Kaner - BMW 320i Touring

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Auto gecontroleerd, en we waren positief verrast! Hij zweet/lekt wat bij de carterventilatie systeem wat blijkbaar een algemeen bekend probleem is. Een hel om bij te komen en te vervangen en aangezien hij alleen ietswat zweet/ heel licht lekt besloten om het voor nu aan te zien. Voor de rest waren we blij met dat hij van boven en onder, incl transmissie en differentieel helemaal droog is!

Gisteren meteen wat prul besteld;
5W40 LiquiMoly olie
Oliefilter
Luchtfilter
Interieurfilter

En toch moest ik neuzen bij Eibach veren.. :lezen: Heh, 125euro?! Normaal staan ze voor 200euro... Oops, per ongeluk besteld :pardon:

De velgen die ik trouwens heb gekocht zijn de styling 72 velgen geworden:
1676532769120.png

ertromp

Forumguru
Gaaf originele velgen :thumbsup: Als er maar geen valse lucht gezogen gaat worden via de aansluiting want daar is een 6-pitter BMW enorm gevoelig voor. Ook ooit zoiets gehad met mijn 530 E39 en eerst allemaal foutmeldingen uitlezen aan 2 bobines en die vervangen hielp geen moet bleek uiteindelijk ook een slechte slang te zijn van de carterventilatie. Die vervangen en weer draaien als een zonnetje

Kanerr

Forumguru
@ertromp zo is het maar net! We wachten het af tot de motor niet meer fijn gaat lopen, dan zal ik alles bestellen en rustig aan op mijn gemakje alles vervangen :)

@JeSko haha :D Ach mocht hij niet in de kont hangen zoals nu dan was er niks aan de hand geweest, maar ik irriteer me eraan dat hij optisch achteraan lager staat dan voor. Vandaar de sportline gekozen, ~4cm drop vooraan en ~3 achteraan. Met de styling 72's zal het wel netjes staan :) Misschien wat spacers maar dat zien we dan wel weer.

JeSko

Forumguru
Ik zou nog eens moeten kijken heb nog veel Skoda spulletjes liggen denk ik, die eventueel de verkoop in kunnen. Op den duur weet je gwn zelf niet meer wat je hebt.

Kanerr

Forumguru
Vandaag een beetje lopen prutsen aan de BMW. Als er iets niet afbreekt zou het nooit goed gaan ;)
Maargoed kwestie van de koplampsproeiers hun oortjes ff lijmen en dan terug monteren.

Nu het verschil met de knipperlichten zo groot is moet ik die ook vervangen :ROFLMAO:

B57DEFD3-BFF1-4E56-BAB7-426B59EF04BE.jpeg 95DF46DB-89B3-47B5-95EA-2DF309E53A9E.jpeg 88C179C5-7892-42B9-9047-170C9B3E2FC6.jpeg 7842277B-25B1-477B-A702-100B1DECB5F5.jpeg

Ik miste ook een mistlampring, deze ook gemonteerd.

F80DF25E-973A-4756-8D78-FF9D8B58F3A6.jpeg

Zo weer een paar vinkjes op mijn todo lijst :)

Kanerr

Forumguru
Nu nog de auto even wassen...

be0e1498e515616bd9f5b9a8225f2bb2.jpg

Kanerr

Forumguru
Eerste tegenslag gehad, de automaat bak is ermee gekapt en wil met vervroegd pensioen.

Auto wordt afgesleept naar de garage en ik zal meteen een andere bak kopen om hem te ruilen. Deze kost 350 euro en voor dat bedrag krijg je ook 3 maanden garantie. Het zal ons met tijd en geld kosten om mijn eigen bak te openen en uit te zoeken wat het probleem is dus is de keus snel gemaakt..

Rosinfield

† In Memoriam
Met die km stand kun je daar niets van zeggen, lijkt me. En als je dan weer een tijd voort kunt...
Moet je dan zelf die bak er in zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan