Karoq Vragen & Weetjes

EdK

Forumguru
Enne als ze over geld beginnen dan even tegenin gaan !!
Is voor hun echt peunuts aan werk en word waarschijnlijk gewoon door de poetser uitgevoerd
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt
Welke veiligheids /comfort systemen zitten standaard in het Ambition DSG instap model ?

Front Assist

Blind Spot Detection

Adaptive Cruise Control

Travic Jam Assist

Rear Traffic Alert

Lane Assist

Park Assist

Travel Assist

Trailer Assist
 
Laatst bewerkt:
Als ik in de prijslijst kijk, zie ik dat Front Assist standaard is, en Adaptive Cruise control een optie is op de Ambition, evenals Driver Activity Assistant en Travel Assist.
Over alle andere hulpmiddelen kan ik niks vinden in de prijslijst.

komt bijvoorbeeld de Trailer Assist als je de achteruitrij camera en de Trekhaak als optie besteld ?

Voor Traffic Jam Assist is de Front Assist en de optionele ACC een voorwaarde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

wakkie

Senior Member
Bij de varioflex achterstoelen zie je -als via de kofferbak kijkt- de tekentjes op de onderzijde van de stoelen staan. Het lijkt of het niet afgewerkt is. Er zit geen opstaande rand aan de kofferbakmat die dit zou kunnen verbergen. Zie brochure pagina 18/19. Ziet er mij ogen niet uit.
Nu heb ik een Hongaarse test gezien waar dit wel afgewerkt is middels een opstaande rand. Vanaf 4.30min. kun je dit zien.

Zou dit per land verschillen? Dealer gaf in mijn ogen een "kul" uitleg. Dit kon niet in verband de rondingen aan de voorzijde van de wielkastbekleding. Lijkt mij niet zo moeilijk om hier ook een opstaande rand aan de mat te bevestigen maar heb het in de demo modellen nog niet gezien.

Heeft er iemand hierover ook al eens een vraag gesteld bij een dealer?
 

Frankie

Actief lid
Hoi,

ik zit in de laatste fase van het bestellen van een Karoq. Nu laat het budget maar enkele opties toe (config nu rond 42K), hieronder helaas geen lederen bekleding. Wel wil ik de interieur afwerking met ivory (kunst-)stof erin, anders vind ik het té donker allemaal. Als iemand nog foto's weet te vinden (heb kort gezocht op internet en foto's op https://www.autocar.co.uk/car-review/skoda/karoq gevonden), dan houd ik me aanbevolen!!
Graag zou ik een auto met die bekleding toch eerst nog eens bekijken, maar onze lokale dealerbedrijf (beslaat heel zuid Limburg) geeft aan geen auto auto te hebben met die bekleding. Vind het jammer dat leer alleen kan icm varioflex.
Wat ik uit foto's niet goed kan zien is of de normale achterbank met stoffen bekleding ook een midden-armsteun heeft. Kan iemand dit bevestigen?

Weet iemand trouwens wat de virtual cockpit in de Karoq gaat kosten en of er inderdaad maar zo weinig beschikbaar zijn in Nederland? Weet niet of ik er heel veel langer voor wil wachten en dan de onbekende prijs natuurlijk nog.

Hoor het graag!

Groeten, Frank
 

Frankie

Actief lid
Hey,

Ik zag het ja! Dank je!
Hopelijk komen er niet binnenkort Tech-paketten met leer oid voor een spotprijs ;)

Groet, Frank
 
Heb ik mijn configuratie doorgegeven, blijkt dat op de Karoq Ambition de optie Travel Assist niet te bestellen zijn. Dat betekend dus geen frontcamera helaas, dus ook geen Lane Assist mogelijkheid meer vrees ik.
 

wakkie

Senior Member
@Frankie
Weet iemand trouwens wat de virtual cockpit in de Karoq gaat kosten en of er inderdaad maar zo weinig beschikbaar zijn in Nederland? Weet niet of ik er heel veel langer voor wil wachten en dan de onbekende prijs natuurlijk nog.

Bij de Seat Ateca kun je hem als optie bestellen voor € 400,00. Dit is ook wat dezelfde dealer in Zuid Limburg inschat voor de Karoq.
 

Frankie

Actief lid
Hoi,

Ik heb de vraag via de chat op de Skoda website gesteld. "Lisa" heeft me hierbij 'geholpen'. Ze zou mijn vragen intern uitzetten en ik zou reactie krijgen van de Customer Service. Een dag later mailde een dame van Customer Service en adviseerde mij me te wenden tot de SEAT(!?!) dealer zodat deze mee kon kijken in mijn auto (die ik nog niet heb (besteld)) en alle technische vragen kon beantwoorden. Er was zelfs een link waarmee ik de dichts bijzijnde SEAT dealer zou kunnen vinden :bloemen:
Mail daarna heeft me wel geleerd dat Virtual cockpit voor de Karoq pas vanaf juli te bestellen zal zijn.. Daar kan ik helaas niet op wachten.
Weet trouwens iemand met zekerheid of de ACC ook vanuit stilstand functioneert nadat je b.v. bij een verkeerslicht achter iemand bent gestopt?

Groeten, Frank
 

tha a

Senior Member
Weet trouwens iemand met zekerheid of de ACC ook vanuit stilstand functioneert nadat je b.v. bij een verkeerslicht achter iemand bent gestopt?

Groeten, Frank

Ja dat doet ie voor 3 seconden. Na die 3 seconden moet je ff de hendel aantikken of licht t gas induwen.
 
Bovenaan Onderaan