Karoq velgen

1) Zitten op de ABS. Dus met wielwissel is er niets aan de hand.

2) Geen idee. ik wil het morgen wel effe voor je nameten. Maar dan moet ik wel effe weten hoe groot zo'n wiel is.
Mijne zijn 18" namelijk

Moest even wachten op de levering:
Winterbanden op velg hebben de afmeting: diameter x breedte = 690 x 225mm
 
????
Winterbanden op velg hebben de afmeting: diameter x breedte = 690 x 225mm
Normaal gesproken zijn velgen met band rond van vorm.
 

064harry

Donateur
Ik neem aan dat als er een reservewiel in komt er wel een vorm ofzo in fe kofferbak zit.
Die heb ik dus niet ... kan dus niet meten.
 

064harry

Donateur
Dat denk ik wel .... Maar ik neem aan dat jij ook zo'n voorgevormde foam bak krijgt? En je wilt dan toch weten of daar jouw 20" wiel in past?
Of wil je je wiel er gewoon los in kiepen? In dat geval meet ik het effe voor je na.
Maar ik neem aan dat je de maat wilt weten van die ronding en de diepte als je je wiel vastschroeft.
Dus daar kan ik je niet bij helpen.
Iemand die @PHJ Hamers hierbij kan helpen?
 

064harry

Donateur
Je ziet dat de 'foam-bak' hoger is ? Dus de vloerplaat ligt op de 'bak' Bij mij is die dus lager dan de rand.

IMG_0345.jpeg


IMG_0347.jpeg
 

hemi24

Forumguru
Bodem zal gelijk zijn en de foambak met reparatieset kun je er zo uitpakken, echter het reservewiel op de foto is een thuiskomer met een breedte van 125mm.
Wil je daar een volwaardig wiel (225 / 40 R 19) in leggen, zul je dus een extra 10cm ruimte benodigd zijn..!

Zoals je op de foto's van @064harry ziet, is die ruimte er dus niet...
 

064harry

Donateur
Precies ...

Maar je ziet op het plaatje met het reserve wiel ook duidelijk dat de foambak op de rand ligt (hoger dus) Dus de plaat rust op de bak. Bij mij rust de plaat op de rand
 

064harry

Donateur
Misschien zelf en vorm uitsnijden uit piepschuim en daar dan de plaat op laten rusten?
Dan kun je 'm net zo hoog maken als je wilt.
 
Bovenaan Onderaan