Karoq Vragen & Weetjes

Frankie

Actief lid
Een korte zoekactie op de site van Osram Vehicle Lamp Finder levert het volgende op:
Knipperlicht achter: WY16W
Achteruitrij: W16W

Ik heb een Brits handboek van de Karoq gedownload. En als ik kijk op de pagina met een afbeelding van een demonteerde achterlicht unit zien de knipper peertjes er inderdaad zo uit als Osram aangeeft. Dus met zo'n platte steek verbinding. Vraag me nu dus ook af of die ook plug-and-play voor CANbus beschikbaar zijn. Lijkt me beetje sterk..
 

Pendragon

Forumguru
Vandaag bij het rondkijken en proefrijden iets opgevallen. Wanneer je geen Canton hebt, heb je een mooi opbergvak bovenop het dashboard. Heb je wel canton dan zitten daar schijnbaar speakers in. IMG-20180520-WA0003.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Tsja ik zag door glas heen een zooi laptops dus ik kreeg indruk dat je bij een computterzaak stond....:pardon:
Maar die laptops deden het allemaal wel goed van de dealer ??
 

EdK

Forumguru
Ach ik had zo'n klep in de Yeti.
Grote bak waar ik eigenlijk alleen maar een bril in had liggen
Tijdens rijden was het eigenlijk niet verantwoord bereikbaar
 

Pendragon

Forumguru
Ach ik had zo'n klep in de Yeti.
Grote bak waar ik eigenlijk alleen maar een bril in had liggen
Tijdens rijden was het eigenlijk niet verantwoord bereikbaar
Mijn vrouw denkt daar heel anders over voor de bril zit er een plekje in het plafond. Geen panodak deze keer.
 

EdK

Forumguru
Ja had ik ook , maar ik hebt een zonnebril en een bril met gele glazen en die laatste lag daarin dat vak
Maar goed een dame moet je nooit tegenspreken heb ik in de jaren geleerd...
Ze hebben altijd gelijk.......... mits in het redelijke...:pieker::D
 

Frankie

Actief lid
Hey,

Gisteren onze Karoq opgehaald in Waalwijk. Lekkere terugreis naar zonnige zuiden gehad :D
Rijdt erg fijn, als iemand vragen heeft dan vraag maar. Ga niet alle dingen opsommen.
Wel paar opmerkingen:

Klopt het dat de led sfeerverlichting alleen op voorportieren en dashboard hoort? Dat is althans bij ons zo. Vind ik beetje stomme bespaar keuze. Is er iemand met een Style Business die dat wel achteren heeft? In O3 zit dat ook achter.
Zijn de buitenspiegels dimmend? In brochure van Style Business staat van wel, maar het glas lijkt enkelvoudig. Heb nog niet in donker/garage of tunnel gereden.

Ik ben zo dom geweest niet de variabele vloer te nemen in koffer waardoor we per definitie een drempel hebben. En omdat de subwoofer in bodem zit kan dat ook niet achteraf schijnbaar...
Bij nader inzien lijk je de dubbele bodem helemaal niet te kunnen bestellen op de Style Business vanwege de subwoofer.

Ps: bij ons gaan de ruiten in de voorportieren niet helemaal omlaag (ong. 3 mm blijft staan). Dat voel je als je arm erop rust. Maar je kunt ze wel omlaag drukken :thinking:

voor de rest :thumbsup:

Ben toch ook blij met het tweekleurig interieur. Bekleding weliswaar van stof, maar oog wel goed.

Groetjes, Frank
 
Laatst bewerkt:

Rocket013

Nieuw lid
@Frankie , gefeliciteerd met je nieuwe bolide.
Ook mijn Style Business heeft achter geen LED-strips in de deur. Verder is volgens mij alleen de binnenspiegel dimmend. Ramen gaan overigens voor wel helemaal naar beneden.
Maar veel rijplezier.
 

Frankie

Actief lid
@Frankie , gefeliciteerd met je nieuwe bolide.
Ook mijn Style Business heeft achter geen LED-strips in de deur. Verder is volgens mij alleen de binnenspiegel dimmend. Ramen gaan overigens voor wel helemaal naar beneden.
Maar veel rijplezier.

Hey Rocket013,

Jij ook veel plezier ermee!!

Lichte duwtje bij ramen heeft geholpen, mss moet nog meer op zijn plek worden gedrukt (zie verderop). Nu gaan ze wel omlaag.
Dimmende spiegels zijn er toch wel. Bij mijn 2e O2 uit 2007 zat er om het glas een dikke zwarte rand, die zocht ik nu ook. Maar in het glas zit een bijna onzichtbare rand waarmee de lagen op elkaar zitten.

Wel meteen klein nieuw euvel; deed gisteren de voorportierruiten dicht en daarbij trok de schakelaars omhoog (heel normaal en voorzichtig), voor ik het wist kwam hele paneel los uit deur :bloos:
Moet nog ff kijken wat ik daarmee doe. Heb het voorzichtig teruggeduwd, maar het zit nog niet goed geloof ik..
Voor de rest voelt ie erg solide, ook op slecht wegdek..

Fijn weekend allemaal!!
 

Frankie

Actief lid
Nou nou, het weekend begon leuk en eindigde enigszins in mineur.
Vandaag per toeval enkele gaten in rubbers van panoramisch dak ontdekt.
In het achterste gedeelte zitten tussen glas en plaatwerk 2 rubber strips. Aan de rechter zijde van de auto is in de buitenste strip op 3 plekken een gat. Als je het dak open doet in de kiep standen worden er 2 geleiders omhoog gedrukt. Ik vermoed dat er in de geleiders die omhoog komen en naar achter schuiven iets scherps zit wat het rubber heeft gescheurd.
Hopelijk kan men dit van buitenaf repareren, dus zonder de hemel te moeten verwijderen. In mijn vorige auto, een Renault Megane, heeft men vanwege kapotte laspunten het hele schuifdak moeten verwijderen en de binnenhemel ed vuil gemaakt en beschadigd.
Morgen ff met de dealer schakelen.

1- ruiten in voorportieren openen pas 100% na lichte handenarbeid
2- schakelpaneel voor portierruiten komt los uit voordeur
3- gaten in rubbers van schuifdak......

Hopelijk is dit geen voorbode van meer onheil...
 

Frankie

Actief lid
Dat ziet na inspectie bij de garage niet heel goed uit.
Zitten ondertussen nog meer gaten in de rubber.
Lijkt alsof er iets aan knaagt. Kan geen marter zijn want 's ochtends bij ons thuis in zuiden was er niets aan de hand en er zijn geen afdrukken/krassen oid te zien. Pas in Eindhoven zag ik de eerste gaten en bij terugkomst thuis waren het er meer. Mss dat er eoa insect in zit die er aan knabbelt.
In slechtste geval moet hele dak eruit en dus de hemel los ed.. Bij VW schijnen ze dit soort dingen van buiten af te kunnen repareren. Hopelijk kan dat in dit geval ook...

Dikke domper zeg...

Nog iets anders vreemds: Bij de dealer stond een Karoq Style Business waarin wel koplampsproeiers en midden armsteun zit. De eerste Style Business modellen hebben dat dus wel gewoon gehad en men heeft besloten om het achterwege te laten en alleen tegen meerprijs beschikbaar te stellen. Heeft dus niets met MJ2019 te maken...
 
Bovenaan Onderaan