Karoq Vragen & Weetjes

VanRoyal

Forumguru
Dat zou wel een beetje bagger zijn. Begrijp ook niet de afwezigheid van lane-assist hier invloed op heeft op dit gedrag. Zal de dealer nog maar eens bellen hierover.
Ik heb een Kodiaq met ACC en DSG, maar zonder lane assist en als ik tot stilstand kom kan ik hem weer activeren met de hendel (en misschien zelfs door gas te geven) en dan gaat hij weer netjes rijden.
 
Binnenkort zal de Aldi en/of Lidl weer met jaarlijkse dakdrager actie komen. Nu begrijp dat deze eenvoudig op de Octavia station pakken, weet iemand of deze ook op de Karoq gaan passen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Karoq is volgens mij nieuw geïntroduceerd na de datum waarop dit verplicht mogelijk moet zijn.
Dus de werkplaats moet dat gewoon kunnen en de VCDS- en VCP-jongens kunnen het vanzelfsprekend ook, als je daar toch bent.
 

StefanLK

Senior Member
Daar zou ik even heel goed over nadenken omdat je met het varioflexsysteem aardig wat beenruimte inlevert op de 2e zitrij.
Enig idee hoeveel “aardig” wat ruimte inleveren is?
Ik rij zelf de Kodiaq nu een jaar, heb vandaag een Karoq voor mijn betere helft besteld.
Gisteren heb ik tijdens de eerste onderhoudsbeurt van de Kodiaq de hele dag een Karoq mee gekregen als vervangende auto en daar zat dus de leren bekleding ICC VarioFlex in.
Los van dat ik het leer irritant vond kraken en veel te warm vond aan de bips viel het mij op dat de beenruimte t.o.v. de Kodiaq erg mager vond, ook de kofferruimte scheelde enorm (terwijl hij maar 30cm korter is, toch?).
Nu gaf ik de Vario stoelen de schuld, ben benieuwd hoeveel dat nou echt scheelt want de verkoper wist het niet (die dacht dat het niet uitmaakte).
 

hemi24

Forumguru
Ongeveer 7cm ruimte wat je verliest op de hoogte voor je knieën.
Klinkt weinig, maar dat is een wereld van verschil tussen klem zitten en vrij kunnen bewegen...

Bij mijn Karoq heeft de dealer bij aflevering de verlichting zodanig geprogrammeerd dat de achterlichten altijd branden in combinatie met dagrijverlichting.

Volgens mij heeft jedealer niks geprogrammeerd en is dit tegenwoordig gewoon standaard conform EU-richtlijn, voor nieuw uitgebrachte modellen
 

CDK

Forumguru
Ik had bij Ames Dordrecht ook een verkoper die bij hoog en laag beweerde dat er geen verschil in zat. Inschatting is 10cm verschil tussen vast en varioflex.

Zo blijft PON / Skoda NL bij de Kodiaq ook bij hoog en bij laag volhouden dat er geen verschil in beenruimte is bij de 5 en de 7 zitter achter de voorstoelen :deuk: Saillant detail is dat ik in de 5 zitter wél achterin kan zitten en in de 7 zitter niet ;)
 

Chicoo

Nieuw lid
Toen ik bij de dealer was om naar de Karoq te kijken vertelde de verkoper uit zichzelf dat de ruimte achterin met de varioflex stoelen kleiner is.
Maar hij had geen idee wat de koffiemachine optie was:D.
 
Bovenaan Onderaan