pas schoon toen ik blower vol op de voorruit liet blazen met warme lucht. 5 minuten nadat ik deze uit had gezet, airco op de auto-stand, kwam het condens weer terug.
 

ertromp

Forumguru
Hrrm, gisteren vertrokken van huis toen het droog was. Onderweg een flinke bui en vervolgens begint de voorruit te beslaan, vooral voor de bijrijder. Zou dat het probleem met de isolatie kunnen zijn?
Ik zou het zeker in de gaten houden en mocht het blijven dan refereren aan de terugroepactie 70E9
 

jelleg

Lid
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt, bij PON zelf. De 2.0 TDI Octavia die ik mee had, reed heerlijk, maar bevatte ook afwerking problemen met de raamlijsten. Stelde me wel wat teleur. Hopelijk zijn die problemen er binnenkort uit.
 

Bijlagen

  • 2013-06-29 14.13.50k.jpg
    2013-06-29 14.13.50k.jpg
    526,9 KB · Weergaven: 350
  • 2013-06-29 14.14.32k.jpg
    2013-06-29 14.14.32k.jpg
    351,1 KB · Weergaven: 350
  • 2013-06-29 14.16.07k.jpg
    2013-06-29 14.16.07k.jpg
    283 KB · Weergaven: 342

CDK

Forumguru
die problemen zijn idd erkend door PON / Skoda en zouden verholpen moeten zijn, maar er is idd een serie van de band gerold met dit probleem en wat ik er van begrepen heb zijn deze probleem gevallen door de dealers voor aflevering aan de klant opgelost.

greetz Corné
 

andrehj

Forumguru
Daar heeft toch iedere auto last van? Regenbui en airco uit is beslagen ramen.... Volens mij idd een kwestie van de airco aanzetten.
Wij rijden zelden met de airco aan, en hebben ook bij regen nooit beslagen ramen (tropische regenbuien uitgezonderd).
Dit geldt dus voor een S2 en een Renault Twingo.
 

CDK

Forumguru
mijn S2 heeft het niet, VW Polo 2011 van m'n vrouw heeft het wel en de Fabia 2 van een maatje van me is helemaal een ramp, ook bij geparkeerd staan in de regen is dan alles beslagen vanbinnen, het komt dus vaker voor bij diverse typen auto's....

greetz Corné
 
Ik rijd nu een Fiat Punto Grande EVO (voorloop auto). Wat een drama, als het regent en ik stap de auto in zijn binnenwissers geen overbodige luxe.... Niet normaal, wat een vocht....
 

Joske

Forumguru
Ik rijd nu een Fiat Punto Grande EVO (voorloop auto). Wat een drama, als het regent en ik stap de auto in zijn binnenwissers geen overbodige luxe.... Niet normaal, wat een vocht....
en een ijskrabber voor de ramen binnen in de winter dan ook zeker? :D

(al meegemaakt met de Fabia 1..)
 
Haha idd Joske.... De ramen zijn dan idd bevroren. Na het krabben van de buitenkant moet ik nog zeker 10 min wachten voordat ik naar buiten kan kijken. Bevroren en klets nat. Toestanden...
 

Joske

Forumguru
Mijn collega had het ook steeds met zijn mitsubishi colt van 15 jaar oud.. vroeg me 's morgens altijd af waarom ie nu in hemelsnaam de ontdooiings spray meenam IN de auto :D. Waarna ie kuchend en hoestend naar buiten spurtte en de deuren liet open staan :D
 

Thorgal

Forumguru
Ik rijd nu een Fiat Punto Grande EVO (voorloop auto). Wat een drama, als het regent en ik stap de auto in zijn binnenwissers geen overbodige luxe.... Niet normaal, wat een vocht....

Dan hoop ik echt voor je dat er geen verdere uitloop is... en dat het niet te veel gaat regenen
Ik rij nog steeds in mijn passat wat nog steeds geen straf is (al kijk ik wel uit naar de Octavia)
 

MeneerB

Forumguru
Ik weet niet of dit een kinderziekte is of dat het één van die fameuze "product eigenschappen" is.
Maar het valt me op dat als de spiegels inklappen , de rechter verder inklapt dan de linker.

Iemand dit ook opgevallen?
 

TedVlemmings

Forumguru
Wellicht is dit omdat er rechts vaak minder ruimte beschikbaar is, aangezien de bestuurder over het algemeen aan de eigen kant meer ruimte over laat om in en uit te stappen? Of zit er een bepaalde gedachte aan dat langs de weg parkeren vaker met de passagierskant naar de weg gebeurd, waardoor de spiegel dus bij meer naar binnen klappen minder hinderd voor passerend verkeer? Heb verder geen idee hoor en volgens mij heeft ieder zo z'n eigen parkeer maniertjes waardoor het dus eigenlijk niet uit zou moeten kunnen maken hoever de ene spiegel naar binnen gaat en hoever de andere.
 

TedVlemmings

Forumguru
Ik heb trouwens in vrijwel geen enkele auto zo'n enorme problemen gehad met beslagen ramen. Airco verhelpt dit meestal wel, echter kan het natuurlijk zijn dat je vochtfreter (interieurfilter heet dat dacht ik?) in de airco niet meer helemaal lekker is ofzo? Optie is om een losse vochtfreter te plaatsen maar dat zal ik zelf nooit doen :)
 
Bovenaan Onderaan