JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goofy@5E

Forumguru
Het transport van de wagen gaat vrij vlot, maar de de papieren van de wagen moeten Door de administratieve molen en worden appart van de wagen geleverd met courrierdienst, en daar wringt het schoentje soms, mijn wagen was een week na aankomst reeds bij de dealer, maar papieren duurde nog een 10 tal dagen langer, en deze heb je dan weer nodig voor je nummerplaat, kun je volgen........
 

leon-cupra

Forumguru
zou kunnen dat de 245 wel beter weg is als ons. en juist dat wil ik eens uitzoeken.
mss sneller weg maar daarna ... mijn vRS is met de 308pk nu echt wel een beest. 220pk was snel maar 308pk ... GROOT verschil hoor.
Mag uiteraard wel niet nat zijn .. Dan maakt de wagen serieuze bokkesprongen ... Niet normaal ... Zelfs 3de, manuele stand en dan doorduwen ... beetje natte baan en voorkant schoof even weg.
 

philippe bakker

Forumguru
mss sneller weg maar daarna ... mijn vRS is met de 308pk nu echt wel een beest. 220pk was snel maar 308pk ... GROOT verschil hoor.
Mag uiteraard wel niet nat zijn .. Dan maakt de wagen serieuze bokkesprongen ... Niet normaal ... Zelfs 3de, manuele stand en dan doorduwen ... beetje natte baan en voorkant schoof even weg.
. werkt die sper op dezelfde manier als tractie controle? want bij mijne collega zijn C43 amg zijn zijn remmen alle 7000 km versleten door de tractie controle
 

B.Stuurder

Forumguru
Het transport van de wagen gaat vrij vlot, maar de de papieren van de wagen moeten Door de administratieve molen en worden appart van de wagen geleverd met courrierdienst, en daar wringt het schoentje soms, mijn wagen was een week na aankomst reeds bij de dealer, maar papieren duurde nog een 10 tal dagen langer, en deze heb je dan weer nodig voor je nummerplaat, kun je volgen........
Wat voor koerier is dat dan, 10 dagen, komt ie op een skateboard uit Tjechië?
 

Rallye

Forumguru
. werkt die sper op dezelfde manier als tractie controle? want bij mijne collega zijn C43 amg zijn zijn remmen alle 7000 km versleten door de tractie controle

Nee, een mechanische sper heeft niets met de remmen te maken. Zie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sperdifferentieel
Overigens werkt ook tractiecontrole volgens mij niet met remingrepen, maar door gas weg te nemen. EDS (Elektronische Differentieel Sper) werkt dan wel weer via de remmen, maar wordt meestal op voorwielaandrijvers toegepast en zal je bij een AMG dus waarschijnlijk ook niet zien. ESP werkt wel weer via remingrepen.

Zie ook https://skodaforum.eu/topic/372-betekenis-van-enige-technische-afkortingen/
 

Kurtje

Forumguru
Zal ik voorop rijden om het geheel te filmen :D

Neen het mechanische sper helpt maar een klein beetje bij een stoplichtsprint, het grootste voordeel is het bochtenwerk. De eerste keer dat je het echt gebruikt verschrik je je omdat je het niet gewoon bent. Wanneer je op het gas gaat voel je gewoon de wagen naar de binnenkant van de bocht geduwd worden (natuurlijk ook met zijn limieten want dan krijg je opeens veel overstuur als je erover gaat)

Maar ik blijf erbij, heel goede banden, juiste druk, sper en een gedoseerde voet maken het heel leuk!
Ik neem aan dat leon-cupra zijn 1ste en 2de ook minder vermogen heeft, dan gaat het helemaal goed.

Wanneer het nat is, ja dan spreken we niet meer :D dan is het inderdaad opletten. Dan krijg ik met bovenstaande setup in 4de op de autoweg bij 120/u bij plots vol gas ook wielspin :D

Nadat de auto bij Dieteren aankomt, kan het inderdaad nog tot 14dagen duren eer alles in orde is. Ook meegemaakt :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan