Karoq Vragen & Weetjes

wakkie

Senior Member
Thuis, als de hond mee moet.
In de auto, als de hond thuisblijft.

Maar het is wel een gedoe - een rollo is veel makkelijker...

Juist! Het is een gedoe. Nu ligt mijn rollo onder de afdekbodem in een daarvoor bestemde uitsparing netjes opgeborgen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ja, maar die uitsparing onder de afdekbodem zit er altijd - anders gezegd, da's weer loze ruimte en die zou ik liever bij de totale kofferruimte getrokken hebben in plaats van de vrije hoogte c.q. diepte te beperken.
 

wakkie

Senior Member
Ja, maar die uitsparing onder de afdekbodem zit er altijd - anders gezegd, da's weer loze ruimte en die zou ik liever bij de totale kofferruimte getrokken hebben in plaats van de vrije hoogte c.q. diepte te beperken.

Dit is speciaal gemaakt om de rollo in op te bergen. Heeft niets met loze ruimte te maken. De rollo ligt over de thuiskomer in twee uitsparingen waarin de uiteinden van de rollo in passen. Je verliest niets aan ruimte.
 

wakkie

Senior Member
Je spreekt jezelf tegen @wakkie als er geen uitsparing was geweest had de bodem van de kofferbak lager gekunt. Dat zou weer ruimte in de kofferbak opleveren zoals @Canon-Eye bedoeld.

Het is dat ik het niet kan uittekenen. De thuiskomer ligt in een kuip. Diagonaal over de deze piepschuimen kuip is aan twee zijden een uitsparing gemaakt waarin de uiteinden van de rollo passen. De rollo ligt geheel vlak over het reservewiel waardoor je geen ruimte verlies hebt. Het reservewiel ligt dieper dan de kuip is. Je hebt gelijk dat de bodem van de kofferbak lager had gekund als er geen reservewiel in had gelegen.
 

wakkie

Senior Member
Ik wil alleen maar aangeven dat ik persoonlijk een rollo gebruiksvriendelijker vind dan een vaste plank. En of je bij het opbergen ervan ruimteverlies hebt of er een lager bodem toepasbaar is, dat boeit me helemaal niet.
 

Jrtt

Forumguru
@wakkie heb zojuist even gekeken. Ik zie zo geen plek waar je de hoedeplank achter kan steken of vast kan zetten. Wellicht op de achterbank ;)
 

wakkie

Senior Member
@wakkie heb zojuist even gekeken. Ik zie zo geen plek waar je de hoedeplank achter kan steken of vast kan zetten. Wellicht op de achterbank ;)

Bedankt voor je antwoord. Kan natuurlijk per land anders zijn, daar ik meen het toch ergens gezien te hebben dat de hoedenplank aan de achterzijde van de bank werd bevestigd. Wat me wel opviel dat deze uitvoering niet voorzien was van sjorogen. Heeft het een met het ander misschien met elkaar te maken? Zo zie je ook dat bij de varioflex stoelen waar in de bagage ruimte geen sjorogen zitten er aan de mat een opstaande rand bevestigd is. Dan zie je de instructie-tekens op de stoelen niet. Uitvoeringen met sjorogen hebben deze rand niet.
Maar goed, voorlopig ben ik nog niet in de race voor een Karoq. Misschien zijn tegen die tijd wel weer dingen veranderd, bijvoorbeeld toch een rollo bij een vaste achterbank. Zo krijgt de achterbank bijvoorbeeld (weer) een middenarmsteun.
 

Pendragon

Forumguru
Weetje, mocht het nog niet voorbij zijn gekomen: als je 19" velgen besteld krijg je kunststof randjes rond de wielkasten. Bij kleinere maten niet. Waarom? Geen idee.
 
Bovenaan Onderaan