Kaner - BMW 320i Touring

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Wat is er dan duurder? De velgen of de banden?
Goede vraag!
Ik heb de velgen best goedkoop gekocht (en opnieuw laten coaten). Een degelijke BBS CH-R set in deze maten kosten los op de tweedehands markt minimaal 1250euro. Ik heb minder dan de helft betaald inclusief coaten.
Banden zullen Hankooks of Kumho's worden. Deze in de maten 235/35 vooraan en 255 of 265 (twijfel nog of 265 past op de auto ivm aanlopen) achteraan kosten rond de 550euro voor alle 4..

Dus... even duur ongeveer? :greedy:

Mooi setje @Kanerr! Net iets minder priegelig dan de huidige set, dat zal m mooi staan denk ik.

Thanks! Ja dat denk ik dus ook, ik ben ook al helemaal moe van het schoonmaken haha
 

Tees

Donateur
Haha, ja dat kan ik me voorstellen! Ik vind die oudere BMW-velgen die echt heel fijne spaken hebben trouwens ook wel wat hebben, maar dat is helemaal een ramp om schoon te houden!

Even plaatje opgezocht:
BMW_E30_M3_SportEVo_wheels.jpg


Zoiets is ook wel heel gaaf:
f34c40a60b7d052e69d04c09aac08631--car-rims-bmw-e.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Heeej! Ik hou wel van mooi gestileerd, alleen heb ik er zelf t geld niet voor over. En ik geef toe: die ultradunne, getrokken banden op de laatste foto vind ik niks, maar de velgen zelf wel. En een auto hoeft van mij ook niet op z'n buik te liggen, het is wel een gebruiksobject. Maar zeker de wat oudere BMWs mogen er van mij absoluut zijn hoor!
 

SuperBeeb

Forumguru
@Kanerr Dat valt me nog mee, maar t zijn dus geen nieuwe velgen, dat scheelt.
Ik betaalde laatst hetzelfde voor mn banden, maar kreeg er maar 2 voor dat geld...waren Michelins, met N-codering.
 

Kanerr

Forumguru
@SuperBeeb Terugkomend op de prijzen; Michelins zijn absurd duur geworden. Waar normaal het prijsverschil met de gemiddelde band (lees Vredestein, hankook etc) per band rond de 30/40euro was, scheelt het nu per set 250euro. In mijn maten kosten michelins zo uit mijn hoofd 800euro... Vind contact belangrijk hoor, maar onder een 320i voldoet Hankook ook :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik dacht ook ik doe eens wat anders dan de massa en ging voor GY F1 Asymmetric 6. Minstens zo goed als de PS5. Niet zo'n groot verschil in prijs, maar toch per set een kleine €30
 

SuperBeeb

Forumguru
@Kanerr Voor mijn hobby auto zijn er nog maar 2 merken die geschikte banden maken, Michelin en nog 1.
Incourante maat en merkspecifiek type. Dus extra duur.
 

Kanerr

Forumguru
Ik had nog een oude laptop liggen met een barst in het scherm en ik dacht; hey kan ik kijken of ik bmw diag en codeer software werkend kan krijgen.

Na 2 dagen geklieder met vm's (het is een macbook) en alle instellingen ein-de-lijk werkend gekregen en begrijp nu ook hoe de auto praat. Eigenlijk een beetje hetzelfde als vag, met nullen en 1'tjes :)

Goed, smaken waren wel minder, maar heb aut op slot na rijden aangezet, nog een paar andere kleinigheidjes en het belangrijkste (zullen de meningen wel over verdeeld zijn) de us lights aan de praat gekregen :D

e631217f5de7c9b8d8b28c6f8669e9aa.jpg


34ac284fbf0c02a4e41e9bc062e43dc4.jpg
 

JeSko

Forumguru
Schitterend zo hoor makker, komt helemaal goed met deze Bimmer, oogt ook enorm tijdloos, samen met de e30, e36, e90 nog de echt mooie tijden van BMW.

Wat de U.S. lights betreft, smaken verschillen inderdaad, ik vind het enkel knap als het goed gedaan is, wat hier wel het geval is, maar al te vaak zie je ze rijden met echt slecht afgewerkte kitjes en dan doet het afbreuk. Dit echter :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
E39 zal tzt wel komen bij ons :) Mijn zwager is een doorgewinterde E39 fan en heeft er onderhand 60 gehad (doorgeslagen hobby).

Een 540i met handgeschakelde 6bak, jaja die mag zo voor de deur geparkeerd worden!


Even on a different note: Accu doorgemeten want ik zag dat de voltage heel snel dropte tijdens het uitlezen, deze is bijzonder zwak en toe aan vervanging. Fijn!
Zodalijk een Varta bestellen.
Wel twijfel ik over of ik een AGM (startstop) of een normale accu moet nemen. Ik lees dat de AGM accu's goed bestand zijn tegen het leeglopen wanneer de motor niet loopt. Klopt dit? Zo ja, dan vind ik het een paar tientjes extra wel waard aangezien ik niet zonder lege accu wil komen te staan als ik een x wil rommelen in de codering.
 

Tees

Donateur
Hmmm, lastige vraag. Er zijn genoeg mensen die een conventionele natte lood-accu vervangen door een AGM accu, maar ik meen me ook te herinneren dat AGMs niet zo van warmte houden, en daarom vaak een warmteschild eromheen hebben, of in de kofferbak geplaatst worden. Wat is de hoofdreden dat je een AGM zou willen, en waarom je denkt dat een conventionele natte accu niet afdoende zou zijn?
 

Kanerr

Forumguru
Ja ik wil wat vaker coderen en ook wil ik de mogelijkheid hebben dat ik voldoende sap over heb om bijvoorbeeld een transmission control unit update uit te voeren waarbij de auto op contact moet blijven. Dat is het idee erachter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan