Kinderziektes Octavia III?

derf

Senior Member
Wij hebben de auto dinsdag jl opgehaald. Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat een van de lichten in de bagageruimte het niet doet. Ik zal dat even bij de dealer melden.
 

derf

Senior Member
Inmiddels opgelost. Ik heb het lampje eruit gewipt en toen bleek dat de stekker er niet eens inzat. Een kleinigheid maar wel slordig dat dit af fabriek gebeurd. Ik denk althans dat de dealer niet aan deze lichten zit te knoeien
 

Michel

Forumguru
Blijkbaar is de kwaliteitscontrole niet helemaal optimaal. Bij mijn Superb, die alweer een tijdje op de markt is, heeft men in de fabriek over het hoofd gezien dat één van de lampjes van de kentekenverlichting niet goed was geplaatst. Gevolg: pas na 18.000 km kreeg ik steeds de melding dat de verlichting moest worden gecontroleerd.

De verlichting werkte op het eerste gezicht gewoon al scheen één lampje iets donkerder. Bij een verdere controle, want het zat me toch niet lekker, hoorde ik in de buurt van de verlichting een bromtoon. Toch maar even gekeken: de lamp zat niet goed ingeklemd in de houder... En zo'n lampje springt echt niet zomaar door trillingen of hobbels uit de houder.
 

Greggy

Actief lid
Mijn O3 Combi kraakt bij het rustig op- en afrijden van wat hogere drempels. De koets tordeert dan een beetje en ik denk dat de deurrubbers het krakende geluid veroorzaken. Anderen met dit 'probleem'?
 

paulus474

Senior Member
Mijn O3 Combi kraakt bij het rustig op- en afrijden van wat hogere drempels. De koets tordeert dan een beetje en ik denk dat de deurrubbers het krakende geluid veroorzaken. Anderen met dit 'probleem'?
Yep!
Deuren kraken ook bij het (volledig) openen...
 

Mik19

Lid
Ja zie het. Internet traag hier. Ben er wel achter dat het dashboardkastje de oorzaak van de rammel is.
 

MeneerB

Forumguru
Net terug na 2 weken ardeche.
Wat me opviel bij de slechte lokale franse wegen waren de relatief harde stoot geluiden vanuit het onderstel.
Het lijkt wel of de draagarm rubbers speling hebben. Reed wel met hard opgepompte banden. Terug in Nederland de banden weer op normale druk gebracht. Ik hou het even in de gaten.
Iemand ook deze ervaring?

Twee andere issue's met de radio Bolero:
1: Flac bestanden worden niet weergegeven. (zou volgens de gebruiksaanwijzing moeten kunnen)
2: De Album foto's die in de MP3 tag zitten worden niet altijd weergegeven. Dit kan als de album foto in de ID tag met z.g. "progressive scan" is gecomprimeerd of als deze groter is dan 500x500 pixels. (zou moeten kunnen)

Verder probleemloze en zeer aangename kilometers gehad.
 

Wesly

Senior Member
Sorry, vergat te melden dat het 'euvel' zich voordoet bij het schuin oprijden van de drempels. Iemand opgevallen?
Heb dit ook gehad met mijn huidige Renault. Toen waren het de scharnieren van de achterklep. Gewoon even inspuiten met wat olie en het probleem was verholpen.

Wat overigens nog veel erger is is als je een panoramisch dak hebt in de winter. Dat kraakt echt verschrikkelijk, heb ik ook in mijn nog huidige auto maar daarom wilde ik in de O3 absoluut geen pano dak meer hebben.
 

paulus474

Senior Member
Sorry, vergat te melden dat het 'euvel' zich voordoet bij het schuin oprijden van de drempels. Iemand opgevallen?
Ja, bij schuin oprijden, klopt.
Maar ben volgens mij de enige die dit bevestigt ;).
Ik ga denk ik niet zomaar wat inspuiten met wat olie (wat voor olie?): lijkt me zo'n bende worden...
 
Bovenaan Onderaan