Karoq Vragen & Weetjes

Adrie123

Nieuw lid
Ik heb een vraagje over de led-koplampen. Ik heb begrepen dat bij een defect de complete led-module, bestaande uit verschillende led’s die samen het licht voor de koplamp geven, moet worden vervangen. Is dit zelf te doen? Wat zou zo’n module kosten?
 

Adibo

Actief lid
Ook handig om te weten dat standaard optie middenarmsteun achter niet meer standaard is. Die is eigenlijk nooit standaard geweest terwijl dat eerst wel in de brochure stond. Zie mail mijn dealer.

*********
Helaas moet ik bevestigen dat de middenarmsteun achter inderdaad niet standaard op de Karoq aanwezig is. Daarnaast geven ze de volgende punten aan:

Hieronder een korte samenvatting van de wijzigingen:

  • Safety pakket uitgesteld op Reguliere en Business uitvoeringen
  • Middenarmsteun achter geen onderdeel van de standaarduitrusting
  • Voetnoot toegevoegd Regulier & Business: (Half-) Lederen bekleding niet mogelijk in combinatie met Sport pakket
  • Voetnoot toegevoegd Regulier: Panoramadak verplicht met regensensor
  • Voetnoot toegevoegd Regulier: DAB verplicht in combinatie met Radio Bolero ofNavigatiesysteem Amundsen/Columbus
  • Voetnoot toegevoegd Regulier: Achteruitrijcamera verplicht in combinatie met Radio Bolero of Navigatiesysteem Amundsen/Columbus
  • Voetnoot toegevoegd Regulier & Business: Neerklapbare rugleuning van de passagiersstoel niet mogelijk in combinatie met Kinder pakket
  • Voetnoot toegevoegd Regulier & Business: Bagage pakket niet mogelijk in combinatie met Panoramadak


Meeroptie VarioFlex geeft hem wel de mogelijkheid om de middelste stoel om te klappen en gebruiken als middenarmsteun.

Deze heeft echter wel een meerprijs van € 400,-.


Met vriendelijke groet,

*********
 
Laatst bewerkt:

HeHa

Lid
Ik laat me "verrassen" bij de aflevering over plm. 4 weken, volgens de prijslijst per 01-01-2018 zou de Middenarmsteun achter er vanaf de Karoq Business Ambition aanwezig moeten zijn, tijdens de bestelling op 29-01-2018 van de Karoq Style Business is hier geen melding van gemaakt door de verkoper.
 

Adibo

Actief lid
Ik laat me "verrassen" bij de aflevering over plm. 4 weken, volgens de prijslijst per 01-01-2018 zou de Middenarmsteun achter er vanaf de Karoq Business Ambition aanwezig moeten zijn, tijdens de bestelling op 29-01-2018 van de Karoq Style Business is hier geen melding van gemaakt door de verkoper.

Ik heb de melding ook niet gehad, werd getriggerd door de opmerking van een mede forumlid. Vandaar ook de mail naar de dealer. Dealer verschuilt zich achter deze:

******
Begrijp je gedachte, helaas is het zo dat in dezelfde prijslijst op de achterkant deze tekst gemeld wordt:

Afhankelijk van de gemiddelde CO2-uitstoot per kilometer, zoals vastgelegd in de Europese typegoedkeuring geldt een korting of een toeslag op de BPM. Deze zijn in deze prijslijst reeds verrekend. Het BPM-bedrag wordt wettelijk bepaald op het moment van aanvraag van het kenteken en is gebaseerd op de op dat moment geldende gemiddelde CO2-uitstoot per kilometer. De BPM-bedragen in deze prijslijst zijn gebaseerd op de actuele gemiddelde CO2-uitstoot. Alle vermelde consumentenadviesprijzen zijn verkoopprijzen inclusief, btw, bpm, rijklaarmaakkosten, recyclingbijdrage en leges.

Hoewel de informatie permanent zo accuraat en actueel mogelijk wordt weergegeven zijn wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen of andere informatie te allen tijde voorbehouden. De importeur behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in prijzen en/of uitvoeringen door te voeren. Getoonde afbeeldingen kunnen meeruitvoeringen bevatten die tegen meerprijs leverbaar zijn. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op hetgeen eerder is gepubliceerd. Aan de inhoud van deze prijslijst kunnen geen rechten worden ontleend. Hiermee komen alle voorgaande prijslijsten van de ŠKODA KAROQ Business te vervallen. Gehele of gedeeltelijke nadruk in welke vorm dan ook is zonder schriftelijke toestemming van de importeur niet toegestaan.

Wij worden hierdoor net zo verrast als jou. Natuurlijk vinden we het heel vervelend dat de middenarmsteun niet in zit terwijl dit in eerste instantie wel vermeld werd, maar bovenstaande sluit helaas uit dat we nergens aanspraak op kunnen maken.

******

Betekent eigenlijk dat ze gehele standaard optielijst kunnen laten vervallen en dan bovenste aangeven...
 

Adibo

Actief lid
Net gebeld door de dealer en door de leasemaatschappij. Helaas, zo zit het nou eenmaal in elkaar. Dit ga je niet winnen van ze. Al cancel je de bestelling, ze lachen je uit! Zo brutaal zijn ze op dit moment en het is voornamelijk VAG!

Bij Renault zou je nog verschil van weggevallen optie in geld terugkrijgen maar bij VAG kan het zelfs duurder worden :sterretjes:

Dit kreeg in net te horen...
 
Laatst bewerkt:

Jrtt

Forumguru
Welk type heb je bekeken? Ik vind het interieur van de Renaults zo niet mijn ding :nono:
 

CharlesTucker

Forumguru
Tsja, vervelend inderdaad, maar de ervaring leert dat ze er wel mee weg komen (zie de verkoopcijfers), het zal dus wel een weloverwogen beslissing zijn die het meest winstgevend is. Ik moet zeggen dat de hele manier van zakendoen door VAG en PON (voor zover ik begrijp vanuit de media, en zeker ook dit forum) mij behoorlijk tegen staat. Maar ja, ze maken wel de auto's die beter dan anderen matchen met wat ik van een auto wil en verwacht. En om dan om principiele redenen over te stappen naar Renault of Peugeot vind ik dan ook weer een stap te ver. En de dealer waar ik regelmatig kom is best OK, de minimale ervaring bij 2 andere VAG dealers was ook prima.
 

Adibo

Actief lid
Welk type heb je bekeken? Ik vind het interieur van de Renaults zo niet mijn ding :nono:

Renault Megane Estate 205 GT. Alle mogelijke opties aangevinkt! Echter vond ik de auto te stug alhoewel mijn zoontje meteen verkocht was :)

15620197-3.jpg
 

wakkie

Senior Member
@Pendragon. De Karoq staat bij mij ook hoog op mijn lijst. Omdat ik een hond heb, opteer ik in eerste instantie voor de varioflex achterstoelen met oprolbare bagage afdekking. Nu heb ik ergens gelezen, maar nog niet op een foto/film gezien, dat de vaste hoedenplank - bij een vaste achterbank- opgeborgen kan worden aan/tegen de achterbank. Heb je daar een demonstratie over gekregen of heeft de verkoper hier iets over verteld? Als dit zo is, dan hoef ik de varioflex stoelen niet. Ben zelf nog niet gaan kijken bij een Skoda-dealer omdat ik voorlopig nog niet tot aanschaf van nieuwe auto over ga. Zal eind dit jaar, begin volgend jaar worden.
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon. De Karoq staat bij mij ook hoog op mijn lijst. Omdat ik een hond heb, opteer ik in eerste instantie voor de varioflex achterstoelen met oprolbare bagage afdekking. Nu heb ik ergens gelezen, maar nog niet op een foto/film gezien, dat de vaste hoedenplank - bij een vaste achterbank- opgeborgen kan worden aan/tegen de achterbank. Heb je daar een demonstratie over gekregen of heeft de verkoper hier iets over verteld? Als dit zo is, dan hoef ik de varioflex stoelen niet. Ben zelf nog niet gaan kijken bij een Skoda-dealer omdat ik voorlopig nog niet tot aanschaf van nieuwe auto over ga. Zal eind dit jaar, begin volgend jaar worden.
Bij de varioflex heb je geen vaste hoedenplank, maar een rollo (noem je dat zo?). Ik heb niet gezien dat de vaste hoedenplank tegen de achterbank aan kan, maar eraf wel, net als altijd.
 

wakkie

Senior Member
Bij de varioflex heb je geen vaste hoedenplank, maar een rollo (noem je dat zo?). Ik heb niet gezien dat de vaste hoedenplank tegen de achterbank aan kan, maar eraf wel, net als altijd.

Dat klopt. Bij de varioflex heb je een “rollo”. Heb ik mijn laatste vier auto’s gehad (met vaste achterbank). Is super handig. Daarom verbaast het mij dat Skoda dit systeem ook niet toepast op een auto zonder varioflex. Zal het hier t.z.t. eens met de dealer over hebben en YouTube nog eens afspeuren. In ieder geval bedankt voor je reactie en succes met je Karoq.
 

Pendragon

Forumguru
Dat klopt. Bij de varioflex heb je een “rollo”. Heb ik mijn laatste vier auto’s gehad (met vaste achterbank). Is super handig. Daarom verbaast het mij dat Skoda dit systeem ook niet toepast op een auto zonder varioflex. Zal het hier t.z.t. eens met de dealer over hebben en YouTube nog eens afspeuren. In ieder geval bedankt voor je reactie en succes met je Karoq.
Ik vind een plank persoonlijk wel mooier/beter. Het dempt namelijk ook geluid uit de bagageruimte. Je hebt geen last van de plank omdat deze netjes omhoog gaat parallel aan het raam. De rollo gast steak langs de klep en ik ben bang dat het snel gaat rafelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan