Kaner - BMW 320i Touring

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
:lezen:


32F40250-B94C-4EF1-B3CA-9D53E54B541B.jpeg 047A9F28-EFB8-4036-9C7D-FA4EF7E35F14.jpeg

1a78ac098dd7d7f9b80acae9fc271b0c.jpg


8bd06ac1bfa6fae8f4a365beac943e33.jpg


Het is een BMW 320i E46 Touring automaat uit 2003 met 270k op de klok.
Loopt heerlijk, rijdt goed en heeft de gemakken die ik nodig heb en meer.

Gisteren alvast aan de tand gevoeld of hij een beetje betrouwbaar is en hoe onzuinig die is :D
Heb plusmin 600km gereden op en neer naar Duitsland en het oud beestje heeft geen krimp gegeven.

Heb wel een lijst met het eea wat er moet gebeuren en wat ik zelf nog wil doen maargoed dat komt hier vast nog wel ter sprake ;)
 

Kanerr

Forumguru
Onderhouds/noodzakelijk lijstje;
- grote beurt
- automaatbak inspectie/ olie verversing
- een super klein rammeltje van 1 vd poulies vervangen voor een exemplaar die niet rammelt
- 2 voorschermen (röst)
- 1 mistlamp omhulsel plasticje mist
- 2e sleutel laten maken
- kofferklep dempers vervangen
- uitlijnen

Verlanglijstje;
- 2 nieuwe koplamp glazen
- angel eyes
- nieuw stuurtje of deze opnieuw bekleden want BMW gebruikt plakleer... bah
- grootlicht led
- us lights icm ch lh functie
- misschien achterlichten voor mooiere exemplaren
- voorzijde verlagen zodat hij niet in zijn kont hangt
- velgen
- misschien ambient verlichting
 

catch me

Forumguru
Vriend van me had een 320 d reed ook erg goed, hebben we nog van een BMW 335i remmen rondom erop gezet.
 

JeSko

Forumguru
Gefeliciteerd mooie Bimmer man! Zit dus al schroefsetje onder neem ik aan? Lekker he zo'n oldschool kar ;) je eigen tijdcapsule.
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
Nice ride :cool: . Dat gaat gegarandeerd voor Freude am Fahren zorgen :jaja:

Zag dat velgen op je lijstje staan maar moet zeggen dat ik de Style 162 die er nu onder zitten zeker niet verkeerd staan. Enig idee of het de originele combinatie (voor de E90) van vooraan 8x18 en achter 8,5x18 is?
Nog een vraag > Eisenmann uitlaat? Want origineel BMW is ie volgens mij niet.
 

Kanerr

Forumguru
Dank voor alle reacties heren!

@JeSko er zit origineel M onderstel onder, dus 2cm lager dan normaal maar BMW rond dat tijdperk hangt altijd een beetje in de kont dus wil voor wat lager hebben :)

@Brokkie valt mee hoor, markt is nog heel erg actief voor dit model en er is heel veel te verkrijgen wat de kosten weer drukt :)

@Rosinfield hij is ingeruild op de Mini dus ipv!

@JPs_OC2 thanks! Het is inderdaad breedset. Ik vind het zelf geen lelijke velgen maar te dicht voor een kleine auto als de e46. Droom is bbs lm lemans (2x waarde van de auto :maakmegek: ) maar realiteit worden het hoogstwaarschijnlijk styling 71, 72 of de m135's. Wat meer richting oem :) of de m3 velgen styling 67 zo uit mn hoofd wat net aan niet past achteraan ivm breedte maar wel super gaaf!

Uitlaat is niet origineel inderdaad. Geen idee welk merk maar geen Eisenmann.

@Cordoba haha ja het gaat snel bij mij. De achterlichten zijn bij de facelift niet gewijzigd, wat wel is gebeurd voor de coupe, cabrio en sedan versies. Er zijn aftermarket units die dus de style hebben van de sedan achterlichten maar dan voor de touring. Geeft het toch net een wat jonger uiterlijk :)
Deze achterlichten zijn voor de rest gelukkig dan wel gewoon netjes.
 

Kanerr

Forumguru
Goed!

We zijn een week verder en wat vind ik nou van 1vd parels uit Bayern?

Ik heb zo een 1500km al achter de rug en moet zeggen dat het verbruik is zoals ik had verwacht. Dorstig in stad en relatief zuinig op de snelweg. In stad 1 op 7 a 8 en op de snelweg 1 op 13 a 14. Voor mij prima :)

Motor loopt echt zuiver, heerlijk geluidje!

Comfort is, vooral na de Mini, heel goed. Moet zeggen strak maar niet pijnlijk :D

Velgen vind ik nog steeds lelijk dus heb in de tussentijd een alternatief gekocht. Zal ik binnenkort wel delen.

Natuurlijk blijft het verlanglijstje staan. Heb wel al kentekenverlichting gedaan en een tweede sleutel laten maken. Lakstift is besteld, tezamen met nieuwe D2S xenon pitjes, angel eyes en nieuwe koplampglazen.

Dinsdag gaat hij de brug op en kunnen we even goed kijken wat er allemaal aan mankeert.

En ik moet zeggen dat ik veel relaxter rij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan