Karoq Vragen & Weetjes

wakkie

Senior Member
De configurator is aangepast. Heb een 1.5 DSG BS geconfigureerd. Kom iets opmerkelijks tegen: driving mode select met 3 gepersonaliseerde sleutels GEEN MEERPRIJS en een verwarmbare voorruit kost ook niks extra’s meer. Kan volgens mij niet kloppen. In de recentste prijslijst kun je deze items nog altijd -tegen betaling- als optie nemen.
Zo wordt je wel op het verkeerde been gezet.
 

Pendragon

Forumguru
Volgens mij waren ze er nog mee bezig. Nog steeds een paar opties zonder meerprijs, maar die kun je soms ook niet aanklikken. Prijs is aangepast, digitaal display staat er tussen en ook zonder de 19" kun je de zwarte lijsten rond de wielkasten bestellen.
 

Pendragon

Forumguru
Het is al een paar keer voorbij gekomen, de knipperlichten aan de achterkant. Aan de voorkant netjes en mooi led, aan de achterkant gewone lampjes. Heeft elke versie dat of heeft de style business wel led knipperlichten aan de achterkant zoals bij de Kodiaq?
 

wakkie

Senior Member
Afgelopen vrijdag bij dealer geweest. Heb toevallig ook gekeken naar de knipperlichten aan de achterzijde. Volgens mij zijn het gewone (oranje) lampjes die achter doorzichtig wit glas zitten. Ga binnenkort een proefrit maken en zal hier nog eens expliciet naar vragen en zo ja of deze te vervangen zijn door LED lampjes. Vind dit persoonlijk ook beter staan, temeer daar de andere lampen full LED zijn incl. kentekenverlichting. Waarom de knipperlichten niet.... wie het weet mag het zeggen.
 

Pendragon

Forumguru
Afgelopen vrijdag bij dealer geweest. Heb toevallig ook gekeken naar de knipperlichten aan de achterzijde. Volgens mij zijn het gewone (oranje) lampjes die achter doorzichtig wit glas zitten. Ga binnenkort een proefrit maken en zal hier nog eens expliciet naar vragen en zo ja of deze te vervangen zijn door LED lampjes. Vind dit persoonlijk ook beter staan, temeer daar de andere lampen full LED zijn incl. kentekenverlichting. Waarom de knipperlichten niet.... wie het weet mag het zeggen.
Dank je wel!
 

wakkie

Senior Member
Ook gevraagd, maar dan gaan ze er een canbus led in zetten en dat vind ik onnodig. Vervangen is eenvoudig en iemand met vcp kan de lamp omzetten naar led, zodat er geen canbus storing is.

Ik ben een leek op dit gebied. Wat is een canbus led en wat moet ik me voorstellen bij het omzetten van de lamp (welke) naar led? Heb je ook gevraagd wat de kosten zijn als de dealer er een canbus led in zet. Als ik googel dan varieert de prijs van een set canbus led nogal behoorlijk.
 

Pendragon

Forumguru
Ik ben een leek op dit gebied. Wat is een canbus led en wat moet ik me voorstellen bij het omzetten van de lamp (welke) naar led? Heb je ook gevraagd wat de kosten zijn als de dealer er een canbus led in zet. Als ik googel dan varieert de prijs van een set canbus led nogal behoorlijk.
CAN staat voor Controller Area Network. Het zijn boordcomputers (met name toegepast in de nieuwere auto’s) die er voor zorgen dat de bestuurder ervan op de hoogte wordt gebracht als er een storing is, bijvoorbeeld als een lamp defect is.

Als je nu de gewone lamp vervangt door een led, denkt de canbus dat er een storing is omdat de led een veel lagere wattage heeft. In oudere auto's moest je dan een canbus led plaatsen die de canbus voor de gek hield. In de Karoq en andere nieuwere auto's die ook al led hebben kun je met software (die de dealer niet heeft) zo'n aansluiting vertellen dat het led is. Je kunt dan een gewone led erin prikken die veel goedkoper is.

Prijs van de dealer weet ik niet. Ik wilde geen canbus led. Vervangen is makkelijk. Klepje los, schroef los, achterlicht bak eruit, lampje eruit, led erin en klaar.
 

wakkie

Senior Member
CAN staat voor Controller Area Network. Het zijn boordcomputers (met name toegepast in de nieuwere auto’s) die er voor zorgen dat de bestuurder ervan op de hoogte wordt gebracht als er een storing is, bijvoorbeeld als een lamp defect is.

Als je nu de gewone lamp vervangt door een led, denkt de canbus dat er een storing is omdat de led een veel lagere wattage heeft. In oudere auto's moest je dan een canbus led plaatsen die de canbus voor de gek hield. In de Karoq en andere nieuwere auto's die ook al led hebben kun je met software (die de dealer niet heeft) zo'n aansluiting vertellen dat het led is. Je kunt dan een gewone led erin prikken die veel goedkoper is.

Prijs van de dealer weet ik niet. Ik wilde geen canbus led. Vervangen is makkelijk. Klepje los, schroef los, achterlicht bak eruit, lampje eruit, led erin en klaar.

Hartstikke bedankt@Pendragon voor de uitgebreide uitleg. Moet wel nog iemand vinden met VCP, maar dat is een zorg voor later. Ga binnenkort de Karoq bestellen met een levertijd ergens volgend jaar.
 

Pendragon

Forumguru
Hartstikke bedankt@Pendragon voor de uitgebreide uitleg. Moet wel nog iemand vinden met VCP, maar dat is een zorg voor later. Ga binnenkort de Karoq bestellen met een levertijd ergens volgend jaar.
Graag gedaan. Ik heb de leds dan al geplaatst en zal er een werkinstructie van maken. Kun je die gebruiken. Veel plezier met uitzoeken!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Vandaag even contact gezocht met de dealer voor de aanstaande levering en gevraagd of ze de achterlichten willen aanzetten bij DRV.

Bij navraag bij de werkplaats kwamen ze terug met de overtuiging dat het kan.

Kan iemand van jullie dat bevestigen of l*llen ze uit hun nek?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
 

EdK

Forumguru
De Karoq is na 1 januari 2015 op de markt gekomen
In nederland ?
Ongeveer een jaar terug ging ik mijn Fab 3 halen en toen stond er één bij Heron in showroom die ze uit tsjechië hadden opgehaald vanwege hun opening van hun nieuwe pand
Was op dat moment de eerste Karoq in NL
 
Bovenaan Onderaan