Karoq Vragen & Weetjes

Pendragon

Forumguru
Weetje: ik vroeg me al af waarom ik bij de Style Business een reservewiel (thuiskomer) krijg, maar nu weet ik het. deze ligt er zodat de subwoofer van het canton systeem daar in het midden netjes in kan liggen. In de O3 zit deze links in de zijkant, maar bij de Karoq dus onderin.
 

Frankie

Actief lid
Weetje: ik vroeg me al af waarom ik bij de Style Business een reservewiel (thuiskomer) krijg, maar nu weet ik het. deze ligt er zodat de subwoofer van het canton systeem daar in het midden netjes in kan liggen. In de O3 zit deze links in de zijkant, maar bij de Karoq dus onderin.

En dat is dus ook de reden dat er in de Karoq géén dubbele bodem mogelijk is. Volgens meneer bij Van Mossel zou dit niet kunnen omdat deze het geluid zou tegenhouden. Dan ook maar geen bagage in het koffer steken ;)
 

Frankie

Actief lid
Dealer is nog in conclaaf met importeur over ons schuifdak.
Waarschijnlijk moet ie toch eruit. En men heeft inmiddels 'toegegeven' dat het bij VW Passat's al eerder is voorgekomen dat er gaten vielen in de rubbers van het schuifdak.

Zijn er Karoq rijders met een schuifdak die dat mss eens willen bekijken? Bij ons zijn de gaten, van achteren gezien, in de rubbers aan de rechterzijde welke tussen plaatwerk en vaste glasplaat zitten. Daar schuift de geleiding tussendoor als het dak opengaat. Wil niemand slechte zin bezorgen, maar wellicht is het beter zoiets vroeger dan later te ontdekken.
 

Adibo

Actief lid
Ik zal ook eens kijken.


open
 

Pendragon

Forumguru
Weetje: Bij levering heeft de dagrijverlichting van de Karoq nog steeds de achterverlichting niet aan. Je kunt je dealer vragen om dit bij aflevering aan te zetten.

Wat ik ook raar vind is dat de knippers aan de achterkant geen led zijn, maar een ouderwets lampje. Ze hadden sat toch mooi in een streep ofzo kunnen verwerken. Gemiste kans. Ik ga die lampjes zeker vervangen voor leds.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

Adibo

Actief lid
Weetje: Bij levering heeft de dagrijverlichting van de Karoq nog steeds de achterverlichting niet aan. Je kunt je dealer vragen om dit bij aflevering aan te zetten.

Wat ik ook raar vind is dat de knippers aan de achterkant geen led zijn, maar een ouderwets lampje. Ze hadden sat toch mooi in een streep ofzo kunnen verwerken. Gemiste kans. Ik ga die lampjes zeker vervangen voor leds.

Vreemd, bij mij staat achterverlichting wel aan bij dagrijverlichting...
 

Frankie

Actief lid
Vreemd, bij mij staat achterverlichting wel aan bij dagrijverlichting...

Bij van Mossel vertelden ze dat het tegenwoordig verplicht is dat bij dagrijverlichting de achterlichten ook aan zijn en dat bij regen de koplampen ook aangaan, dus niet alleen als het donker is. Ik heb nog niet gekeken hoe dat bij ons is overigens.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij van Mossel vertelden ze dat het tegenwoordig verplicht is dat bij dagrijverlichting de achterlichten ook aan zijn
Dat is volgens mij niet helemaal juist: het moet mogelijk zijn om ze met de drl mee te laten branden, dát is inmiddels een goedkeuringseis voor nieuwe voertuigen. Het is (nog) niet verplicht dat ze ook daadwerkelijk met de drl aangaan, maar dat zal op enig moment ook vast en zeker gaan gelden voor auto's die vanaf een bepaalde datum op kenteken worden gezet.
Wat mij betreft mogen ze dat overigens meteen wel invoeren...
 

Captain Hook

Forumguru
FYI dagrijverlichting:
http://www.lichtenaanookachter.nl/Reacties-autofabrikanten-en-meer/

Lekker uniform binnen de EU... not. :nono:
Houdt er rekening mee dat elke lidstaat zelf mag bepalen of automobilisten de dagrijverlichting verplicht moeten inschakelen.

https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/verlichting/

En dat per 2015 de achterlichten ook aan zouden moeten, is nog steeds geen wettelijke verplichting.:(

Zo beweert de ANWB:
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-...autoruiten/autoverlichting-ergernis-en-regels
...
Bij auto's die na 30 januari 2015 hun typegoedkeuring hebben gekregen, is deze ‘fout’ gecorrigeerd. Vanaf die datum moeten de achterlichten van nieuwe auto’s tegelijkertijd met de dagrijlichten branden.
...

maar dat is wettelijk (nog) niet geregeld.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
dat per 2015 de achterlichten ook aan zouden moeten
Het verwarrende is volgens mij, dat ze niet persé AAN hoeven, maar ze moeten wel (samen met de drl ingeschakeld KUNNEN worden.
Da's toch net effe wat anders: het betreft nl. geen gebruiksvoorschrift maar een uitrustings- c.q. typegoedkeuringseis.

Gebruiksvoorschriften komen later vast ook wel, vergelijk maar met de gang van zaken rond de veiligheidsgordels. Die zijn niet verplicht voor "oude voertuigen" van voor bepaalde data. Maar het is inmiddels wel zo dat, als ze aanwezig zijn (ook indien onverplicht) op zitplaatsen die daadwerkelijk door passagiers worden bezet, het gebruik ervan verplicht is.
 

Adibo

Actief lid
Hey,

Ps: bij ons gaan de ruiten in de voorportieren niet helemaal omlaag (ong. 3 mm blijft staan). Dat voel je als je arm erop rust. Maar je kunt ze wel omlaag drukken :thinking:

Bij mij ook niet...Die blijven 1cm uitsteken maar niet over volle breedte. Achter trouwens ook.

Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben?
 

StefanLK

Senior Member
Zojuist vernomen dat mijn productieweek van 42 (oorspronkelijk week 25) terug naar voren is gehaald naar week 28, na transport e.d. week 30-31 rijden...
 

Rocket013

Nieuw lid
Dealer is nog in conclaaf met importeur over ons schuifdak.
Waarschijnlijk moet ie toch eruit. En men heeft inmiddels 'toegegeven' dat het bij VW Passat's al eerder is voorgekomen dat er gaten vielen in de rubbers van het schuifdak.

Zijn er Karoq rijders met een schuifdak die dat mss eens willen bekijken? Bij ons zijn de gaten, van achteren gezien, in de rubbers aan de rechterzijde welke tussen plaatwerk en vaste glasplaat zitten. Daar schuift de geleiding tussendoor als het dak opengaat. Wil niemand slechte zin bezorgen, maar wellicht is het beter zoiets vroeger dan later te ontdekken.
@Frankie Ik heb gecheckt, niets kunnen ontdekken. Geen gaten of scheuren in de rubbers.....tot nu toe.
 

Frankie

Actief lid
@Frankie Ik heb gecheckt, niets kunnen ontdekken. Geen gaten of scheuren in de rubbers.....tot nu toe.

Hey, bedankt voor het nakijken. Wat mij ook opvalt is dat die rubbers erg droog voelen. Maar dat is misschien zodat de geleiders er makkelijk tussendoor kunnen. Je gaat zo zelf over vanalles nadenken.
Wat ik echt jammer vind is dat we nog niet durven genieten van de nieuwe auto omdat er mogelijk nog een behoorlijke ingreep nodig is. Tot we weten wat dat is en eea hopelijk zonder nieuwe schade is verholpen durf ik nog niet te enthousiast te zijn.
Ik heb het euvel vorige week maandag getoond bij de dealer. Afgelopen vrijdag zelf gebeld voor de status. Toen was de reactie dat men in overleg was met de importeur (nu al bijna 6 dagen zonder update dus) en deze week heb ik ook nog geen bericht.. Duurt allemaal wel erg lang zo...
 

Adibo

Actief lid
Bij mij ook niet...Die blijven 1cm uitsteken maar niet over volle breedte. Achter trouwens ook.

Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben?


- Ramen zijn al gemaakt!
- Indien ik DSG aan laat passen door DSG dokter vervalt de garantie zegt de dealer en LM...:banghead:

- Banden worden nu gebalanceerd
 

Adibo

Actief lid
Weer een update.

Velgen achter moesten gebalanceerd worden, 15 en 25 gram. Prutsers. Voel geen trillingen meer in mn rug. Over het stuur ben ik nog niet 100% tevreden. Tussen 90 en 100km/h zie ik het stuur licht trillen.

DSG ga ik komende vak in de gaten houden! Ze raden dsg dokter af en ze raden @Antera ook af ivm garantie...

Scheve stuur gaan ze niets aan. Ze beginnen er over dat NL wegen schuin aflopen ivm afwatering OMG!! Toch maar LM gebeld en gevraagd of ik onafhankelijke naar kan laten kijken en uitlijncontrole laten uitvoeren. LM heeft toegezegd dus binnenkort ff ergens een afspraak maken. Weet iemand een goede bandenboer in Den Bosch?

@Frankie , je kan je ramen zelf instellen door de omhoog/omlaag knop langer ingerukt te houden. Dan ounthoudt de auto de stand die jij prettig vindt of zo iets. Bij mij gaan die nu helemaal open.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Weer een update.

Velgen achter moesten gebalanceerd worden, 15 en 25 gram. Prutsers. Voel geen teillingen meer in mn rug. Over het stuur ben ik nog niet 100% tevreden. Tussen 90 en 100km/h zie ik het stuur licht trillen.

DSG ga ik komende vak in de gaten houden! Ze raden dsg doker af en ze raden @Antera ook af ivm garantie...

Scheve stuur gaan ze niets aan. Ze beginnen er over dat NL wegen schuin aflopen ivm afwatering OMG!! Toch maar LM gebeld en gevraagd of ik onafhankelijke naar kan laten kijken en uitlijncontrole laten uitvoeren. LM heeft toegezegd dus binnenkort ff ergens een afspraak maken. Weet iemand een goede bandenboer in Den Bosch?

Je dealer hebt een punt voor wat betreft de garantie. Alleen als @Antera een module zou verprutsen dan zorgt hij dat het gefixt wordt. Het is een vakman, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Er zijn zelfs dealers die @Antera inhuren ;)
Datzelfde geld ook voor de DSG-dokter, het zijn levensduur verlengende ingrepen, dus ook daar is angst voor het niet kunnen claimen van garantie niet geheel terecht en ook DSG-dokter doet erg veel problemen fixen voor dealers die er zelf niet meer uit komen, vooral in garantie kwesties.
En voor wat betreft het amateuristische balanceren, uitlijnen en dat scheve stuur........, ja wat moet ik daar over zeggen? Om te huilen is het.
 
Bovenaan Onderaan