Karoq velgen

Topic in 'Karoq' gestart door 1ER, 29-03-2021.

1. 1ER

1ER Nieuw lid

Graag jullie advies. Karoq in Steelgrau. Welke velgen; 19 inch Vega of 19 inch Crater?

2. JeSko

JeSko Forumguru

Die Vega's zie je heel veel, Craters wat minder, zou daarom alleen al de Craters nemen, vind ze ook mooi, heb ze eens onder een S2 gezien op Briskoda, vrij dik wiel voor af fabriek te wezen.

57ACON499BFL8-19-inch-lichtmetalen-zomerset-vega-1-605.jpg 6_2-1440x960.jpg

3. hemi24

hemi24 Forumguru

Ik vind de Vega’s stoerder staan :

upload_2021-3-29_20-47-45.jpeg

JeSko vindt dit leuk.
  4. Ik vind die Craters veel mooier, maar ja das ook maar een mening...

JeSko en Japanese Power vinden dit leuk.
  5. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Ik had destijds 19" Vega's onder mijn Kodiaq geoffreerd staan, maar ben blij dat ik op het laatste moment er toch 19" Craters van heb gemaakt, puur omdat je de Craters vrijwel nooit ziet. Wat ik nog steeds jammer vind bij de Vega is dat de velgrand wordt onderbroken.

Crater vs. Vega
    Unknown.jpeg images.jpeg

Laatst aangepast: 29-03-2021
    JeSko vindt dit leuk.
  6. BJF

BJF Actief lid

Wat mij vooral opvalt aan de foto’s hierboven is de verhouding wielkast/velg. Op de foto in de openingspost is de ruimte tussen velg (Crater) en kast erg groot, op de foto met de Vega’s lijkt die veel kleiner.
    Sowieso vind ik de standaard geleverde velgen ‘het gat’ te weinig vullen als je kijkt naar de brochures. Dat kan denk alleen worden opgelost door de auto te verlagen(?).

7. JeSko

JeSko Forumguru

@BJF

Ja een Karoq schreeuwt om een subtiele verlaging.

Laatst aangepast: 30-03-2021
  8. JeSko

JeSko Forumguru

9. BJF

BJF Actief lid

Die rode is inderdaad heel fraai, die verlaging smoelt veel beter!

JeSko vindt dit leuk.
  10. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Dat is het verschil tussen met en zonder kunststofrand om de wielkasten heen, is een optie die je kunt kiezen.

11. 064harry

064harry Forumguru Donateur

De Vega's zijn waarschijnlijk 20"

12. 064harry

Wel zijn beide velgen erg kewl om te zien.

2.jpg

13. hendrik38

hendrik38 Forumguru

optisch ogen de vega's groter. Ik zou voor de vega's gaan. Heb ze nu ook onder de kodiaq.

14. BJF

BJF Actief lid

Ik neem aan dat 20” velgen plattere banden hebben, zodat de totale omtrek in principe hetzelfde blijft. Anders kom je in problemen met o.a. de snelheidsmeter.
    Door een grotere of kleinere velgdiameter zal de verhouding wiel-wielkast dus niet wijzigen.

15. 064harry

Heb ik wel ... Bij mij zit er zo'n 5 km verschil in

16. BJF

BJF Actief lid

Ok, maar dan zit je volgens mij buiten de voorgeschreven (toegestane?) specificaties?

17. 064harry

Geen idee ... Ik kan het zien met Waze

18. Beauri

Beauri Forumguru

Persoonlijk zou ik niet boven de 18inch gaan vanwege comfort. Over smaak valt niet te twisten, maar zou geen van beiden kiezen, iets te druk. Helemaal zwarte velg, of velg in de kleur van de auto zou meer mijn idee zijn, maar zoals gezegd ieder zo zijn ding en dat maakt juist de wereld zo leuk:thumbsup:

19. JeSko

JeSko Forumguru

19 inch is prima te doen, bandje van 35 hoog, prima comfort. Zeker zonder verlaging. 18 kan nog maar smoelt meteen minder.

20. Beauri

Beauri Forumguru

Een snelheidsmeter mag nooit minder dan de werkelijke snelheid aangeven, in de praktijk geeft de snelheidsmeter zo tussen de 4% en 10% teveel aan, een ingebouwde marge van de autofabrikanten.

We hebben dezelfde bandenmaat, een afwijking van 5km teveel aanwijzen waar je werkelijk 80 km/pu rijdt is netjes. Toch is het niet bij elke snelheid 5Km, het kan als je bijvoorbeeld 100km/pu rijdt wel 8 tot 10 km/pu afwijken. Zolang de meter maar iets meer aangeeft dan dat je werkelijk rijd zit je dan ook wettelijk goed.

Deel deze pagina