JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

JurgenM

Forumguru
Zal ik voorop rijden om het geheel te filmen :D

:D:thumbsup:


Neen het mechanische sper helpt maar een klein beetje bij een stoplichtsprint, het grootste voordeel is het bochtenwerk.

Dacht eigenlijk ook dat het sper enkel werkt bij bochtenwerk en niet zozeer bij een sprintje. Tenzij het hierbij de doorslaande wielen ook opvangt gelijk dat bij het insturen van een bocht ook het geval is? Zeg maar iets he, ken hier technisch iets te weinig van.
 

Kurtje

Forumguru
De (mechanische) sper zal er in elk geval voor zorgen dat beide aangedreven wielen (nagenoeg) evenveel doorslaan/slippen bij rechtuit accelereren.

Dat klopt helemaal ... Maar veel helpt het niet om het doorslippen door te gaan in een rechte lijn.
Teveel vermogen en het te plots gebruiken ervan zal altijd gripverlies brengen.
Het voordeel is dat je 2 wielen doorslippen, als je tractiecontrole afzet of in sport zet ten minste :)
 

JurgenM

Forumguru
En ook ben ik curieus of ik daarna wegrijd

Denk het wel he? Je hebt bijna 20% meer vermogen en 90Nm koppel. Gaat wel helpen denk ik. :D


Vandaag de papieren gaan ophalen en al even gespiekt. Echt vet, en de kleur is perfect! Had hem nog nooit live gezien in die kleur dus had toch nog een lichte twijfel.
Wou ook het geluid horen, dus even gestart. Heeft een lichte brom op ralenti en na enkele minuten draaien een paar lichte dotjes gas gegeven en er kwam al een licht plofje. Gaat verslavend zijn vrees ik. :jaja:

Nog een weekje...
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Denk het wel he? Je hebt bijna 20% meer vermogen en 90Nm koppel. Gaat wel helpen denk ik. :D


Vandaag de papieren gaan ophalen en al even gespiekt. Echt vet, en de kleur is perfect! Had hem nog nooit live gezien in die kleur dus had toch nog een lichte twijfel.
Wou ook even het geluid horen, dus even gestart. Heeft een lichte brom op ralenti en na enkele minuten draaien een paar lichte dotjes gas gegeven en er kwam al een licht plofje. Gaat verslaven zijn vrees ik. :jaja:

Nog een weekje...
Je beste investering wordt ne coyote !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan