Karoq Vragen & Weetjes

Frankie

Actief lid
Brambam, dank je! Ik ben zo in de war geraakt door het verhaal over ontbrekende armsteun en die rare grijze handgrepen op de configurator dat ik deze foto's helemaal ben vergeten. Die heb ik nl. al gezien.. Domme ik...
Wel nog benieuwd naar de kleur van zonnescherm bij schuifdak.. Hopelijk is die ook zwart/donker...
 

Frankie

Actief lid
Antwoord van "Lisa" op website van Skoda:

"
Lisa11:57
Voor zover ik nu kan zien zal er gewoon een voor- en achter midden armsteun in de KAROQ zitten. De dealer kan dit natuurlijk voor de zekerheid nagaan! Kan ik op dit moment nog iets voor je betekenen?
"
 

Canon-Eye

Forumguru
Jammer dat e.e.a. niet duidelijk in brochure/prijslijst staat.
Maakt eigenlijk niet uit wat er in de brochure of prijslijst te zien is, want daar staat ook altijd bij dat uitrusting en uitvoering in werkelijkheid kunnen afwijken van de afbeeldingen.
Als je iets beslist wel (of juist niet) wilt, zul je dat dus expliciet moeten afspreken en tevens vastleggen op de aankoopovereenkomst voordat je die ondertekent, anders kun je van een kouwe kermis thuiskomen.
 

BramBam

Forumguru
Maakt eigenlijk niet uit wat er in de brochure of prijslijst te zien is, want daar staat ook altijd bij dat uitrusting en uitvoering in werkelijkheid kunnen afwijken van de afbeeldingen.
Als je iets beslist wel (of juist niet) wilt, zul je dat dus expliciet moeten afspreken en tevens vastleggen op de aankoopovereenkomst voordat je die ondertekent, anders kun je van een kouwe kermis thuiskomen.

Mee eens, maar vind dan nog steeds dat er bij de optie Beige Interieur in dit geval vermeldt had kunnen worden dat dakhemel dan zwart is. Zeker als dit ook nog per model (bij hetzelfde merk) verschilt.
 

Canon-Eye

Forumguru
bij de optie Beige Interieur in dit geval vermeldt had kunnen worden dat dakhemel dan zwart is
Had wel gekund, maar ik vrees dat ze in zo'n folder nou juist willen tonen hoe het eruit zou kunnen zien zonder zich bij voorbaat op al te veel details vast te willen leggen. Zo behouden ze de vrijheid om variaties door te voeren, bv. verschillende uitvoeringen voor verschillende landen, waarbij alleen de tekst van de folder door een andere taal hoeft te worden vervangen zonder de plaatjes te moeten wijzigen (want dat is een stuk duurder).
 

BramBam

Forumguru
Had wel gekund, maar ik vrees dat ze in zo'n folder nou juist willen tonen hoe het eruit zou kunnen zien zonder zich bij voorbaat op al te veel details vast te willen leggen. Zo behouden ze de vrijheid om variaties door te voeren, bv. verschillende uitvoeringen voor verschillende landen, waarbij alleen de tekst van de folder door een andere taal hoeft te worden vervangen zonder de plaatjes te moeten wijzigen (want dat is een stuk duurder).


Daarom staan specificatie's idd niet in folder maar in prijslijsten nader gespecificeerd en had het daarin opgenomen kunnen worden. Deze gebruik je volgens mij om je gewenste heilige koe samen te stellen. Deze veranderen zowieso elke paar maanden.
 

Adibo

Actief lid
Antwoord van "Lisa" op website van Skoda:

"
Lisa11:57
Voor zover ik nu kan zien zal er gewoon een voor- en achter midden armsteun in de KAROQ zitten. De dealer kan dit natuurlijk voor de zekerheid nagaan! Kan ik op dit moment nog iets voor je betekenen?
"

Lisa liegt!
 

Frankie

Actief lid
Nog een andere vraag; kan ik ervan uit gaan dat de knipperlicht lampjes achter in de Karoq van zelfde type zijn als in de laatste Octavia? Wil nl. de gewone lampjes vervangen door led varianten maar wil niet verkeerde fitting bestellen.
Knipperen die leds dan op patroon van 'relais'? Ik zag een filmpje van voor een O3 geschikte canbus led lampen (gemonteerd in een oudere Clio) en die leken erg snel te knipperen.
 

Frankie

Actief lid

haha, volgens mij weet Lisa niet meer dan wij. Dus alles wat in brochure of op internet staat. Zodra je iets aparts vraagt verwijst ze je naar de dealer.
Laatste keer dat Lisa iets voor me zou 'navragen' werd ik gemaild door Skoda support en geadviseerd me bij de Seat(!?!?!) dealer te melden met mijn vragen over de auto die ik nog niet heb ;)
 

Adibo

Actief lid
Dealer zegt:

Allereerst ben ik het met u eens dat het niet fijn is om er na de bestelling achter te komen dat bepaalde specificaties niet als standaard in de prijslijst had moeten staan. Echter begreep ik van mijn collega Stefan dat hij u hier eerder over te woord heeft gestaan en ik moet mij helaas aansluiten bij zijn reactie. Wij zijn uitgesloten om ergens ter compensatie aanspraak op te doen omdat de importeur zich het recht voor behoudt wijzigingen door te voeren.
 

Frankie

Actief lid
Dealer zegt:

Allereerst ben ik het met u eens dat het niet fijn is om er na de bestelling achter te komen dat bepaalde specificaties niet als standaard in de prijslijst had moeten staan. Echter begreep ik van mijn collega Stefan dat hij u hier eerder over te woord heeft gestaan en ik moet mij helaas aansluiten bij zijn reactie. Wij zijn uitgesloten om ergens ter compensatie aanspraak op te doen omdat de importeur zich het recht voor behoudt wijzigingen door te voeren.

Waar trekken ze de grens? Kunnen ze ook de navigatie achterwege laten?
Geldt dit voor alle reeds eerder bestelde Karoq's of pas vanaf een bepaalt moment? Er zullen toch wel leden zijn die hem inmiddels al rijden en kunnen bevestigen als die armsteun ontbreekt!? Vind het voor een auto van die prijs sowieso onzin als dat niet standaard is.
 

Adibo

Actief lid
Nou, toen ik aan het bestellen was zat ie nog in als standaard optie. Achteraf bleek dat dus niet waar te zijn en Lisa zei, nee hoor. Gewoon standaard...
 

Tinus-T

Nieuw lid
Een Skoda Karoq zonder Vario-flex heeft meer zitruimte achterin. Maar het ontbreken van een midden armsteun was toch wel een onverwachte verassing. Ik heb dit kunnen oplossen met een losse Auto Organizer. De drink bekers hebben nu weer een plekje en de extra opberg vakjes zijn handig voor de kids op de achterbank.

20180501_201929.jpg
 

Frankie

Actief lid
Wat een gedoe zeg! Wij hebben geen kinderen die hier dagelijks 'last' van zouden kunnen hebben. Maar ik vind het alsnog een zodanig significant onderdeel dat ik van mening ben dat ze dit niet zomaar weg kunnen laten.
Dan geven ze maar een korting aan de mensen die door onduidelijkheid hier mee zitten..
 

Kwark

Senior Member
Een Skoda Karoq zonder Vario-flex heeft meer zitruimte achterin. Maar het ontbreken van een midden armsteun was toch wel een onverwachte verassing. Ik heb dit kunnen oplossen met een losse Auto Organizer. De drink bekers hebben nu weer een plekje en de extra opberg vakjes zijn handig voor de kids op de achterbank.

Bekijk bijlage 66832

Hebben ze deze variant ook tot aan het dak? Dat zou een boel rust geven onderweg.
 

Frens

Lid
Als je nu een Karoq besteld krijg je de MY2019 versie en die heeft achterin (bij niet varioflex) een middensteun. Dat is een wijziging ten opzichte van MY2018.
Bedoel je omdat de auto bij bestelling nu een levertijd heeft van Q1 2019? Of omdat ze al met de productie van MY2019 begonnen zijn?
 

Kwark

Senior Member
Bedoel je omdat de auto bij bestelling nu een levertijd heeft van Q1 2019? Of omdat ze al met de productie van MY2019 begonnen zijn?

Volgens mij hebben ze in september van dit jaar de modelwisseling en aanpassingen voor 2019. Gewoon marketing volgens mij. Model 2019 al leverbaar in 2018, yippee :cheer:
 

CharlesTucker

Forumguru
En dat is al laat, modelwisselingen waren in het verleden al in week 22 geloof ik. Mijn huidige O2 is een MY2012, geleverd begin juli 2011, dus ergens halverwege juni 2011 geproduceerd. Het verschil met MY2011 is overigens minimaal, voor zover ik weet is alleen de cornering verlichting (dat rare aan/uitgaan van de mistlampen als je een bochtje maakt) uitgezet.
 
Bovenaan Onderaan