Karoq Vragen & Weetjes

EdK

Forumguru
dat de folders en documenten goed dichtgetimmerd zijn.

Ik heb het niet over de folders en documenten, maar over het getekende contract ( door dealer en mij getekend )
Die folders hebben zo en zo al kleine letters mbt opties etc.

Maar ja, dan heb je dus helemaal geen auto.

Jawel hoor, dan heb ik nog steeds me eigen karretje wat ik zou inruilen voor de nieuwe wagen....
Tsja dat is een voordeel van PRIVÉ ipv lease blijkbaar....:pardon:
 

Sk_Hans

Forumguru
Jawel hoor, dan heb ik nog steeds me eigen karretje wat ik zou inruilen voor de nieuwe wagen....
Tsja dat is een voordeel van PRIVÉ ipv lease blijkbaar....:pardon:
Dat klopt, ik rij ook alleen privé en niet in een leasebak. Maar je koopt natuurlijk een nieuwe auto omdat je die zo graag hebt. En als het dan niet door gaat, is het wel een teleurstelling.
 

Canon-Eye

Forumguru
De moraal van het verhaal is, dat je de belangrijke opties - met name die welke zwaar voor je meetellen vindt en/of zelfs doorslaggevend waren bij de keuze van een bepaald pakket of uitrustingsnivo - met naam en toenaam in de koopovereenkomst laat vermelden.
Dan heb je iets om op terug te vallen...
 

Adibo

Actief lid
De moraal van het verhaal is, dat je de belangrijke opties - met name die welke zwaar voor je meetellen vindt en/of zelfs doorslaggevend waren bij de keuze van een bepaald pakket of uitrustingsnivo - met naam en toenaam in de koopovereenkomst laat vermelden.
Dan heb je iets om op terug te vallen...

Daar dacht ik dus ook aan. Want ze verschuilen zich iig achter deze zin in de brochure waar alle standaard opties in staan:

"Hoewel de informatie permanent zo accuraat en actueel mogelijk wordt weergegeven zijn wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen of andere informatie te allen tijde voorbehouden. De importeur behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in prijzen en/of uitvoeringen door te voeren."

Is er niemand op het forum met juridische achtergrond? Volgens mij zijn er meerdere mensen die een business line hebben gekozen waar in eerste instantie deze optie standaard was. Wellicht kunnen we dan gezamenlijk een klacht indienen en alleen om ze nu te dwarsbomen. Het gaat mij ook niet om die middenarmsteun, alhoewel mijn kinderen het zeer prettig vinden, maar meer dat ze hiermee wegkomen. Stel dat er 20 standaard opties zijn weggevallen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Strikt juridisch zit dat best wel goed dichtgetimmerd, daar zou ik me niet teveel illusies over maken.
Hoogstens kun je, als het al met al ernstig genoeg is, proberen om via een hoop heibel in social media, Kassa. Radar etc. langs de weg van de publieke schandpaal iets te bereiken, maar ook daar zal het resultaat waarschijnlijk erg beperkt blijven.
 

Sab84

Nieuw lid
Ik heb met de dealer afgesproken dat als deze in juli ofzo komt mijn bestelling nog aangepast kan worden. Ik wil hem ook graag. Vind het een mooie toevoeging.

Daar wilde “mijn” dealer helaas niet aan beginnen. Aan de andere kant: dat risico wil ik niet nemen. Een bestelling kan namelijk niet meer gewijzigd worden als een auto voor productie gepland staat.
 

Sab84

Nieuw lid
Ik heb een brief gezien waarop staat dat auto's die besteld tot week 31 geloof ik nog voor de 2018 prijs verkocht gaat worden. Ik moet nog officiële bevestiging krijgen. Stomme gedoe allemaal. De 350 euro is er idd bij gekomen maar dat vind ik voor de middensteun al wel waard. Vinden de Kids altijd erg handig.

Erg benieuwd naar de bevestiging. Scheelt mij weer wat gepieker.
 

Pendragon

Forumguru
Erg benieuwd naar de bevestiging. Scheelt mij weer wat gepieker.

Gisteren bevestiging gekregen dat de prijsgarantie eerst blijft totdat er duidelijkheid is over wat de extra kosten zijn voor de aanpassing door de wet. Het komt erop neer dat de fabrikanten in de afgelopen jaren altijd verkeerde waardes in hun brochures zetten over wat het verbruik is, bijvoorbeeld 1:17km voor een 1.4TSI terwijl in de praktijk dat maar 1:14km was ofzo. Door de nieuwe wet moeten ze dit anders testen en corrigeren waardoor de motoren eigenlijk 'slechter' uit de bus komen dan eerst op papier stond. Hierdoor wordt de BPM hoger op die auto's. Uiteraard is de consument de lul en moet meer gaan betalen......
 

StefanLK

Senior Member
Daar dacht ik dus ook aan. Want ze verschuilen zich iig achter deze zin in de brochure waar alle standaard opties in staan:

"Hoewel de informatie permanent zo accuraat en actueel mogelijk wordt weergegeven zijn wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen of andere informatie te allen tijde voorbehouden. De importeur behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in prijzen en/of uitvoeringen door te voeren."

Is er niemand op het forum met juridische achtergrond? Volgens mij zijn er meerdere mensen die een business line hebben gekozen waar in eerste instantie deze optie standaard was. Wellicht kunnen we dan gezamenlijk een klacht indienen en alleen om ze nu te dwarsbomen. Het gaat mij ook niet om die middenarmsteun, alhoewel mijn kinderen het zeer prettig vinden, maar meer dat ze hiermee wegkomen. Stel dat er 20 standaard opties zijn weggevallen...
Dit gaat puur over de brochure. Als de auto eenmaal besteld is hoort deze geleverd te worden zoals deze is besteld op dag van ondertekenen. Gebeurd dat niet dan kan je de leverancier in gebreke stellen waarop zij x periode hebben om alsnog te leveren zoals is afgesproken, of de koop wordt ontbonden.
 
Geen stress. De dealer heeft er ook alle belang bij dat het goed word opgelost. Hij wil je nl graag terug zien voor onderhoud en eventueel een volgende auto.
Je moet ook bij je dealer zijn als er iets niet klopt want van hem heb je de auto gekocht en niet van PON.
Bij mijn karoq zat ook geen armsteun in de achterbank maar ik heb zelf een oplossing aangedragen hoe ik het opgelost zou zien en daar zijn de dealer en ik samen uitgekomen. Wat de dealer later met PON regelt gaat buiten mij om.
 

Adibo

Actief lid
Mijn dealer niet. En LM zegt dat ik geen kans maak. Ik mocht de bestelling annuleren maar LM zegt dat ze me gaan uitlachen. Boeit ze echt niet, genoeg andere die het accepteren en gewoon bestellen...
 

Frankie

Actief lid
Hoi

Om over afwijkingen in brochures/websites en uiteindelijk voertuig te spreken;
Ik heb de Karoq Style Business besteld met beige stof interieur - zwart vond ik te donker en leer werd te duur :-) Heb al eerder een Octavia II gehad met toenmalig duo-ivory interieur.
Nu zie ik op de foto van dit interieur op de website van Skoda dat er in de zwarte dakbekleding grijze zonnekleppen en handgrepen zijn gemonteerd. Ik mag toch hopen dat dit een noodgreep was/is omdat zwarte grepen en zonnekleppen nog niet voorhanden waren toen men die foto schoot.

Heeft iemand de auto met beige interieur (leer of stof) al gezien en kan iemand bevestigen dat alle onderdelen in dak bereik zwart zijn? Ben ook benieuwd wat voor kleur het gordijn voor de sunroof heeft...

Dat verhaal van die midden armsteun zal bij mij ook een staartje krijgen als die er niet inzit. Dus als iemand inderdaad collectief hierover wilt reclameren sluit ik me hierbij aan.
Volgens van Mossel is onze auto in week 15 gemaakt en stond deze op 11 april al geproduceerd in de fabriek.

Groet, Frank
 

MaxN

Donateur
Ik gok dat de hemelbekleding en alles gewoon licht van kleur zal zijn.
Meestal is een donkere hemel een extra optie voor auto's.
 

BramBam

Forumguru
Ik gok dat de hemelbekleding en alles gewoon licht van kleur zal zijn.
Meestal is een donkere hemel een extra optie voor auto's.

Denk het ook. Donkere hemel is niet eens een optie bij Karoq/Kodiaq. Volgens mij alleen bij Superb (op Sportline en L&K)

Had het graag willen hebben op mijn (bestelde) Kodiaq.
 
Laatst bewerkt:

Frankie

Actief lid
MaxN en Brambam, kijk eens op de configurator van de KAroq op de website. Als je interieur stof beige kiest (stof én leer) wordt er een foto getoond waarbij het dak en de raamstijlen zwart zijn... Ik zeg ook niet dat het een optie is maar dat het zo wordt weergegeven. Nog niemand met beige interieur kleur?

Ps: Ik heb contactpersoon bij van Mossel ondertussen gemaild met vragen over armsteun en interieur kleur.
 
Laatst bewerkt:

BramBam

Forumguru
Denk het ook. Donkere hemel is niet eens een optie bij Karoq/Kodiaq. Volgens mij alleen bij Superb (op Sportline en L&K)

Had had het graag willen hebben op mijn (bestelde) Kodiaq.
MaxN en Brambam, kijk eens op de configurator van de KAroq op de website. Als je interieur stof beige kiest (stof én leer) wordt er een foto getoond waarbij het dak en de raamstijlen zwart zijn... Ik zeg ook niet dat het een optie is maar dat het zo wordt weergegeven. Nog niemand met beige interieur kleur?

Ps: Ik heb contactpersoon bij van Mossel ondertussen gemaild met vragen over armsteun en interieur kleur.


Lijkt erop dat je idd gelijk hebt. Heb een foto gevonden van Karoq met Beige interieur waarbij dakhemel (incl. handgrepen) zwart zijn. Bij Kodiaq met Beige interieur is dit juist ook allemaal beige. Jammer dat e.e.a. niet duidelijk in brochure/prijslijst staat.

Karoq met Beige Interieur:

skoda-karoq-rear-seats.jpg


Kodiaq met Beige Interieur:

upload_2018-5-1_11-59-2.png
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
MaxN en Brambam, kijk eens op de configurator van de KAroq op de website. Als je interieur stof beige kiest (stof én leer) wordt er een foto getoond waarbij het dak en de raamstijlen zwart zijn... Ik zeg ook niet dat het een optie is maar dat het zo wordt weergegeven. Nog niemand met beige interieur kleur?

Ps: Ik heb contactpersoon bij van Mossel ondertussen gemaild met vragen over armsteun en interieur kleur.
Klopt ik heb het gezien, maar er staat ook een klein vakje rechts in beeld met de tekst: Let op de afbeelding toont de gekozen bekleding. Interieurlijsten kunnen afwijken.

Als het wel donker is, dan is dat zeker erg mooi en luxe keuze van Skoda.
 
Bovenaan Onderaan