Karoq Vragen & Weetjes

MartinSkoda

Nieuw lid
De achteruitrijcamera heeft geen "meesturende" lijnen, zoals sommige andere merken wel hebben. De voorste sensoren hebben het wel. Heb ik iets niet goed ingesteld staan of hoort dat bij de Karoq?
 

Pendragon

Forumguru
Bij ons ging het ook over de nieuwe regels en wetgeving en zelfs dat de prijs daardoor nog zou stijgen. Een andere brief vanuit skoda sprak dit weer tegen voor auto's die nu nog besteld werden, dus hopelijk geen gekke verrassingen meer. Allemaal geld gezeur, waarbij de wetgeving uiteraard zegt dat het om het milieu gaat... Tuurlijk....
 

Sk_Hans

Forumguru
De achteruitrijcamera heeft geen "meesturende" lijnen, zoals sommige andere merken wel hebben. De voorste sensoren hebben het wel. Heb ik iets niet goed ingesteld staan of hoort dat bij de Karoq?
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit. Bij deze zaak kun je het later in laten bouwen en geven ze aan dat meedraaiende lijnen extra kosten.
https://www.autopar.nl/achteruitrijcamera-skoda-kodiaq
Maar dan vraag ik me af of ze daar iets extra's voor moeten doen of dat het alleen 100 euro is voor het activeren van een standaard optie.
 

Sab84

Nieuw lid
Het model2019 wordt ongeveer € 350 duurder, vanwege enkele “extra’s” die dan standaard op bijv. de Style zitten (middenarmsteun, koplampensproeiers).

Vanwege de WTLP heeft de 1.5 TSI al een vertraging in de levering van ruim 5 weken. Mocht je nu een 1.6 TDI willen, dan moet ie nu besteld worden en uiterlijk eind augustus op kenteken staan. Levering is medio augustus.
 

Kwark

Senior Member
Het model2019 wordt ongeveer € 350 duurder, vanwege enkele “extra’s” die dan standaard op bijv. de Style zitten (middenarmsteun, koplampensproeiers).

Vanwege de WTLP heeft de 1.5 TSI al een vertraging in de levering van ruim 5 weken. Mocht je nu een 1.6 TDI willen, dan moet ie nu besteld worden en uiterlijk eind augustus op kenteken staan. Levering is medio augustus.

Toch vervelend allemaal. Wachten, ik ben het niet meer gewend. WLTP zou nog kunnen gaan zorgen voor gedoe met bijtelling. De auto zou voor de WLTP komen. Meest vervelende is dat ik nu geen trekhaak onder de voorloopauto heb en door het uitlopen ik creatief zal moeten worden voor de zomervakantie.
 

Sab84

Nieuw lid
Toch vervelend allemaal. Wachten, ik ben het niet meer gewend. WLTP zou nog kunnen gaan zorgen voor gedoe met bijtelling. De auto zou voor de WLTP komen. Meest vervelende is dat ik nu geen trekhaak onder de voorloopauto heb en door het uitlopen ik creatief zal moeten worden voor de zomervakantie.

Qua bijtelling zou het, volgens de dealer, “enkele euro’s” schelen. Ik zit zelf in een dilemma. Ik wil graag de active info display maar die is pas leverbaar vanaf juli. Ik kan er niet tegen als ik de standaard klok nu pak, terwijl de digitale binnenkort besteld kan worden.
 

Kwark

Senior Member
Digitaale klokken hoeft voor mij niet. Dus dat scheelt. Wel mooi, maar voor mij geen toegevoegde waarde.
Ik zou gaan wat je echt wilt :thumbsup:.
 

StefanLK

Senior Member
Het model2019 wordt ongeveer € 350 duurder, vanwege enkele “extra’s” die dan standaard op bijv. de Style zitten (middenarmsteun, koplampensproeiers).

Vanwege de WTLP heeft de 1.5 TSI al een vertraging in de levering van ruim 5 weken. Mocht je nu een 1.6 TDI willen, dan moet ie nu besteld worden en uiterlijk eind augustus op kenteken staan. Levering is medio augustus.
Is er ergens een overzicht van de nieuwe standaard opties etc vanaf 2019?
 

Pendragon

Forumguru
Qua bijtelling zou het, volgens de dealer, “enkele euro’s” schelen. Ik zit zelf in een dilemma. Ik wil graag de active info display maar die is pas leverbaar vanaf juli. Ik kan er niet tegen als ik de standaard klok nu pak, terwijl de digitale binnenkort besteld kan worden.
Ik heb met de dealer afgesproken dat als deze in juli ofzo komt mijn bestelling nog aangepast kan worden. Ik wil hem ook graag. Vind het een mooie toevoeging.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Het model2019 wordt ongeveer € 350 duurder, vanwege enkele “extra’s” die dan standaard op bijv. de Style zitten (middenarmsteun, koplampensproeiers).

Vanwege de WTLP heeft de 1.5 TSI al een vertraging in de levering van ruim 5 weken. Mocht je nu een 1.6 TDI willen, dan moet ie nu besteld worden en uiterlijk eind augustus op kenteken staan. Levering is medio augustus.
Ik heb een brief gezien waarop staat dat auto's die besteld tot week 31 geloof ik nog voor de 2018 prijs verkocht gaat worden. Ik moet nog officiële bevestiging krijgen. Stomme gedoe allemaal. De 350 euro is er idd bij gekomen maar dat vind ik voor de middensteun al wel waard. Vinden de Kids altijd erg handig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Dus er is een overzicht. Is alleen nog niet openbaar gemaakt.
Klopt. Wat ik gezien heb:

-koplampsproeiers voor led verlichting
-middensteun achterbank
-3 punts ipv 2 punts ophanging deuren. Reden onbekend.
-geen Google earth laag meer bij de navigatie.
 

Adibo

Actief lid
Let wel op dat de standaard opties weer kunnen wegvallen. Ik had de mijne besteld toen de optie middenarmsteun achter gewoon standaard was, echter is deze later, dus na de bestelling, uit de opties gehaald. Helaas pindakaas volgens de dealer, lease en skoda.nl...
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Let wel op dat de standaard opties weer kunnen wegvallen. Ik had de mijne besteld toen de optie middenarmsteun achter gewoon standaard was, echter is deze later, dus na de bestelling, uit de opties gehaald. Helaas pindakaas volgens de dealer, lease en skoda.nl...

Eigenlijk toch te zot voor woorden. Je geeft (in mijn geval privé) een hoop geld uit voor een auto en dan veranderen ze zomaar de opties.....
 

EdK

Forumguru
Eigenlijk toch te zot voor woorden. Je geeft (in mijn geval privé) een hoop geld uit voor een auto en dan veranderen ze zomaar de opties.....
Ja dat is het ook....
En vraag me wel eens af in hoeverre ze wettelijk gezien dit mogen !?
Wat staat er bv in de koop overéénkomst ? en dan vooral die kleine lettertjes !!
Want staat hierover wel het één en ander en je hebt getekend dan ben je er dus mee akkoord gegaan helaas
 

Pendragon

Forumguru
Ja dat is het ook....
En vraag me wel eens af in hoeverre ze wettelijk gezien dit mogen !?
Wat staat er bv in de koop overéénkomst ? en dan vooral die kleine lettertjes !!
Want staat hierover wel het één en ander en je hebt getekend dan ben je er dus mee akkoord gegaan helaas

Goed punt. Ik ga de kleine lettertjes na Q3 van de F1 eens doornemen.
 

EdK

Forumguru
Ik ga de kleine lettertjes na Q3 van de F1 eens doornemen.
Wel ik ben benieuwd of dit duidelijkheid gaat geven....
En of men dus in hun recht staat of dat wij bij veranderingen eigenlijk op ons standpunt van overeenkomst moeten staan, die men niet is nagekomen
 

Sk_Hans

Forumguru
Wel ik ben benieuwd of dit duidelijkheid gaat geven....
En of men dus in hun recht staat of dat wij bij veranderingen eigenlijk op ons standpunt van overeenkomst moeten staan, die men niet is nagekomen
Ga er maar van uit dat zo'n importeur een heleboel van dat juristen volk in dienst heeft en dat de folders en documenten goed dichtgetimmerd zijn. Juist om in dit soort situaties niet te hoeven inbinden. Het maximale wat je er soms uit kunt slepen is dat je het (koop)contract kunt laten ontbinden. Maar ja, dan heb je dus helemaal geen auto.
 
Bovenaan Onderaan